• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Boeken

Leono, kijk eens in welk forum / sectie dit bericht is geplaatst. (hint : kijk linksboven op deze pagina).
Vraag : wat doen mensen zoal in een (fysieke) gelegenheid zoals de 'plek' waarin dit topic is geplaatst..........?
 
Hallo quandor,

Dacht u nu werkelijk dat ik niet op de hoogte was van de plek waar deze gedachtewisseling zich afspeelt?

Uw hint is volkomen misplaatst. Evenals uw vraag trouwens.

Ik zou zeggen: neem er nog een, want het zal u goed doen. En geef er ook een aan de hond.
 
In het café wordt aan de bar door mensen veelal lekker slap geouwe....... en daarom vind ik jouw opmerking

En dan gaat men hier discussiëren of het wel zin heeft om te praten over boeken. Jammer, jammer, jammer!

ietwat vreemd. Aan de bar vinden juist discussies plaats over een onderwerp. Ik vermoed dat jij toch een beetje te 'zwaar' in dit topic zit?
 
Jullie hebben allebei wel een punt: hoe ga je dit topic opvatten. Ik denk dat Rubensky gewoon over een boek wil praten en of je dat interesseeert en waarom. Maar of het ook zijn bedoeling is om dat boek aan te prijzen, dat weet ik nog zo net niet.
Mijn mening is dus: er over praten is niets voor mij want misschien verwacht men dat ik er zinnige dingen over ga zeggen en die zinnige gesprekken vind (en vond) ik altijd een ramp. Je voelt een sfeer in een boek en dat is jouw gevoel en dat houd ik graag voor mezelf.
Maar er zijn tig leesclubs met hele enthousiaste leden, en die zijn er vast ook wel onder deze ruim 77.000 leden van het NCF. Er is dus nog genoeg hoop voor je, Rubensky!
 
Wat ik vreemd vind, quandor, is dat je gaat deelnemen aan een gesprek dat je blijkbaar niet interesseert.

Vandaar dat ik je adviseer om nòg een consumptie te nemen. Dan ben je niet helemáál voor niets gekomen.
 
Ik wil het graag leuk houden in dit topic.......
Aan de bar mag iedereen zijn mening in de discussie ventileren en met een mening kun je het eens zijn of niet.
 
Het gaat hier niet over een mening.

Het gaat er om dat u gaat deelnemen aan een gesprek met de titel "Boeken" en dan komt vertellen dat van gedachten wisselen over boeken zinloos is. Onderwijl suggererende dat wij niet weten dat wij ons in het NCF Café bevinden, en wel "Aan de bar". (Waar wij geacht worden "slap te ouwe****ren").

Als u dat leuk noemt (u wil het zelfs "leuk houden"), verschillen wij inderdaad van mening. Ik vind er niets leuks aan.
 
We kennen nu de wederzijdse standpunten.
 
En ik heb alles weer gelezen en ik bedacht vanmiddag dat het ook wel een idee is om eens te laten weten wat er op je boekenplank thuis staat of wat je er op had kunnen zetten als je het boek niet terug gebracht had naar de bieb. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er in de computerwereld gelezen wordt!

Tenzij iemand subiet van start wil gaan, ga ik vanavond de spits afbijten. We zien wel of ik de enige blijf!
 
Het enige fictieve, dat ik niet voor school heb gekocht zijn Star Wars Aftermath At Empire's End en Suske en Wiske (als stripboeken meetellen).
 
non-fictieve boeken zijn in mijn geval info boeken dus vier programmeer boeken, een boek over het heelal, vulkanen, weer, de middeleeuwen en Titanic. Ook heel veel 'KnowHow' tijdschriften.

En dan natuurlijk nog schoolboeken. :D
 
...ik bedacht vanmiddag dat het ook wel een idee is om eens te laten weten wat er op je boekenplank thuis staat...Tenzij iemand subiet van start wil gaan, ga ik vanavond de spits afbijten...

Omdat je (volgens mij) laatst ergens zei dat je hele huis vol boeken staat, zal dit een zéér lange tekst worden. :)
 
Nee Leono, die lange tekst zal ik je niet aandoen! Want wij hebben een normale eengezinswoning, die we sinds onze kinderen op zichzelf wonen, helemaal voor ons zelf hebben. En dit gezin is echt verslaafd aan lezen.
Mijn man spaart al jaren stripboeken, gaat naar beurzen, en we hebben net gegokt dat er circa 3500 in ons huis staan. Echt keurig in kasten hoor, voordat je hier een soort rommelhok voor je ziet.

Maar het ging om mijn boeken, nietwaar. En ook daar heb ik een slag naar geslagen: circa 400. Dus dat zijn er veel minder, maar 'gewone' boeken zijn altijd veel dikker. Het merendeel zijn thrillers, en meestal van bekende schrijvers, zoals Indridasson, Baldacci, Lee Child enz.
Maar ik houd ook van romans zonder het bekende revolvergeweld, hoor. En ja, daar komt Dan Brown aan, Umberto Eco, Frank McCourt, Lewinski en....de Harry Potter delen! En gek genoeg heb ik ook de Camera Obscura overgehouden uit mijn schooltijd en ik las die graag.
Als echte verzamelobjecten kan ik de kerstboeken noemen en dat zijn er ook heel veel en zeer uiteenlopend.
Dit is een greep en ik ben heel zuinig op mijn boeken. Mijn e-reader is daarnaast ook gevuld, maar dat is toch een 2e rangs keus vind ik.
Nou, Maarten liet ons zien wat hij graag leest (behalve zijn schoolboeken!), ik gaf een idee, nu een ander!
 
Eerst wil ik melden dat dit een topic moet zijn om gezellig over boeken en alles wat daarmee samenhangt te praten, zoals mensen dat ook doen over films. Daar is hier ook wel eens een topic over geweest. Als we elkaar niet de ruimte geven om een eigen mening te hebben dan gaan we dit topic sluiten, dus houdt het vriendelijk.

Nu de boeken:

@quandor schreef iets over het boek De deal van John Grisham. Ik ben ook fan van de schrijfstijl en de boeken (ik lees ze wel in het Nederlands want, mijn Engels is niet goed genoeg om ze daarin te lezen. Daarnaast vind ik dat er in Nederland, ook op scholen, veel meer in de moedertaal moet worden gelezen. Voor zowel Kinderen, jongeren, volwassenen en ouderen blijft het goed voor de ontwikkeling van de Nederlandse taal.

De boeken van John Grisham. Bijna alle, in het Nederlands vertaalde, boeken staan bij mij in de kast. Gisteren heb ik het boek De voortvluchtige nog uitgelezen.

@Kate had het over de boeken van David Baldacci die vind ik ook altijd erg fijn om te lezen. Goede pakkende verhaallijn. Daarnaast ben ik al sinds mijn jeugd fan van de schrijver Joel C. Rosenberg. Hij schrijft zeer actuele boeken over thema's spelende in het midden-oosten.

Dit is toch wel een van de meest opmerkelijke zaken rondom deze schrijver:

Rosenberg schreef een aantal thrillers over terrorisme, en enkele non-fictieboeken. Zeer opmerkelijk is zijn debuut uit 2001 The last jihad (De laatste jihad ), waarin twee vliegtuigen zich in de Twin Towers in New York boren. Het boek verscheen twee maanden voor 11 september 2001....

BRON
 
Dat van The last jihad vind ik opmerkelijk, hoor. Eigenlijk een beetje griezelig. alsof hij wist wat er zou gaan gebeuren!

Grisham is ook een van mijn favorieten. De laatste heb ik nog niet, maar ik ben gauw jarig! En ik moet meteen zeggen dat ik in principe alles in de vertalingen lees. Vroeger las ik de boeken van Agatha Christie in het Engels, maar een mens wordt wel gemakzuchtig met de jaren! Bovendien vind ik Indradason een heerlijke schrijver en die heb ik wel allemaal, maar om die nu in het IJslands te lezen.....!

Gek genoeg zijn er thema's die, als ze voorkomen in een boek, meteen maken dat ik er niet eens in kijk. Vraag me niet waarom, maar het is een gegeven. Ik vind het heerlijk om boeken te lezen die in de middeleeuwen of daaromtrent spelen, maar de jaren '30 staan me tegen, net als boeken die in het midden-oosten spelen. Mal, maar waar.

Ik ben( op verzoek!) al begonnen aan een verjaardagslijstje , en daar komen alleen maar boeken op. Nu zag ik 3 hele dikke pillen van Ken Follett en daar ga ik voor, om te beginnen met Pilaren van de Aarde! Lekker in de 12e eeuw! Ik zou wel eens stiekem in die tijd willen kijken!
 
Het enige boek in de reeks die jij noemt, Kate, dat mij enigszins zou kunnen interesseren is Camera Obscura. Deze titel ken ik sinds mijn jonge jaren (die nog steeds voortduren), maar ik heb het boek nooit gelezen. Ik zie dat het boek aanwezig is in onze bibliotheek, maar een minpunt vind ik dan wel weer dat het boek is bewerkt door Ivo de Wijs. Deze naam is voor mij dan weer geen aanbeveling.

Als ik nog eens in de bibliotheek kom, zal ik het boek ter hand nemen.

Wat echt vele mijlen ver van mij af staat zijn thrillers in welke vorm dan ook. Ik zoek altijd rust, verdieping, romantiek en psychologie. Iedere vorm van geweld vermijd ik consequent. Hoe kunnen mensen zich in Godsnaam overgeven aan gegriezel, of zelfs hekserij :)? Dus gaarne een verklaring van deze neiging tot griezeling of spanning.

Overigens, mochten jullie in een rommelhok wonen: geen probleem, hoor. Dit zou duiden op gezelligheid.

Een e-reader heb ik zelf niet (alleen en uitsluitend een laptop met kuren).

Wat ik mensen zou willen vragen (dus ook aan jou) is welk boek hun het meest geraakt of ontroerd heeft (in hun hele leven tot nu toe).

Voor mij is dat Oblomow: roman in vier delen, door I.A. Gontsjarow.

Een schitterend boek!
 
Hallo Rubensky (en ook Kate),

Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de mensen die in de Twin Towers zijn gevlogen juist op het idee kwamen door het geciteerde boek.

Onder andere daarom wijs ik deze hele griezel literatuur principieel bij voorbaat af.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan