• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Brand door opladers.

Mijn telefoon en antwoordapparaat staat altijd aan de “oplader”/ adaptor .
Bij mij ook. Ik heb een duosetje Gigaset Dune Dect telefoons. Normaal staan die 2 telefoons altijd op de opladers. Zou ook moeten kunnen. Helaas komt het af en toe voor dat die dingen door blijven laden terwijl de batterijen al vol zijn. Zowel de lader als de telefoon voelt dan flink warm aan. Dat hoort niet, dat is niet goed.
Ik heb intussen zelf wel een oplossing daarvoor gevonden: de telefoon die maar blijft doorladen, leg ik naast de lader, totdat de batterijen helemaal leeg zijn. Het accusymbool moet rood gaan knipperen. Dan pas, en echt niet eerder, mag hij weer op de oplader. Daarna laadt hij op en als hij volledig is opgeladen, stopt het opladen ook. Dat laatste kun je zien doordat er geen bliksemflits meer bij het accu-pictogram staat.
Daarna gaat het weer maanden of zelfs een half jaar of een heel jaar goed... totdat die dingen weer te warm worden.
Het doorladen nadat de batterijen al vol zijn, lijkt me eigenlijk een defect, maar ik heb hetzelfde ook aan de hand gehad met een ander setje Dect telefoons van Gigaset.
 
@porrelaar

Ja dat klopt wat jij zegt, soms moet een batterij even helemaal ontladen om weer goed te werken.
Maar gelukkig heb jij dit op tijd in de gaten en kun je het makkelijk oplossen.
Bij mijn Giga set gaan de batterijen meestal een jaartje of 2 mee en dan zijn ze al stuk.
Maar ze slijten natuurlijk wel hard als ze de hele dag op een station staan.
 
Batterijen in een dect telefoon zijn vrijwel altijd van het NI-MH soort en mag je best leeg maken (hooft niet en die worden eigenlijk altijd geladen) maar die van het Li-ion soort mag absoluut niet leeg raken, die kun je dan weg pleuren, meestal voorkomt de elektronica het volledig ontladen maar toch.
Basic to Advanced Battery Information from Battery University

En zelf nooit een lader of accu in de fik zien vliegen en het stikt van die dingen hier.
 
Ik gelukkig ook nog niet gezien, maar ik haal de lader er altijd gelijk uit.
Maar ik ken genoeg mensen waar hij gewoon in het stopcontact blijft.
 
Meestal kun je ze ook laten zitten, je voelt aan de lader of die wordt gebruikt of niet, niet gebruikt bij een volledig geladen accu vertelt je dat de elektronica het regelt.
 
Ja bij een origineel zou ik dat dan nog wel doen, maar dat is tegenwoordig ook al lastig,
omdat er via bijvoorbeeld Bol.com ook nep opladers zijn verkocht, dit terwijl ze echt zouden zijn.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan