• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

boeken om te leren programmeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

herman0002

Junior lid
Lid geworden
22 jan 2017
Berichten
76
Waarderingsscore
0
geacht forum,

graag zou ik willen weten welke programmeertaal het best geschikt zou zijn om robots te programmeren?
en wat is het verschil tussen Python en C +
en ik wat zou het beste boek zijn om Python goed te leren?
en een goed boek om ook C + goed te gaan leren?
want ik zie wat programmeerboeken de bomen in het bos niet meer, zoveel keuze is er.


met vriendelijke groet Herman
 
Een bepaald soort robots?
Productie robots hebben meestal besturingssoftware en ik vermoed dat het per leverancier anders is wat daar onder zit.
 
Ligt er aan wat je onder robots verstaat. Python is in ieder geval uitermate geschikt voor zelfbouw projecten met bijvoorbeeld een Raspberry.

C++ is echt wat anders dan Python. Verdiep je zelf eerst eens in wat een taal is, doet en geschikt voor is.

Qua boeken ligt het er ook maar net aan. Wil je Engels of Nederlands?
Persoonlijk heb ik het boek 'Aan de slag met C++' van Gertjan Laan welke goed bevalt.
Python heb ik aan de hand van 'De Programmeursleerling' gedaan welke trouwens gratis is.
 
Ligt inderdaad aan de soort robots die je wilt maken. Het is lastig deze vraag te beantwoorden zonder meer informatie te hebben over wat je precies wilt maken.

Python is prima, maar je kan er niet van verwachten dat je er een Spot of Atlas mee kan maken (zie https://www.youtube.com/user/BostonDynamics/videos voor Spot en Atlas mocht je ze niet kennen).

C++ is beter als je goede functionele robots wilt maken die veel moeten kunnen of nadenken, maar is overkill als je gewoon een simpel hobbyisten robotje wilt maken.

Qua boeken, ook lastig. Meer omdat er zoveel zijn, je doel niet precies helder is en programmeer boeken vaak erg duur zijn. Maar je kan altijd websites bekijken om een beetje indruk te krijgen van de talen. Zoek eens op Python of MicroPython, of C++.

Python is makkelijker om te leren dan C++. Dat is niet om je C++ af te raden, maar dat je je er wel van bewust bent dat als je eraan begint dat je dan meer tijd kwijt bent aan het leren van de taal C++.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan