• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bsod na installatie op andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar waarom draait het stabiel als de PC warm is ? Dat wijst mij op hardware.
Ook het feit dat de BSOD's telkens een andere module aanwijzen wijst hier op.

Is dat niet alleen een hotfix voor AMD wat ik bij Speccy zie ?
 
Ik zou het niet weten, ik ga denk ik windows opnieuw installeren met nVidia kaart erin dan moet alles van Radeon eraf zijn en kijken wat ie dan doet
 
Verwijder via het Configuratiescherm > Programma's en onderdelen de AMD Radeon drivers - alles te verstaan.
Want die hebben echt niks in jouw computer van doen!
 
Ik zou het niet weten, ik ga denk ik windows opnieuw installeren met nVidia kaart erin dan moet alles van Radeon eraf zijn en kijken wat ie dan doet
Eerst je PC op de eerste installatieschermen laten opwarmen, zodat de kans op een installatiefout bij koude machine verminderd wordt.
 
Nou heb een nieuwe ssd (samsung evo 860 500gb) er in gezet en een verse windows installatie gedaan,en wat denk je? BSOD.
Ik weet het niet meer hoor
 
Memtest had ik al gedaan,geen errors
Whocrashes geeft met de nieuwe ssd het volgende aan: kmode exeption not handled in win32kbase.sys
En critical process died in ntoskrnl.exe
 
Het lijkt dat de nieuwe ssd minder fouten geeft dan de vorige maar is nog niet opgelost dus.... mocht iemand nog ideeën hebben,graag
 
Post wederom een log van Minitool!
 
mocht iemand nog ideeën hebben,graag
Ik gaf het je op een bordje, maar de logica lijkt niet bij je over te komen ?

Als je het SATA kabeltje hebt uitgesloten, en ook een ander voedingstekkertje hebt geprobeerd: 60% zeker de voeding, 30% het moederbord. Dat is mijn inschatting.

Kan je overigens vertellen hoe oud de PC / voeding is ?
 
. . . krijg telkens een bsod met verschillende meldingen zoals:
classpnp.sys
ntoskrnl.exe
volsnap.sys
clipsp.sys
nvlddmkm.sys
ntfs.sys
en nog een aantal
.

Ik krijg dus 3 a 4 keer een bsod voordat de computer stabiel is.
Lees even het geheel hier boven, en hoe ik dat lees: de computer IS stabiel indien warm.

Die modules zijn willekeurig, van kernel tot video, van backup tot schijf, PnP, en meer.
Ik kan niet helemaal begrijpen hoe hier nog een softwareprobleem in te zien:
 
Ik gaf het je op een bordje, maar de logica lijkt niet bij je over te komen ?

Als je het SATA kabeltje hebt uitgesloten, en ook een ander voedingstekkertje hebt geprobeerd: 60% zeker de voeding, 30% het moederbord. Dat is mijn inschatting.

Kan je overigens vertellen hoe oud de PC / voeding is ?
Ik gaf het je op een bordje, maar de logica lijkt niet bij je over te komen ?

Als je het SATA kabeltje hebt uitgesloten, en ook een ander voedingstekkertje hebt geprobeerd: 60% zeker de voeding, 30% het moederbord. Dat is mijn inschatting.

Kan je overigens vertellen hoe oud de PC / voeding is ?
het is een systeem uit 2010 wat zeer weinig gebruikt is de voeding is trouwens maar 350W
 
Post wederom een log van Minitool!
MiniToolBox by Farbar Version: 17-06-2016
Ran by René (administrator) on 03-02-2020 at 17:23:08
Running from "C:\Users\René\Downloads"
Microsoft Windows 10 Pro (X64)
Model: MS-7708 Manufacturer: MEDIONPC
Boot Mode: Normal
***************************************************************************
========================= Event log errors: ===============================
Application errors:
==================
Error: (02/03/2020 04:59:06 PM) (Source: VSS) (User: )
Description: Fout in de Volume Shadow Copy-service: onverwachte fout bij het uitvoeren van een query voor de IVssWriterCallback-interface. hr = 0x80070005, Toegang geweigerd.
.
Dit wordt vaak veroorzaakt door onjuiste beveiligingsinstellingen in het writer- of requestorproces.

Bewerking:
Schrijvergegevens verzamelen
Context:
Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Naam van schrijver: System Writer
Instantie-id van schrijver: {7b3937df-7e4f-4884-8d4f-1b4867b5fb2d}
Error: (02/03/2020 03:02:30 PM) (Source: VSS) (User: )
Description: Informatie voor de Volume Shadow Copy-service: de COM-server met CLSID {4e14fba2-2e22-11d1-9964-00c04fbbb345} en de naam CEventSystem kan niet worden gestart. [0x8007045b, Systeem wordt afgesloten.
]
Error: (02/03/2020 02:04:00 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: dwm.exe, versie: 10.0.18362.387, tijdstempel: 0x8e064b77
Naam van module met fout: nvwgf2umx.dll, versie: 21.21.13.4201, tijdstempel: 0x58298969
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000000000021e5bb
Id van proces met fout: 0x328
Starttijd van toepassing met fout: 0xdwm.exe0
Pad naar toepassing met fout: dwm.exe1
Pad naar module met fout: dwm.exe2
Rapport-id: dwm.exe3
Volledige pakketnaam met fout: dwm.exe4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: dwm.exe5
Error: (02/03/2020 01:36:48 PM) (Source: Microsoft-Windows-Perflib) (User: NT AUTHORITY)
Description: Windows kan het DLL-bestand voor uitbreidbare items "C:\Windows\system32\sysmain.dll" niet laden (Win32-foutcode 126).
Error: (02/03/2020 01:25:30 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: nvxdsync.exe, versie: 8.17.13.4201, tijdstempel: 0x58298dcf
Naam van module met fout: unknown, versie: 0.0.0.0, tijdstempel: 0x00000000
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x000000000312c100
Id van proces met fout: 0x790
Starttijd van toepassing met fout: 0xnvxdsync.exe0
Pad naar toepassing met fout: nvxdsync.exe1
Pad naar module met fout: nvxdsync.exe2
Rapport-id: nvxdsync.exe3
Volledige pakketnaam met fout: nvxdsync.exe4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: nvxdsync.exe5
Error: (02/03/2020 12:40:32 AM) (Source: Microsoft-Windows-User Profiles Service) (User: NT AUTHORITY)
Description: Gebruikerscomponent is geladen door een ander proces (Registry Lock). Procesnaam: C:\Windows\System32\svchost.exe, PID: 4568, ProfSvc PID: 1848.
Error: (02/02/2020 03:07:51 PM) (Source: Software Protection Platform Service) (User: )
Description: Een of meer geplande acties kunnen niet worden uitgevoerd met de regelengine.
Foutcode:0x80080005
Pad:<none>
Argumenten:<none>
Error: (02/02/2020 03:05:38 PM) (Source: Application Error) (User: )
Description: Naam van toepassing met fout: svchost.exe_DPS, versie: 10.0.18362.1, tijdstempel: 0x32d6c210
Naam van module met fout: ntdll.dll, versie: 10.0.18362.418, tijdstempel: 0x99ca0526
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutmarge: 0x0000000000024311
Id van proces met fout: 0xc5c
Starttijd van toepassing met fout: 0xsvchost.exe_DPS0
Pad naar toepassing met fout: svchost.exe_DPS1
Pad naar module met fout: svchost.exe_DPS2
Rapport-id: svchost.exe_DPS3
Volledige pakketnaam met fout: svchost.exe_DPS4
Relatieve toepassings-id van pakket met fout: svchost.exe_DPS5
Error: (02/02/2020 12:40:31 PM) (Source: Microsoft-Windows-Perflib) (User: NT AUTHORITY)
Description: Windows kan het DLL-bestand voor uitbreidbare items "C:\Windows\system32\sysmain.dll" niet laden (Win32-foutcode 126).
Error: (02/01/2020 09:17:26 PM) (Source: ESENT) (User: )
Description: StartMenuExperienceHost (5568,R,98) TILEREPOSITORYS-1-5-21-3849895182-3086727884-3719251523-1001: Fout -1023 (0xfffffc01) is opgetreden tijdens het openen van logboekbestand C:\Users\René\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log.

System errors:
=============
Error: (02/03/2020 05:08:03 PM) (Source: BugCheck) (User: )
Description: 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff8005ab0331b, 0xffffe982ddd478a0, 0x0000000000000000)C:\Windows\MEMORY.DMPe881ddcc-c758-40c5-8dd6-5395fde56dce
Error: (02/03/2020 05:07:56 PM) (Source: Microsoft-Windows-Eventlog) (User: NT AUTHORITY)
Description: Er is een fout (res=1500) opgetreden tijdens het initialiseren van bronnen voor logboekregistratie voor kanaal Microsoft-Windows-SettingSync-OneDrive/Debug.
Error: (02/03/2020 05:07:41 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 16:37:07 op ‎3-‎2-‎2020 is onverwacht gebeurd.
Error: (02/03/2020 03:02:10 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De BootRacerServ-service staat aangeduid als een interactieve service. Het systeem is echter zodanig geconfigureerd dat interactieve services niet zijn toegestaan. Deze service werkt mogelijk niet juist.
Error: (02/03/2020 02:07:57 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 14:05:29 op ‎3-‎2-‎2020 is onverwacht gebeurd.
Error: (02/02/2020 09:55:29 PM) (Source: BugCheck) (User: )
Description: 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff80670a7e7c7, 0xffff838b3f5ed090, 0x0000000000000000)C:\Windows\MEMORY.DMP29b910a6-0716-484a-8db6-9927500f1b22
Error: (02/02/2020 09:55:14 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 21:22:27 op ‎2-‎2-‎2020 is onverwacht gebeurd.
Error: (02/02/2020 03:10:06 PM) (Source: EventLog) (User: )
Description: De vorige afsluiting van het systeem om 15:05:36 op ‎2-‎2-‎2020 is onverwacht gebeurd.
Error: (02/02/2020 03:05:42 PM) (Source: BugCheck) (User: )
Description: 0x0000001e (0xffffffffc0000005, 0xffffed3acb5d26b8, 0x0000000000000000, 0xffffffffffffffff)C:\Windows\MEMORY.DMP9539c0f4-5a28-4d65-bd08-a9a1806125a2
Error: (02/02/2020 03:05:39 PM) (Source: Service Control Manager) (User: )
Description: De Diagnostic Policy Service-service is onverwacht gestopt. Dit is 1 keer gebeurd. De volgende herstelbewerking zal over 120000 milliseconden worden uitgevoerd: Service opnieuw starten.

Microsoft Office Sessions:
=========================
Error: (02/03/2020 04:59:06 PM) (Source: VSS)(User: )
Description: 0x80070005, Toegang geweigerd.

Bewerking:
Schrijvergegevens verzamelen
Context:
Klasse-id van schrijver: {e8132975-6f93-4464-a53e-1050253ae220}
Naam van schrijver: System Writer
Instantie-id van schrijver: {7b3937df-7e4f-4884-8d4f-1b4867b5fb2d}
Error: (02/03/2020 03:02:30 PM) (Source: VSS)(User: )
Description: {4e14fba2-2e22-11d1-9964-00c04fbbb345}CEventSystem0x8007045b, Systeem wordt afgesloten.
Error: (02/03/2020 02:04:00 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: dwm.exe10.0.18362.3878e064b77nvwgf2umx.dll21.21.13.420158298969c0000005000000000021e5bb32801d5da8d0567c10cC:\Windows\system32\dwm.exeC:\Windows\system32\nvwgf2umx.dllefc2d180-9347-4d0b-abde-f3be701fd257
Error: (02/03/2020 01:36:48 PM) (Source: Microsoft-Windows-Perflib)(User: NT AUTHORITY)
Description: C:\Windows\system32\sysmain.dll126
Error: (02/03/2020 01:25:30 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: nvxdsync.exe8.17.13.420158298dcfunknown0.0.0.000000000c0000005000000000312c10079001d5da8d05a901d7C:\Program Files\NVIDIA Corporation\Display\nvxdsync.exeunknown7e434bdc-6f7e-4f8a-9531-ae4189259cf9
Error: (02/03/2020 12:40:32 AM) (Source: Microsoft-Windows-User Profiles Service)(User: NT AUTHORITY)
Description: C:\Windows\System32\svchost.exe45681848
Error: (02/02/2020 03:07:51 PM) (Source: Software Protection Platform Service)(User: )
Description: 0x80080005<none><none>
Error: (02/02/2020 03:05:38 PM) (Source: Application Error)(User: )
Description: svchost.exe_DPS10.0.18362.132d6c210ntdll.dll10.0.18362.41899ca0526c00000050000000000024311c5c01d5d9d1d8281b66C:\Windows\System32\svchost.exeC:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dllf3d1ff7f-bdb8-4ad1-a86f-88796ed12d35
Error: (02/02/2020 12:40:31 PM) (Source: Microsoft-Windows-Perflib)(User: NT AUTHORITY)
Description: C:\Windows\system32\sysmain.dll126
Error: (02/01/2020 09:17:26 PM) (Source: ESENT)(User: )
Description: StartMenuExperienceHost5568,R,98TILEREPOSITORYS-1-5-21-3849895182-3086727884-3719251523-1001: C:\Users\René\AppData\Local\TileDataLayer\Database\EDB.log-1023 (0xfffffc01)

=========================== Installed Programs ============================
BootRacer 7.83 (HKLM-x32\...\{50EB4E13-A810-411E-8F1F-C22FE7841DA2}_is1) (Version: 7.83 - Greatis Software)
Google Chrome (HKLM-x32\...\Google Chrome) (Version: 79.0.3945.130 - Google LLC)
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{60EC980A-BDA2-4CB6-A427-B07A5498B4CA}) (Version: 1.3.35.421 - Google LLC) Hidden
Google Update Helper (HKLM-x32\...\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}) (Version: 1.3.21.169 - Google Inc.) Hidden
Intel® SSD Toolbox (HKLM-x32\...\{06D085C8-1F00-11B2-96A7-8f0CE39193ED}) (Version: 3.5.12.400 - Intel Corporation)
Kms_vl_all (HKLM\...\{E946B8C3-A494-4378-97D7-C7C832547EBF}) (Version: 3.2.0 - Den Spike Unattendeds)
Microsoft Office Professional Plus 2019 - nl-nl (HKLM\...\ProPlus2019Volume - nl-nl) (Version: 16.0.10354.20022 - Microsoft Corporation)
Microsoft OneDrive (HKCU\...\OneDriveSetup.exe) (Version: 19.222.1110.0006 - Microsoft Corporation)
NewsLeecher version v7.0 Beta 10 (HKLM-x32\...\NewsLeecher_is1) (Version: v7.0 Beta 10 - )
Newzbin (HKLM-x32\...\{724C9FDB-1EE0-43A1-8E50-C6D193835650}) (Version: 1.1.2.0 - Newzbin Usenet Community)
NVIDIA 3D Vision stuurprogramma 342.01 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.3DVision) (Version: 342.01 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA Grafisch stuurprogramma 342.01 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.Driver) (Version: 342.01 - NVIDIA Corporation)
NVIDIA Update 10.4.0 (HKLM\...\{B2FE1952-0186-46C3-BAEC-A80AA35AC5B8}_Display.Update) (Version: 10.4.0 - NVIDIA Corporation)
Office 16 Click-to-Run Extensibility Component (HKLM\...\{90160000-008C-0000-1000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.10354.20022 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Licensing Component (HKLM\...\{90160000-007E-0000-1000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.10354.20022 - Microsoft Corporation) Hidden
Office 16 Click-to-Run Localization Component (HKLM\...\{90160000-008C-0413-1000-0000000FF1CE}) (Version: 16.0.10354.20022 - Microsoft Corporation) Hidden
Revo Uninstaller Pro 4.2.0 (HKLM\...\{67579783-0FB7-4F7B-B881-E5BE47C9DBE0}_is1) (Version: 4.2.0 - VS Revo Group, Ltd.)
settings w10 (HKLM\...\{75D37BD7-6B9F-41F6-A317-DF7544DF07F7}) (Version: 1.0.0.0 - Den Spike)
Speccy (HKLM\...\Speccy) (Version: 1.32 - Piriform)
Spotnet (HKLM-x32\...\{12947715-B6F0-4597-816F-5E13FB647921}_is1) (Version: 1.9.0.5 - Spotnet)
SSDlife Pro (HKLM-x32\...\{6F104B6D-535A-4D27-9A11-8525368AEB1F}) (Version: 2.5.82 - BinarySense Inc.)
WhoCrashed 6.65 (HKLM\...\WhoCrashed_is1) (Version: - Resplendence Software Projects Sp.)
========================= Devices: ================================

========================= Memory info: ===================================
Percentage of memory in use: 60%
Total physical RAM: 4023.11 MB
Available physical RAM: 1577.13 MB
Total Virtual: 5431.11 MB
Available Virtual: 2538.1 MB
========================= Partitions: =====================================
1 Drive c: (SSD) (Fixed) (Total:465.76 GB) (Free:431.17 GB) NTFS
2 Drive d: (d schijf) (Fixed) (Total:232.83 GB) (Free:161.49 GB) NTFS
3 Drive e: (e schijf) (Fixed) (Total:232.93 GB) (Free:178.17 GB) NTFS
========================= Users: ========================================
Gebruikersaccounts voor \\SP2020
Administrator DefaultAccount Gast
Ren‚ WDAGUtilityAccount
De opdracht is voltooid.
========================= Minidump Files ==================================
C:\Windows\Minidump\020220-5703-01.dmp
C:\Windows\Minidump\020220-5843-01.dmp
C:\Windows\Minidump\020220-6046-01.dmp
C:\Windows\Minidump\020320-6171-01.dmp
========================= Restore Points ==================================
02-02-2020 15:53:48 Installed SSDlife Pro
03-02-2020 15:59:06 Revo Uninstaller Pro's restore point - Spotnet
03-02-2020 16:02:57 Installatieprogramma voor Windows-modules
**** End of log ****
 
Jij gebruikt een illegitieme versie van Windows en/of Office (Kms_vl_all)?
That is not done!
Verstoot ook tegen het Forumreglememt.
 
oké wist niet dat het niet mocht excusses
 
En een andere vraag, waar haal jij de drivers van nVidia op?
 
Installeer jij de drivers door erop te klikken?
Of via rechtsklik als administrator?
 
Laatst bewerkt:
Installeer jij de drivers door erop te klikken?
Of via rechtsklik als administrator?
ik heb de driver util van nVidia en daar geeft ie aan dat de driver vernieuwd kan worden en klik dan op downloaden en vervolgens installeren allemaal via die util
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan