• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

boeken HTML&CSS voor beginners

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman0002

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
76
Waarderingsscore
0
Geacht-forum

Ik ben op zoek naar HTML&CSS boeken voor beginners, ik weet dat je daar een enorm van hebt.
maar ik ben op zoek naar een goed beginnersboek waar ik goed de structuur en het leren van de code. dat geld ook voor CSS. Of heb je misschien een boek waar alle informatie in 1 boek zitten?
het moet wel een boek wezen.

Groet Herman
 
hoi Herman

Fantastisch dat iemand gaat beginnen met HTML. Ik heb zelf een aantal jaar geleden HTML en CSS geleerd, gewoon vanuit online documentatie. Ik had toen wel al enige onderliggende kennis van databases en scripting talen.

Als je vragen hebt over HTML/CSS/Scripting, stel ze dan gerust op dit forum. Ik en anderen kunnen jou altijd suggesties en voorbeelden geven die jou verder helpen!

W.b. jouw vraag: kijk eens hier voor Nederlandstalige boeken over dit onderwerp:

Nederlandstalige HTML5 boeken met recensie: voor beginners en gevorderden. Ook over XHTML
 
Hoi Maulem,

volgens we elkaar wel eens eerder gesproken,maar ik weet niet meer dat ging. ja er zijn zoveel boeken over HTML&CSS. ik ben nog maar een beginner dus ik wil het eigenlijk stap voor stap goed willen leren. dus ik ben op zoek naar een goed goed boek waar je wat aan hebt. ik werk momenteel met het online programma codepen , met een engelse tutorial om met dat programma te werken. ik was ook bezig om wordpress en XAMPP te installeren, maar het lukt me niet om die goed te krijgen. Maulem ken jij het programma codepen?
maar ik denk misschien dat wordpress beter werkt?
kan en wil jij misschien dan mijn helpen om die 2 programma's goed te installeren en dat ik daar mee kan beginnen?
je hebt zoveel programma's over html&css dat je echt niet meer weet als beginner wat het beste is om mee te beginnen.
maulem ik hoor het dan wel weer van je, alvast hartelijk dank voor alle hulp!!

Groet Herman
 
Het lijkt me toch verstandig om even wat zaken op een rijtje te zetten. Je hebt het over het leren van HTML en CSS, maar met Wordpress installeren schiet dat echt niet op. Voor een beginner is Wordpress zelfs veel te moeilijk te bedienen, zeker als je geen achtergrond hebt in webdesign.

Ik heb XAMPP nog getest met Wordpress maar ik krijg er geen schot in, de installatie van Wordpress loopt op een gegeven moment vast. Je zou het zelf kunnen proberen aan de hand van de volgende handleiding: How to Install XAMPP and WordPress Locally on Windows PC
maar ik kan je niet garanderen dat het werkt.

Een beter uitgangspunt lijkt mij dat je geen XAMPP installeert. Via VS Code of eender welke webeditor kun je HTML en CSS oefenen aan de hand van online cursussen. Er is genoeg online documentatie over HTML en CSS, kijk daarvoor naar:

HTML Tutorial

voor een cursus HTML,

en naar:

CSS Tutorial

voor een cursus CSS. Dit is beide wel Engelstalig. Deze cursussen beschikken over een ingebouwde HTML editor waarin je zelf kunt experimenteren, dus daar heb je helemaal geen webeditor voor nodig.

Ik sta uiteraard voor al jouw vragen open wat HTML en CSS betreft.
 
De ontwikkelingen gaan harder dan boeken kunnen bijbenen. Zelf zou ik gaan voor recente tutorials op YouTube en online documentatie. Bijvoorbeeld via w3schools.com
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan