• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bluetooth smart

Status
Niet open voor verdere reacties.

meulbarbara

Nieuw lid
Lid geworden
29 mei 2012
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,
Ik heb een gratis tablet gekregen bij een abonnement, leuk ding, android 5.1.1, zonder merk. Nu had ik zo'n activity tracker gekocht die dan via een app alle vorderingen en zo bijhoudt.
Dit werkt met BLE , bluetooth smart of Bluetooth 4.0.
Het pairen met de band lukt niet en heb nu ontdekt waarom: BLE is compatibel met tablet,maar de peripheral mode is niet 'aan' Ik denk wel dat ik weet wat dat betekent, maar hoe zet ik dat dan aan?
Als er iemand raad weet, wil je dat dan in gewone mensen taal uitleggen, dank u!
 
Hallo,

Ik heb even voor jou gekeken, maar kan er weinig over vinden, dus zal het niet standaard aanwezig zijn.
Niet eens elke bekende telefoon ondersteunt dit.
Ook is het lastig om er achter te komen of jou tablet dit ondersteunt.
Dit heeft vooral met de chipset te maken.
Kijk maar eens wat je moet doen om er achter te komen of het ondersteunt is.

The Android 5.0.X will only allow you to use the new API for BLE. This new API comes with a new feature, which you mentioned in your question: The possibility of advertising, from your own Android device, using it in Peripheral mode. However, the disadvantaged of this new feature is that it is hardware dependent. For example, before you start any BLE you need to:

First: Check to see if the BLE is supported, which you can do by adding this line in your manifest: <uses-feature android:name="android.hardware.bluetooth_le" android:required:"true"/>

Second: You need to check if your chipset has support for it, using the following methods:

bluetoothAdapter.isMultipleAdvertisementSupported();
bluetoothAdapter.isOffloadedFilteringSupported();
bluetoothAdapter.isOffloadedScanBatchingSupported();

Also notice that for both of the above methods, the API documentation clearly states that:

"Return true if the multi advertisement is supported by the chipset"

"true if chipset supports on-chip filtering"

"true if chipset supports on-chip scan batching"
 
Bedankt aarie25.
Ik heb idd al gecontroleerd: BLE is supported maar niet de peripheral mode, er is dus geen uitwisseling tss de app op de tablet en de band rond mijn pols.
Nu heb ik nog wat verder zitten surfen: je kunt ook Bluetooth smart adapters kopen om op de pc te installeren. Kun je dan een connectie maken tussen de band en de pc?
(Ik ben een computer leek dus snap er niet al te veel van...)
 
Ik heb geen idee of het dan wel werkt, want hij ondersteunt wel BLE, maar over Peripheral mode staat er niets.

De Asus USB-BT400 is een Bluetooth Smart Ready USB-adapter met nieuwe Bluetooth 4.0-mogelijkheden. Hij maakt verbinding met een veelheid aan compatibele apparaten en ondersteunt Bluetooth Low Energy (BLE) om het stroomverbruik te verminderen. In dual-mode behoudt de USB-BT400 volledige achterwaartse compatibiliteit met Bluetooth 3.0, 2.1 en 2.

Maar kun je niet bellen/mailen naar het merk van de activity tracker.om te vragen hoe je het werkend kunt krijgen.
Zat er trouwens geen boekje bij?
 
Neen, alleen de qr- code om de app te downl en dan moet het app pairen met de app. Enige voorwaarden: android 5.0 en hoger en BLE. Heb zo'n BLE scan gedaan en alles ok behalve die perif mode dus niet ondersteund.Ik ga morgen eens naar een pc winkel met alle apparaten mee. Eens benieuwd....
 
Ja dat heb je goed, ik ben benieuwd of ze het werkend krijgen. Zal toch niet zo ingewikkeld moeten zijn, want dan heeft iedereen er last van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan