• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Brightness slider missing in action center

Status
Niet open voor verdere reacties.

cfds

Gevestigd lid
Lid geworden
27 aug 2005
Berichten
319
Waarderingsscore
0
Hello,

Sinds de laatste update naar windows 10 20H2 is de brightness slider in het action center verdwenen.
Het gaat hem om een "all in one" HP touchsmart 600 series. Het is dus een desktop met touchscreen en ik heb dus geen battery icoontje.
De oplossingen op google helpen me niet verder en drivers zoeken op de HP website lukt me niet omdat mijn operating system niet ondersteund word. De touchsmart kwam initieel met windows 7. Na de overgang van window 7 naar windows 10 had ik de slider nog en werkte de hotkeys op mijn keyboard zoals voorzien.

De enige optie die momenteel functioneert is via de NVidia control panel.

Het irritieerd me mateloos dat windows er weer in geslaagt is om een systeem dat correct functioneerde te voorzien van problemen.
 
Zegt niet zoveel, welke uitvoering is ook van belang, wat staat erachter?
Probeer deze tool eens.

En je hoeft Windows niet te gebruiken.
Het is een HP touchsmart 600-1160fr...https://www.fnac.com/HP-TouchSmart-600-1160fr-23-Tactile-Blu-Ray/a2794985/w-4
RAM is 8GB ipv 4, 1.5TO HDD is vervangen door een SSD van 512GB, WIN 10 20H2.
Voor de laatste update functioneerde all hotkeys en had ik de brightness slider in mijn action center.

Driver hub geinstaleerd en alle drivers zouden nu up to date zijn. De drivers van de video kaart en display waren up to date...brightness slider is nog altijd afwezig.

Linux is geen optie...
 
Heeft dus met Windows zelf te maken en niet de HP en zo te zien zelf in te stellen via die link met tut.
 
Ik had net zelf uitgezocht hoe je de verdwenen helderheidsslider terug kon toveren en ik wilde dat hier gaan uitleggen, toen ik zag dat Lange Pier al gereageerd had. Die handleiding van TenForums is prima; ik had het zelf niet beter kunnen uitleggen.
Op die manier heb ik in het actiecentrum van mijn laptop de helderheidsslider eerst laten verdwijnen en daarna weer terug getoverd:
5fd21eff8994c-Helderheid_toevoegen.jpg


Voorwaarde is wel dat je die helderheidsslider ziet wanneer je klikt op Start > Instellingen > Systeem > Beeldscherm:
5fd21e7b49666-helderheid_via_instellingen-systeem-beeldscherm.jpg


Als je die slider daar ook niet ziet, dan heb je een groter probleem.
 
hier is deze via de instellingen >systeem>beeldscherm dus niet meer te zien en bijgevolg kan ik deze ook niet meer toevoegen in het action center want het " toevoegen " is niet aanklikbaar .. word tevens in het grijs vermeld !
ook optie 2 waar ikzelf eerder naar verwees in bericht #3 brengt geen oplossing aan ..
ik dien via het beeldscherm zelf mijn helderheid aan te passen .. wil ik deze donkerder of lichter hebben daarom hanteer ik de 75% instelling .
 
Die slider voor helderheid is alleen aanwezig bij laptops en all-in-one pc's (zoals de all-in-one HP van de topic starter).
Bij desktop pc's zie je die slider voor helderheid nooit in het actiecentrum; ook niet via Start > Instellingen >Systeem> Beeldscherm. De helderheid van losse monitors moet je altijd instellen via de monitor zelf.
 
Bij mij is die dus niet aanwezig ondanks het een all-in-one pc is, ook de slider toevoegen zoals in post #7 vermeld gaat niet omdat ik niet kan klikken op de "plus", die is greyed out.
Ik begin te denken dat windows aanneemt dat het om een desktop gaat en niet om een toestel met ingebouwde monitor. Voorlopig dus maar verder met de aanwezige "slider" van mijn Nvidia control panel...ook heb ik geen batterij icoontje.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan