• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vraag Bluetooth verbindt niet op Win 10

Vraag

Hans de Bree

Nieuw lid
Lid geworden
24 okt 2024
Waarderingsscore
0
Ik heb 2 desktop PC´s met Windows 10, een HP Z840 en een oude Dell.
Beide tonen het blauwe BT-icoontje in de taakbalk.
Als ik m´n BT-headphone aanzet en ik zoek op nieuwe BT-apparaten dan verschijnt m´n headphone op beide PC´s.
Bij verbinden gaat het op de Dell probleemloos maar bij de HP krijg ik de melding "kan niet verbinden, geen reactie van apparaat".
In de apparatuurlijst van de Dell staat m´n headphone onder "Bluetooth", op de apparatuurlijst van de HP onder "BT" is geen vermelding van m´n headphone.
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg m´n headphone niet met de HP PC verbonden.

Wie kan me helpen ?

Hans de Bree

Even voor de zekerheid, want het is niet helemaal duidelijk.

Als je de koptelefoon probeert te koppelen op de HP mag hij niet verbonden zijn met de Dell.

De meeste BT koptelefoons kunnen maar met één apparaat tegelijk verbonden zijn.

BT.png

koptelefoons kunnen met meerdere apparaten gekoppeld zijn, maar met één verbonden. Zoals je hier ziet heb ik meerdere apparaten gekoppeld aan mijn PC, maar alleen de Sony is op dit moment actief. Als ik de Sony nu zou willen koppelen aan bijvoorbeeld mijn telefoon gaat dat niet werken, omdat er al een verbinding is met mijn PC.
Zou ik nu mijn Buds aan mijn telefoon willen koppelen zou dat moeten werken.

Welke koptelefoon probeer je te koppelen?

Laatst bewerkt:
OOK als de Dell helemaal uitstaat verbindt de HP niet.

Een Z840 heeft volgens mij standaard geen Bluetooth. Welke adapter gebruik je?

En welke koptelefoon?

Klopt, ik heb een BT 5.3 adapter (overigens ook voor de Dell).
De koptelefoon is een Siindoo ANC1.

Dezelfde adapter in beide computers? Welke adapter precies?

Wat als je de adapters tussen omwisselt?

OOK als de Dell helemaal uitstaat verbindt de HP niet.
als het een usb adapter is trek die dan ook even uit de dell.
Het zou kunnen dat er ook spanning op de usb staat als de computer uit is mogelijk bijft er dan verbinding met de adapter.

Het zijn 2 identieke USB-adapters van Ugreen en als ik die uit de Dell trek, verdwijnt het blauwe BT-icoontje in de taakbalk.
Maar de HP reageert niet anders.

De HP heeft zonder adapter geen BT-icoon maar na het inpluggen van de adapter wel.
Als ik dan op het icoontje klik krijg ik een menu waarin slechts 2 opties actief zijn: BT toevoegen en BT weergeven. BT verbinden is niet actief
Als ik kies voor toevoegen van een BT-apparaat dan verschijn in het pop-up scherm wel de naam van m´n headphone maar als ik op verbinden klik, krijg ik de melding :"kan niet verbinden, geen reactie van apparaat".

Heeft het eerst wel gewerkt ?

Je zegt dat hij niet zichtbaar is onder Bluetooth in Apparaatbeheer. Zet daar in het menu 'Beeld' aan: 'Verborgen apparaten weergeven'. Staat die hoofdtelefoon er dan wel ? Zo ja, elk voorkomen er van verwijderen via een rechtsklik. Er na de PC het liefst herstarten.

Ik heb niet eerder een bluetooth apparaat gebruikt op m´n PC´s.

Maar ik heb uw suggestie geprobeerd, hij wordt niet zichtbaar, wel veel kopiën van andere. Zie bijlagen.

Bijlagen

Geen enkel verschil.

Bij mijn netwerkadapters is een BT-netwerker met een rood kruis, terwijl hij ingeschakeld is.
Is dat normaal ?

Bijlagen

Heb ik ook al;s de adapter actief is maar geen apparaat verbonden.

Maar ............... is het een softwarefout of een instellingsfout ??
Wie kan me helpen ?

Wat als je de adapters tussen omwisselt?
Dat geprobeerd ? Even die van de andere gebruiken om meer zekerheid over de hardware te krijgen. Maar er na zullen er onder Bluetooth misschien flink wat (verborgen) apparaten bijkomen omdat het ID van de adapter weer nieuw is. Ik zou daarom na de test weer al het (verborgen) Bluetooth spul verwijderen en herstarten om zo kaal mogelijk te blijven.

Altijd te proberen als is het een verre gooi: kijk of de USB hubs wel blijven werken. Ga daarvoor naar Apparaatbeheer en vouw onderaan de tak USB Controllers uit. Rechtsklik op elke USB Hub en hoofdhub (stuk of 8), kijk onder de tab 'Energiebeheer', en haal de vinkjes weg voor 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'.
Niet vergeten om morgen terug te zetten als het geen nut had.

OK, dat plaatje verklaart iets.... Hij heeft wel de naam van het apparaat ontvangen, dus er is een vorm van verbinding. Maar dat wisten we al dacht ik.

Rechtsklik je speakericoontje in het systeemvak, en kies 'Geluidsinstellingen openen'. Daar klik je onderaan 'Configuratiescherm geluid', Tab 'Afspelen'.
Rechtsklik in dat venstertje en zet twee vinkjes bij 'Uitgeschakelde-' en 'Niet aangesloten apparaten weergeven'.
Is er daarna in dat venster iets te vinden ?

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan