• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BSOD op mijn gamepc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lunaticz

Nieuw lid
Lid geworden
29 dec 2014
Waarderingsscore
0
Hallo NCF,

Al sinds de aanschaf van mijn gamepc krijg ik tijdens het gamen, of eigenlijk gewoon zodra ik de pc wat zwaars laat draaien de volgende bsod.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Naamloos.png

Bijgevoegd de Bsod viewer.

ik heb al op meerdere forums gekeken, maar overal staat wat anders.
Op de andere forums kwam ik al tegen dat het aan mijn killer ethernetkaart zou kunnen liggen. maar dat zou toch niet mogen kunnen.
Ik heb deze computer als een complete pc gekocht, en heb er zelf een andere videokaart en ssd ingezet.

hieronder de specs van mijn pc, ik draai windows 7 home premium sp1.
Naamloos.png

De meeste recente bios versie is geinstalleerd en mijn drivers zijn allemaal up to date.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Lunaticz :welkom:

Installeer volgende hotfix: http://support.microsoft.com/kb/2519644/nl

Indien het probleem zich blijft voordoen graag even het volgende doen:
Open het programma Speccy en kies File -> Publish Snapshot...
In het venstertje dat dan verschijnt kies je voor "Yes"
Vervolgens krijg je een link, selecteer deze, kies voor kopiren en die plak je hier in een volgende reactie.
Op die manier kunnen wij precies zien welke hardware aanwezig is in je systeem.

Groetjes,

Dave

Laatst bewerkt door een moderator:
Controleer ook of er een firmware-update voor de SSD is.
Heb je Samsungs Magician al: https://www.samsung.com/global/busi...nisite/SSD/global/html/support/downloads.html
Let ook op deze mededeling:
Samsung SSD 840 EVO Performance Restoration Software

Samsung is releasing a new firmware and performance restoration software package for the 840 EVO and 840 EVO mSATA.
The firmware update is recommended to users who may have experienced any drop in read performance of the mentioned drives.
Running the software packages provided will first update the firmware(840 EVO : EXT0CB6Q, 840 EVO mSATA : EXT42B6Q), then scan and calibrate all existing data on the drive.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan