• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Blokkeren commando Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

AHMuld50

Nieuw lid
Lid geworden
14 aug 2009
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Goedendag,

Windows 7

Formatteren via Explorer van de C-schijf is niet mogelijk.

Mijn computer heeft nog een tweede harde schijf die wel geformatteerd kan worden, ook als die in gebruik is.

Graag zou ik dat commando geheel willen blokkeren.

Kan dit, en zo ja, hoe.
 
Hallo AHMuld60,
591ec03aecb0a-smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.

Staat Windows op SSD?

Zoja, dan raad ik jou aan om voor de HD een andere defragmenteerder te installeren.
Wel dan er voor zorgen dat de SSD niet gedefragmenteerd wordt.

https://www.ccleaner.com/defraggler

Kies voor de Free Version, die is goed genoeg voor hetgeen jij ermee wil doen.
 
Mijn computer heeft nog een tweede harde schijf die wel geformatteerd kan worden, ook als die in gebruik is.
En waarom wil je dat?
Kan in PRO met gpedit maar is afhankelijk van de gebruikers rechten.
 
Heeft de vraagsteller het over formateren of defragmenteren ?
Een systeemschijf die in gebruik is kan niet geformatteerd worden, maar de vraagsteller heeft het over een tweede schijf die in gebruik is hoe het kan voorkomen worden dat die niet geformateerd word . Zo begrijp ik het althans .
 
Heb dezelfde vraag als Swaken. Daarom zal ik hieronder de verschillen beschrijven zodat het duidelijk wordt:

Formatteren: Het in zijn geheel leegmaken van de harde schijf.
Defragmenteren: Het optimaliseren van de ordening van gegevens op een harde schijf.

Welke van de twee bovenstaande bedoel je?
 
Ik ken de verwarring wel omdat ik die al vaker ben tegengekomen.

En nee, natuurlijk is het niet mogelijk om de C schijf te formatteren als de computer is aangemeld. Het ding is namelijk dat je daarop dan actief bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan