• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bluetooth USB vertraagd geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Goedemiddag,

Ik gebruik een Bluetooth USB om mijn Samsung galaxy Buds aan mijn desktop te verbinden. En toch heb ik het idee dat het geluid een heel klein beetje achterloopt.

Wie van jullie heeft er evaring met goede bluetooth USB sticks waar dit minder het geval is?
 
Ik heb een identieke ervaring. Vanwege gehoorproblemen luister ik graag met een koptelefoon naar de TV. Maar de huidige opstelling in de kamer laat een snoerverbinding eigenlijk niet toe. Dus heb Bluetooth zendertje gekocht en een Bluetooth koptelefoon. Een beetje proberen om ze gekoppeld te krijgen maar het werkt! Hoera, maarrr... ik kwam erachter dat er ongeveer een halve seconde tijdsverschil is. Bluetooth werkt traag!! Erg irritant bij sprekers. Bij films heb je er minder last van, maar muziek luisteren kan vreemde effecten veroorzaken. Dirigenten die uit de maat zwaaien, violisten die wat anders spelen dan je hoort, etcetera. Dus zeker niet de ideale oplossing. Ik denk niet dat Bluetooth geschikt is. Vroeger had ik ook een koptelefoon op de TV maar die werkte met een FM verbinding en dat gaf geen enkele tijdsvertraging. Maar FM is weer gevoelig voor storingsbronnen.
 
Het probleem ontstaat omdat het juiste protocol niet gebruikt kan worden. Bluetooth was oorspronkelijk niet bedoeld voor overdracht van audio. Bij gewone data is dataoverdracht niet zo belangrijk als de snelheid maar hoog genoeg is.
Daarom zijn er protocollen bedacht die erop gericht zijn het synchroon overbrengen van audio zonder vertraging. De bekendste daarvan is APT-X.
Kjjk eens of beide bluetooth apparaten dit protocol ondersteunen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan