• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Boot van meer dan één fysieke schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulT

Nieuw lid
Lid geworden
31 mrt 2019
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik heb de volgende situatie:

Een pc met een schijf met twee partities. Op de eerste partitie staat Windows XP en op de ander is Windows 7 geïnstalleerd.
(dus Windows 7 is na XP geïnstalleerd) Dit levert automatisch een dualboot op met XP en windows 7. Dit werkt allemaal prima.
Maar nu komt het: Ik heb op een andere fysieke schijf (los van alles) Windows 10 geïnstalleerd. Als ik nu met easybcd een regel toevoeg "Windows 10" en verwijs naar de schijf waarop deze is geïnstalleerd en ik wil via het bootmenu opstarten naar Windows 10, dan gaat het mis. De enige manier waarop ik kan overschakelen naar Windows 10 is via de BIOS de fysieke schijf waarop 10 staat, te kiezen als opstartschijf. Erg onhandig dus. Is er iemand die weet of ik Windows 10 ook kan opstarten vanaf het bootmenu?

dus bijvoorbeeld:

1. Windows XP (staat op Disk(0) partitie(0)
2. Windows 7 (staat op Disk(0) partitie(1)
3. Windows 10 (staat op Disk(1) partitie(0)
 
je kunt toch via easybcd de windows 10 als eerste zetten en vervolgens dan de anderen met een tijdspanne van 5 seconden ..
dit kan via de tap "edit boot menu " daarna bewaar je deze instellingen .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan