• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bluetooth en Chromebook

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Betreft een Lenovo Chromebook. Bij het opzoeken van apparaten met bluetooth herkend hij wel diverse apparaten, zoals koptelefoon, Beosound, enz. Maar geen contact met mijn laptop en Desktop, die elkaar wel vinden.
Kan het zijn dat Cromebook met PC,s geen contact kan maken via bluetooth.? Lijkt me onwaarschijnlijk.
Wie heeft hier ervaring mee ?
Groet.
 
ChromeOS versie: 88.0.4324.99 (32 bits).
Dit soort tips heb ik al tig keer gebruikt. Wat wel opvalt is dat sommige apparaten (ook van de buren) wel worden getoond in de zoekopdracht. Maar niet de sterke signalen van computers 1 met Windows en 1 met linux.
 
Ik bedoel welk Lenovo Chromebook jij gebruikt, niet de Chrome versie :)
Zijn de apparaten van de buren wel computers met Windows erop?
Want als de Chromebook geen Windows ondersteunt, zal die dus geen apparaten met Windows van de buren weer geven, maar wel andere apparaten.
 
De chromeOS versie heb ik hierboven al opgegeven, verder begrijp ik niet wat u bedoelt met: welk lenovo chromebook. Zijn er dan verschillende chromebooks?
Verder heb ik het volgende gedaan: een bluetooth scanner ge-installeerd en wat blijkt---
Deze geeft heel duidelijk alle bluetooth apparaten binnen z,n bereik. Ook mijn eigen PC,s (zowel windows als linux, en onze tablets (android).
Conclusie: er is iets aan de hand met de bluetoothontvanger van mijn chromebook, denk ik.
 
Type chromebook C330, is dat wat u bedoelt?
 
Ja er zijn verschillende Chrome Brooks.
Ik zie er hier al 14.

Bedankt voor het doorgeven van jou type Chromebook.
Ik zal straks even kijken of ik kan vinden wat jou bluetooth ondersteunt, want dat een bluetooth scanner wel jou Windows vind, zegt niks over dat jou bluetooth niet werkt.
 
Als ik bij Google zelf op de site kijk, zeggen hun dit over bluetooth.
Dus zoals ik eerder dacht, lijkt het erop dat hij daarom jou computers niet kan vinden.

Een Chromebook met Bluetooth kun je verbinden met accessoires, waaronder:

Toetsenborden
Muizen
Luidsprekers
Hoofdtelefoons
Headsets (alleen audio)

Dit staat in de handleiding van jou Chromebook.

Connect to Bluetooth devicesYour Chromebook supports Bluetooth feature, you can connect your Chromebook to a Bluetooth keyboard, mouse, speakers, or other Bluetooth devices.
 
Dit wist ik ook al, maar in principe moet m.i. chromebook naast al de genoemde accessoires ook andere apparaten kunnen verbinden. Denk bv. aan de smartphones. Mijn dochters hebben ook een chromebook en bluetoothen volop tussen hun chromebook en smartphones.
 
Dan kun je toch heel makkelijk kijken of de Chromebook van jou dochters wel met Windows en linux kunnen verbinden. Als die dan ook niet doen, dan weet je meteen waarom het bij jou ook niet lukt.
 
Sorry voor het misverstand, maar zoals ik hiervoor al noemde, daar gaat het wel goed. Maar het zijn wel chromebooks van Acer. Die van mij is van Lenovo.
 
Oké, dan zou je verwachten dat het bij Lenovo ook gewoon werkt. Je zou Lenovo eens kunnen vragen waarom hij niet goed werkt met andere computers.
 
Ze zijn er bij Lenovo mee bezig.
 
Ik ben benieuwd wat er uit komt.
 
Kreeg van Lenovo het advies om Powerwash (reset) toe te passen. Dit uitgevoerd en het resultaat is dat er nu een 2-tal verbindingen gevonden worden, waarschijlijk van de buren. Het zijn een geluidsinstallatie (BeoSound) en een koptelefoon(Philips), waarschijnlijk sterke signalen. Maar mijn eigen laptop en PC komen niet te zien in het zoekscherm. Het lijkt erop dat de bluetoothadapter in ChromeOS niet erg gevoelig is.
Slechte zaak voor Lenovo.
 
Jammer dat Lenovo ook geen goede oplossing heeft gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan