• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Body aan headers toevoegen Outlook 2021

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
578
Grmpfz... ik had Outlook 2013. Als ik daar de headers van een bericht koos, had ik gelijk de body erbij dus dat was makkelijk te rapporteren bij Spamcop.

Schijnbaar is dat daarna ooit weer eens veranderd, dus nu zitten we weer met de oude methode waarbij alleen de headers zichtbaar zijn. Dat maakt rapporteren weer lastiger en niet altijd mogelijk.

Ooit is er een register wijziging voor geweest (voor OE of Outlook 2003 dacht ik) zodat de headers weer zowel headers alsook body (mail inhoud) toonde op dat headers knopje.

Weet iemand of ik het in 2021 ook weer zo kan krijgen dat ik weer het totaal heb van zowel headers alsook body onder de headerknop? Misschien @Rubensky enig idee? Of iemand anders.

Vertaling voor geinteresseerden:
headers -> bron van bericht, technische informatie
body -> inhoud van het bericht.

Ter info, de registersetting SaveAllMIMENotJustHeaders toevoegen helpt niet in 2021 als ik het goed zie.

Ik ben door omstandigheden een beetje laat. Kan ik hier nog iets betekenen?

Kan ik hier nog iets betekenen?
Laat is niet erg. Zou mooi zijn als je nog iets zou kunnen betekenen. Maar schijnbaar sinds Office 16 (of ergens een hogere versie) heeft het maken van bovengenoemde registersetting geen effect meer.
Ik had graag zoals met OE en Office 2013 kon, de mogelijkheid om de headers en body bij elkaar te zetten.

Van wat ik tot nu toe er van gevonden hebt blijkt dat niet meer mogelijk.
Enig alternatief is om de headers op "normale" wijze te verkrijgen, zonder de body dus, en dan in de email te gaan staan, rechter muisknop en dan "bron weergeven" en dan heb je het ook.
Een boel dubbel werk, dus zoals bekend van Microsoft is het weer eens minder eenvoudig en meer omslachtig bij nieuwere versies.

Ook zit ik nog met een ander probleem maar daar ga ik een ander topic over maken. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik die upgrade naar Office 2021 gedaan heb.

Ik ben even aan het zoeken geweest. Want zelf heb ik niet die behoefte, of ooit de vraag gehad.

helaas lijkt het niet meer mogelijk te doen wat jij wil. Dat kan ik mij wel voorstellen, de nieuwe Outlook is namelijk exact de online versie. Die gebruikt o.a. geen .pst bestanden meer. Zaken in het register aanpassen wordt dan ook een ander verhaal.

Die gebruikt o.a. geen .pst bestanden meer.
Hebben we het wel over hetzelfde dan? Ik heb het niet over de nieuwe Windows Outlook maar over Office Outlook 2021 en die gebruikt wel degelijk nog .pst bestanden.

Klopt. Maar de nieuwste Outlook niet meer. Die is volledig op online geënt.

Outlook 365 niet meer, maar mijn Outlook 2021 nog wel, 2024 heb ik niet gekocht ondanks dat die net beschikbaar kwam.

Maar is wel jammer dat dit niet meer kan, maakte de zaak veel eenvoudiger bij meldingen doen bij Spamcop wat ik veelvuldig doe.
Achja, nu maar weer de "ouderwetse" methode zoals Spamcop dat ook noemt, terwijl met de oudere Outlook 2013 het wel modern kon. LoL, typisch MS weer.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan