• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bookmarks versus favorieten ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Ik ben totaal in de war i.v.m. de interpretatie van het bookmark beheer ( voordien Favorieten in Explorer) onder Google Chrome.

Ik wil U vertellen dat ik nog onder Win7 werk.

Toen ik van Explorer overschakelede naar Google Chrome probeerde ik de favorieten van Explorer te importeren in Chrome, wat m.i. ook lukte.

Maar dan begint de miserie.

Indien ik een pagina probeer te memoriseren in de bookmark via het sterretje bovenaan, dan lijkt dit te lukken

Wanneer ik dan de opgeslagen pagina vanuit bookmark probeer terug op te roepen dan lijk, ik een andere bookmark terecht te komen, of is de opgeslagen pagina niet te vinden.

Wat doe ik verkeerd ?

Procedure memoriseren pagina :

  • Klik *
  • Klik MEER
  • Klik op map waarin pagina moet opgeslagen worden ( Evt. NIEUWE MAP)
  • Klik opslaan
Procedure oproepen pagina vanuit bookmark :

  • Klik op 3 verticale puntjes rechts bovenaan
  • Klik op BLADWIJZERS
  • Klik op BLADWIJZER BEHEER
  • Ik bekom het beeld zoals in fig 2 getoond, wat niet altijd dezelfde bookmark lay-out is als voordien ingevuld.


  • Wat is de juiste procedure om het fameuze bookmark te exporteren als duplicaat en daarna terug te importeren ?
  • Hoe kan ik de juiste bookmark de juiste naam geven zodat vergissingen worden uitgesloten ?

  • Alleszins met dank bij voorbaar voor degebne die enige klaarheid schept in deze onoverzichtelijke wereld .

bookm2.jpgbookm1.jpg
 
Zelf gebruik ik al een jaar geen Chrome meer, dus kan het zelf niet nakijken.
Ik heb met Firefox en had met Chrome altijd mijn favorieten in de werkbalk staan om ze vandaar uit te openen. Makkelijk en overzichtelijk/

Hier vindt je alle informatie over werken met Bookmarks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan