• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Blauw scherm windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Sinds 2 dagen kan mijn vrouw haar laptop niet meer opstarten na het opstarten komt ze terecht op een blauw en krijgt de mededeling dat de pc niet goed is opgestart. Ik krijg de mededeling stopcode. Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg de PC niet actief. Nu kan ik windows opnieuw installeren maar dan vraagt het installatieprogramma om de produktcode. Ik heb alleen de produktcode van mijn windows 7, want ik heb een upgrade uitgevoerd van windows 7 naar windows 10. Ik weet niet of de produktcode van windows 7 wordt geaccepteerd. Eigenlijk wil ik een systeemherstel omdat op haar pc diverse persoonlijke gegevens staan en bij een nieuwe installatie zullen die worden gewist. In het installatiescherm staat nog wel deze pc herstellen, maar dat lukt niet. Wie helpt mij dit probleem oplossen. Ik en mijn vrouw zouden dat heel fijn vinden. Groetjes Bert van BeJaVe
 
Hoi, wat een problemen.

Om de data uit de PC van jouw vrouw te redden kan je dat doen middels een live versie van Linux.

Kopiëren enz. van data naar een externe bron gaat op de zelfde wijze als in Windows.

https://linuxmint.com/edition.php?id=246

Je zal merken dat Linux Mint Cinnamon intuïtief werkt.

Door middel van Rufus kan de Mint ISO op USB-stick geladen worden (die wordt dan bootable) waardoor je een snelle Live Linux verkrijgt - 4 GB is ruim voldoende.
Let wel: Rufus poetst eerst de stick helemaal schoon, dus wat er op staat verdwijnt!
 
Heb jij niet de optie om geen productcode in te voeren?
Dus dit gewoon over te slaan.
Want jou Windows 10 is al geregistreerd en hoeft dan niet opnieuw te worden geactiveerd.
Maar wel eerst voor de zekerheid de data veiligstellen, zoals hierboven beschreven.
 
Hoi, wat een problemen.

Om de data uit de PC van jouw vrouw te redden kan je dat doen middels een live versie van Linux.

Kopiëren enz. van data naar een externe bron gaat op de zelfde wijze als in Windows.

https://linuxmint.com/edition.php?id=246

Je zal merken dat Linux Mint Cinnamon intuïtief werkt.

Door middel van Rufus kan de Mint ISO op USB-stick geladen worden (die wordt dan bootable) waardoor je een snelle Live Linux verkrijgt - 4 GB is ruim voldoende.
Let wel: Rufus poetst eerst de stick helemaal schoon, dus wat er op staat verdwijnt!
Thanks ik ga het uit proberen gr. Bert
 
Heb jij niet de optie om geen productcode in te voeren?
Dus dit gewoon over te slaan.
Want jou Windows 10 is al geregistreerd en hoeft dan niet opnieuw te worden geactiveerd.
Maar wel eerst voor de zekerheid de data veiligstellen, zoals hierboven beschreven.
Heb wel de mogelijkheid de produktcode in te voeren, maar ik durfde niet verder te gaan! Bedankt voor de info ik ga er mee aan de slag. Gr. Bert
 
indien jij in het scherm aangekomen bent waar je zogezegd je productcode dient in te geven ...dan dien je eens goed verder te kijken in dat scherm ...er dient een optie aanwezig te zijn om gewoon verder te gaan zonder dat je dus een code dient in te geven ...jij dient Géén code in te geven en gewoon verder te gaan met de installatie ..
onderstaand scherm geeft zulke optie aan om verder te gaan zonder dat er een code dient ingegeven te worden ...aangezien er al een Windows 10 geregistreerd staat .
Ashampoo_Snap_zondag 10 juni 2018_11h05m36s_001_.png
 
Heb wel de mogelijkheid de produktcode in te voeren, maar ik durfde niet verder te gaan! Bedankt voor de info ik ga er mee aan de slag. Gr. Bert

Je kunt gewoon verder gaan aangezien de hardware van de computer bekent is bij Microsoft.
 
Een éénmaal geactiveerde W10 is op die pc/notebook blijvend geactiveerd, je dient geen key's in te vullen bij een herinstall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan