• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BSOD Error Driver Corrupted Expool

Status
Niet open voor verdere reacties.

aspaan

Gevestigd lid
Lid geworden
10 jul 2016
Berichten
297
Waarderingsscore
10
Hallo,

Sinds kort krijg ik een BSOD met de melding: Error Driver Corrupted Expool
Daarbij zegt: Bluescreenview van Nirsoft: errcode: 0x000000c5 met de filename: ntoskrnl.exe
Vraag: Wat kan ik hieraan doen om dit op te lossen?
Ik zie dat de file: ntoskrnl.exe niet gewijzigd is sinds 2013
Ook SFC/ Scannow levert geen foutmeldingen op
 
Het zou iets met een driver te maken hebben. Zijn er drivers die je hebt geüpdatet net voordat je deze melding kreeg.

Heb je software van Nirsoft op je computer? Verwijder deze dan ook eens om te kijken of het probleem dan weg is.
 
Ik heb de laatste maanden gene enkele driver meer geupdate
Het enige wat is nog kan zien is bij Apparaat beheer een geel ikoontje bij: teredo Tunnel pseudo interface (zie bijlage)
Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft
 

Bijlagen

  • Fs Cap 0462.jpg
    Fs Cap 0462.jpg
    67,2 KB · Weergaven: 6
Overigens: Hoe kan ik aan de weet komen om welk specifieke Driver, het probleem geeft?
Darabij heb ik geen software van Nirsoft op mijn computer staan, als ik die (soms) welk eens gebruik dan die ik dat pas als ik het nodig denk te hebben (Zoals in dit geval), daarbij wordt de Nirsoft alleen in een portable versie gebruikt. en daarna weer weg
Het probleem van de BSOD kan dus niet liggen aan de Nirsoft software
 
Sorry Lange Piert,
Ik heb (Helaas) mijn systeem naar ca 2 maanden terug moeten restoren, zodat ik de dump-file
niet meer kan bekijken (die is dus weg!)
Ik hoop dat ik het probleem nu niet meer krijg (even afwachten)
Indien het zich weer voordoet, zal ik WhoCrahsed eens draaien.
Overigens heb ik al div meldingen hiervan op Internet opgezocht, maar daar wordt ik niet veel wijzer van
Overigens ga ik over niet al te lange tijd een nieuwe Laptop aanschaffen (dus met Win-10)
Maar ik moet helaas nog even verder moet Win-7 op mijn oude Laptop
 
Overigens heb ik getracht WhoCrashed.exe te installeren, is niet gelukt, zie foutmelding
 

Bijlagen

  • Fs Cap 0404.jpg
    Fs Cap 0404.jpg
    32,6 KB · Weergaven: 4
Overigens ga ik over niet al te lange tijd een nieuwe Laptop aanschaffen (dus met Win-10)
Maar ik moet helaas nog even verder moet Win-7 op mijn oude Laptop

Je kunt nog gratis upgraden, dus dan zou je tot die tijd wel met Windows 10 kunnen werken.
Veel veiliger en het kost je niets ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan