• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Boeken

Ja, dat was een goede oefening voor de grijze cellen! Ik heb op de link geklikt, want ik heb er nog nooit van gehoord. De recensies die er bij stonden waren lovend! Begrijp ik goed dat het een een non-fictie boek is en dat alles echt is?
 
Eerlijk? Het is té lang geleden dat ik het boek las om mij details te herinneren. Het is idd. non-fictie, maar meer een levensverhaal. Ik weet niet of jij de boeken kent van James A. Michener? In die lijn moet je het zoeken, maar dan echt nóg beter.
 
Wat mij bij mijn collega boekenwormen in/op dit forum opvalt is de bovenmatige Angelsaksische oriëntatie.

Sorry voor deze waarneming. En, ik ga hem niet onderbouwen. Daarvoor ook alvast sorry.
 
@Leono : met alle respect, maar we zitten aan de bar en het woord Angelsaksisch leent zich voor..........

Hoe definieer jij Angelsaksich? Er zijn (imho) meerdere interpretaties mogelijk.

Als ik direct en eerlijk mag zijn? Dat je het vindt is prima (daarvoor zitten we immers aan de bar), maar dat je niet bereid bent om het toe te lichten vind ik ietwat jammer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, dat was een goede oefening voor de grijze cellen! Ik heb op de link geklikt, want ik heb er nog nooit van gehoord. De recensies die er bij stonden waren lovend! Begrijp ik goed dat het een een non-fictie boek is en dat alles echt is?

Wat is echt? Het is een roman.
Laat ik het anders verwoorden :

als je mijn voorkeur voor technothrillers van o.a. Tom Clancy, Frederik Forsyth en soortgenoten als 'zwart' zou bestempelen, dan is dit boek "wit".

Jammer dat ik met het krijgen van een E-reader al mijn boeken heb weggeven, anders had je 'm kosteloos van mij gekregen.
 
O jee, ik ben intussen wel selectief geworden, hoor, want anders moet ik het huis van de buren er bij hebben!
En Leono, je zag het goed en je waarneming is prima. Onderbouwing van je waarneming is niet nodig: het is een kwestie van kijken naar de titels.

Maar ik weet precies waarom ik geen Nederlands boeken van deze tijd lees: als ik er in kijk en blader, lijken ze me niks. Ik heb erg mijn best gedaan om de boeken van de Nederlands schrijfsters te beoordelen, want ja, dat is toch in de huidige tijd wel belangrijk: meer vrouwen waar dan ook!
En weer vond ik het zonde van mijn geld.

Hoe het komt? Ik weet het niet. Het komt vaak zo overdreven over (naar mijn mening dus!) en dat irriteert me subiet.
Maar als ik nu helemaal echt eerlijk ben vind ik dat ook vaak van Nederlands series op de tv. Ik kijk veel liever naar een Engelse of Zweedse politiefilm dan naar die van ons. Kwestie van smaak!
 
Hallo Quandor,

Met 'Angelsaksisch' bedoelde ik gewoon "gericht op Engeland en Amerika". Over de definitie van het begrip had ik geen bijzondere gedachten.

Hallo Kate,

Ook buiten het Angelsaksische gebied en Nederland bevindt zich nog een zeer vette hap aarde.

Overigens heb ik best vaak Nederlands(talig)e boeken gelezen die ik zeer de moeite waard vond.
 
Ja, weet je Leono, ik ben er van overtuigd dat er iets met mij is gebeurd waardoor ik zo gericht ben op het Angelsaksische. Soms geloof ik heilig aan een vorig leven en waarom zou dat niet bestaan?

Het zijn nl. niet alleen de boeken, maar het betreft alles.
Ik ben 2x naar Frankrijk geweest en toen had ik het daar gezien. En dat geldt ook voor Italie, Griekenland en wat er allemaal nog meer daar beneden ligt. Vakantie: Ierland, Schotland, IJsland, Scandinavie, je ziet het, dat zijn mijn vakantielanden.
En als het ergens warm is, wil ik er niet naar toe. Voor mij zou overzomeren daar ergens in Schotland een uitkomst zijn.

En ja, je hebt gelijk, ook ik heb in mijn leven al veel Nederlandse boeken gelezen, soms moest het, soms eigen keus. Maar er is me weinig tot niets bij gebleven. En als ik dan iets zou moeten kiezen, kom ik met boeken uit de 17e eeuw of de middeleeuwen aan zetten.
Ja, ik ben een hopeloos geval!
 
Rubensky: Ik heb een paar boeken van Geert Mak "Hoe god verdween...." is een aardige en plaatselijke geschiedenis. Het nieuwste boek "De levens van Jan Six" is zeer interssant omdat het ook een stuk oude geschiednis inhoudt. Maar het beste van hem vind ik "In Europa". Een dikke pil die ik tenminste 3x heb gelezen!
En als je het over een veelschrijver hebt: mijn favoriete schrijver is Simenon!! Ik heb letterlijk alles van hem wat in het Nederlands is vertaald.
Maar ja, het is maar waar je interesse naar uitgaat zoals al een paar keer hierboven is opgemerkt.
perloc
 
Voor degene die een grote bibliotheek hebben en behoefte hebben aan een programma waarin alles kan worden opgeslagen en teruggevonden, ook in de boekenkasten, bied ik gratis een propgramma aan genaamd BOOKS. Het werkt in een MS-DOS venster.
perloc
 
Een propgramma. Dat klinkt interessant. :)
 
Pas hoorde we weer een verhaal over zo'n vreeselijke schietpartij op een Amerikaanse school. Op dit moment lees ik daarover een zeer intens boek van Marieke Nijkamp. Zij is naar Amerika geweest en heeft door interviews een boek erover geschreven. Intens maar een aanrader.

Het boek is vertaald in het Nederlands (het is een Nederlandse schrijfster). Het boek valt in Amerika erg goed:

Winnaar van de Hebban Award 2017 voor Beste Young Adult!

In Amerika al maandenlang op de New York Times-bestsellerlijst!

Het Nederlandse boek
Het Engelstalige boek
 
Leono: Stuur me een berichtje per email en ik attach het programma plus korte instructie.
Ter kennismaking kan ik mijn databases meeleveren.
Books = 1.1MByte, databases 650KByte.
perloc
 
Persoonlijk wil ik geen enkel boek lezen dat zich bezig houdt met de negatieve kant van de mens(heid).

Wat heb je er nu aan om je te wentelen in ellende? Dat het boek goed valt in Amerika zegt al genoeg.

Ik vind het bij voorbaat contra-productief. Wat wij nodig hebben is geluk.
 
Hallo perloc,

Het ging mij om het woord prop(pen) in verband met mensen die een grote bibliotheek hebben. (Uw typo was 'propgramma').

Ik heb zelf geen bibliotheek maar ik ga er wel naar toe. Ik behoor dus niet tot de doelgroep.

Maar wel dank voor uw aanbod.
 
Ik zie het nou! Ik ben een slordige tipist!
perloc
 
Perloc, ik ga mijn email opgeven in een PB aan jou. Want ik wil dat programma graag hebben. Ik kan het via Piep doen, maar ik lees het nu hier dus ik doe het ook hier.
Groetjes, Kate.
 
Maar ik lees nu dat het werkt in een MS-DOS venster. Zegt me niks. Dus ik zie het wel. Maar als jij al voorziet, Perloc, dat ik dat niet kan gebruiken, stuur het dan maar niet, hoor!
 
Kate1: Ik weet zeker dat je het kan gebruiken!
Het is een beta versie, dus er kán een probleempje optreden.
Wil je ook mijn databases erbij? Ik heb ongeveer 700 boeken.
Als ik de jaren dat ik hier zit in Nederland had gewoond was mijn bibliotheek veel groter geweest!
Maar ik heb nog geen link gezien voor een PB (Persoonlijk bericht) Waar kan ik dat vinden?
perloc
 
Hallo perloc,

Klik op Kate1. Onder de afbeelding vind je: "Start een conversatie". Dat heette vroeger een Persoonlijk Bericht.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan