• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bootable XP maken met rufus, patchen opstartbestanden foutmelding.

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166019
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166019

Gast
Dag, probeerde, zoals eerder wel gelukt was, met rufus van een XP iso een opstart usb te maken. Alles gaat goed maar op het laatst krijg ik een foutmelding dat die de bestanden niet patchen kan voor opstarten, en daar houd het dus op. Iso ondertussen corupt geraakt dacht ik. Maar had nog een installatie op een hdd staan die ooit eerder gemaakt was van dezelfde eerder wel gelukte XP installatie usb. Daarvan alle nodige files omgezet in een verse iso, met rufus geprobeerd hem op een usb stick te zetten, maar ook die geeft als laatst (zelfde verhaal dus) de foutmelding dat die de opstart bestanden niet patchen kan. Ook geprobeerd w2ksect.bin file in
image burn een opstartbare iso te maken, al zou dat voor rufus niet nodig hoeven zijn. Maar weer zelfde melding. Omdat dus van ook haast zeker goede bron volgens mij een iso heb, en daarmee ook niet wil, snap ik niet waar het aan ligt. Dus leg hem hier bij u maar even voor, wie weet.
 
Ps Ntfs en Fat32 geprobeerd, en nieuwste versie Rufus.
 
heb geen problemen ondervonden met het aanmaken van een usb stick welke voorzien werd met XP home sp2, het duurde wel 1 uur voor deze er klaar mee was aangezien er een usb stickje werd gebruikt van 1gb .

Ashampoo_Snap_zaterdag 28 maart 2020_07h21m10s_001_.jpg
 
ik heb wel een oudere Rufus 2.18 dienen te gebruiken want zelfs met de 3.1 lukte het niet ..
 
Misschien even wat duidelijker, eerder was het maken van een opstartbare usb stick wel gelukt van volgens mij dezelfde Iso. Die stick na hem te hebben gebruikt voor installeren van XP op een hdd, (helaas) eens overgeschreven met wat anders. Maar exact hetzelfde (volgens mij) wat ik nu probeer lukte dus eerst wel, maar nu niet meer. ........ iemand ?
 
dan is wellicht je iso beschadigd.. haal een andere op .
 
download Windows XP home met sp3 NL 32bit vanaf hier
het bestand is 592Mb groot !
 
deze afbeelding hoort bij de iso die je kunt downloaden in de gegeven link !

Ashampoo_Snap_zaterdag 28 maart 2020_10h26m39s_002_.jpg
 
Pomptie domptie dom.
 
wat voor een reactie is dit nu .. ik denk hier nu met een kind te maken te hebben ..wilde helpen maar hou me verder van deze persoon af..
 
Eula niet te lezen, vervangen voor juiste, maar werkt ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan