• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Browsers gaan filmpjes ineens snoozen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dump

Gevestigd lid
Lid geworden
14 aug 2005
Berichten
250
Waarderingsscore
0
Hoi Allen.
Sinds kort (2 weekjes) worden filmpjes die bijgevoegd zijn bij nieuwssites (zoals b.v. bij Geenstijl.nl) niet meer gelijk opgestart als ik ze aanklik. Na het aanklikken krijg ik een zwart schermpje waarin de film zou moeten opstarten. Wit pijltje l-onder om het starten te beginnen maar er gebeurd niets. Inmiddels heb ik 1x een melding gezien met de melding dat het automatisch "gesnoozed" zou worden i.v.m. geheugen besparing o.i.d. Vaak start het filmpje dan later ineens wel op als ik verder gegaan ben met lezen. Wat een onzin zou je zeggen. Nooit last van gehad. Het gebeurd bij verschillende browsers dus neem ik aan dat er een instelling is aangepast na een update?
Waar en zo ja hoe kan ik dit weer goed krijgen.
Groeten, Dump.
Windows 11
 
Hallo,

Als ik op Geenstijl kijk, dan start bij mij een filmpje na ongeveer 5 seconden pas op, dit ook onder Windows 11. Dus het lijkt erop dat het bij hun ligt. Want andere sites werkt bij mij zonder problemen.
Kunt altijd een browser eens resetten om te kijken of dat nog een verbetering geeft.
Gebruik jij ook een add-on, zoals een adblocker?
Zo ja zet die eens uit, dan kun je dingen uitsluiten.
 
Hoi Aarie25.
Maar ik heb dit geneuzel bij meerdere browsers. Chrome, Brave en ook Opera. Dan zou je toch zeggen dat het in het systeem zit. Ik heb al iets gevonden op internet maar kan het niet zo gauw meer vinden. Het zou bij de beeldscherm instellingen mogelijk staan. Niet normaal meer. Ineens kan je niets meer bekijken.
 
Deze kom ik net tegen op internet. Eerst maar is kijken.

 
Om welke andere sites gaat het?
Dan kan ik die ook even controleren.
Gebruik Firefox onder Windows 11, maar ervaar nooit vertragingen met video`s.
 
Ik volg veelal --- geenstijl.nl ---. Opvallend is ook dat meerdere browsers die ik gebruik, Brave en Opera, hetzelfde doen met de filmpjes van geenstijl. Ik heb net youtube filmpjes geprobeerd alsook die van tiktok maar die starten gewoon gelijk op.
 
Ik heb net even firefox geïnstalleerd en daar zie ik na het aanklikken van het filmpje ook eerst een zwart scherm met een wit pijltje links onder. Maar daarna gaat hij door. Maar wel eerst met reclame. Mogelijk zijn bij mij de adblokkers te actief?
 
Je reactie dat Firefox geen problemen gaf heeft me op weg geholpen. Nu ik de advertentie blokker uitzet in Opera gaat hij wel verder. Maar nu dus eerst met reclame.
 
Hoi Aarie25.
Maar ik heb dit geneuzel bij meerdere browsers. Chrome, Brave en ook Opera. Dan zou je toch zeggen dat het in het systeem zit. Ik heb al iets gevonden op internet maar kan het niet zo gauw meer vinden. Het zou bij de beeldscherm instellingen mogelijk staan. Niet normaal meer. Ineens kan je niets meer bekijken.

Chrome, Brave en Opera zijn allemaal gebasseerd op Chromium. Dit betekent dat ze allemaal in de kern hetzelfde werken en dat websites bij deze browsers ook allemaal hetzelfde gedrag zullen tonen. Je zou dus kunnen zeggen dat ze 'dezelfde' browser zijn, ook al zien ze er visueel anders uit.

Firefox gebruikt een andere 'web engine' zoals dat dan heet (dus niet Chromium), vandaar dat dit anders (en dus misschien wel beter) werkt.

Heb je in Firefox al een adblocker geinstalleerd?
 
Ik volg veelal --- geenstijl.nl ---. Opvallend is ook dat meerdere browsers die ik gebruik, Brave en Opera, hetzelfde doen met de filmpjes van geen stijl.
Zoals eerder gezegd gebeurt dit ook bij mij, dus ligt het eerder aan geen stijl of in combinatie met een adblocker. Want ik gebruik Ublock Origin.
 
Hoi. Ik gebruik de blocker die verwijderd is bij Opera --- instellingen --- privacy en beveiliging --- blokkeer advertenties --- (en de laatste dus aan of uit).

lk begrijp uit het verhaal van Aarie25 dat hij ook bij Firefox nog een adblocker gebruikt. De Ublock Origin! Blockt die dan na installatie alleen voor Firefox of doet hij dat gelijk voor alle browsers die je gebruikt?
 
Je moet bij elke browser zelf een adblocker toevoegen.
Dus als je bij Firefox er één erop zet, moet je daarna ook nog zelf bij een andere browser dit doen.
 
Oké. Alles is mij duidelijk.
Bedankt voor het meedenken.
Groeten , Dump.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan