• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bottleneck meten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Citizan

Bekend gezicht
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
141
Waarderingsscore
0
Kan ik de bottleneck meten van mijn pc? Ik wil meten wat er in mijn pc bottleneckt waardoor ik bijvoorbeeld minder fps kan halen, zijn daar programma's voor?
 
Weet je berhaupt wel wat voor fps-waardes je haalt gedurende het gamen...?
 
ja, cod 2 (redelijk oud spel) speel ik op direct x 7 op 1680x1050 en daar haal ik 250 fps op de meeste mappen, soms haal ik op een map net geen 250 fps steady, hij wisselt dan tussen 200 en 250

als ik kan kijken wat de bottleneck is kan ik dit misschien verhelpen ;)

(zelfde geld voor een dergelijk spel als cod 4)
 
Waarom zou je meer dan 250FPS willen?

Ik denk sowieso dat er niet een super bottleneck is, maar de bottleneck die er is ligt bij je videokaart en niet bij je processor.
 
ja, cod 2 (redelijk oud spel) speel ik op direct x 7 op 1680x1050 en daar haal ik 250 fps op de meeste mappen, soms haal ik op een map net geen 250 fps steady, hij wisselt dan tussen 200 en 250

als ik kan kijken wat de bottleneck is kan ik dit misschien verhelpen ;)

(zelfde geld voor een dergelijk spel als cod 4)

Als je met Direct X7 speelt, welke oudere Windows gebruik je dan (Windows 89/98SE/ME of 2000)

Ahum, ik lees net in je overclockpost, dat je Windows 7 gebruikt, dus dan gebruik je DirectX 11!

Als het om online gamen gaat - staat en valt alles met je internetverbinding en hoe jij jouw PC op de modem/router hebt aangesloten....
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat CoD 2 gemaakt is voor DX7, dus dan gebruikt ie 8,9,10,11 ook niet :)
 
Waarbij ik denk, dat Windows 7 het erin laten installeren van DirectX 7 zal wijgeren ( DirectX 7 is van rond 1998/1999)!
 
videokaart is hd4890 dus dx11 kan ik zwz niet, en cod 2 ondersteunt alleen dx7 en dx9
 
Misschien offtopic?

Maar als je 200fps haalt, heeft het uberhaupt nut om hoger dan 200fps te halen?
Want neem bijvoorbeeld mijn scherm, dat is 60Hz, dus 60 refreshes per seconden. Dan zou ik toch nooit meer dan 60fps "zien"?
 
nee het ligt anders, er zijn op cod 2 vaste waardes waarin het spel goed speelt, en dat zijn bijvoorbeeld 125 en 250, als ik 250 steady kan draaien zou dat mooi zijn ;)

dan kun je ook "jumps" maken die zonder 250 niet lukken
 
nee het ligt anders, er zijn op cod 2 vaste waardes waarin het spel goed speelt, en dat zijn bijvoorbeeld 125 en 250, als ik 250 steady kan draaien zou dat mooi zijn ;)

dan kun je ook "jumps" maken die zonder 250 niet lukken

Aha, that makes sense. Was in wolfenstein ook idd, toen ik daar nog actief jumpte :wink:
/com_maxfps 125 ; heb je hem steady. Of is het z specifiek dat je een jump _alleen_ op 250 steady kan halen?
 
videokaart is hd4890 dus dx11 kan ik zwz niet, en cod 2 ondersteunt alleen dx7 en dx9

Onzin, DX11 kan net zo goed op HD4xxx kaarten draaien,
alleen een aantal typische (kwaliteits verbeterende) functies van DX11 zullen dan uitgeschakeld zijn omdat de kaart deze niet ondersteunt.
 
Wat voor processor heb je?
Met een HD4890 zou je makkelijk 250 moeten halen, zelfs in CoD4

Je zou kunnen Benchmarken, dan kun je zien of je Videokaart te snel is voor je processor.

met een Core2Duo onder de 2,8 GHZ heb je hier al snel last van iig.
 
Je zou kunnen Benchmarken, dan kun je zien of je Videokaart te snel is voor je processor.

ja is het zo? kan je me uitleggen hoe zou wel is willen weten op hoeveel ghz mijn e8400 moet lopen. :)
 
Eerst commentaar :) moetten JA moetten een e8400 is voor een 4870x2 veel te langzaam en dat is helaas een feit.

2e ik heb overgeklocked maar tevergeefs instabiel systeem ik had en een topic over zal hem er even bij pakken voor je als je me maby uit de nood kan helpen.

WOOT meer als 3K bekeken word nog een legend haha

http://nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=49854&page=3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan