• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bureaublad probleem bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Berichten
560
Waarderingsscore
8
Als ik mijn pc opstart komt melding dat er op externe H schijf bureaublad niet te vinden is. (zie afbeelding) Op mijn bureaublad komen dan ook NIET de pictogrammen in beeld. En die komt dan ook minimaal de 1ste keer, dat ik verkenner op start.
Als er in die map WEL iets staat EN die externe schijf is ingeschakeld wordt er wel normaal opgestart.
EN mijn taakbalk blijft dan ook leeg.

Heb al op internet gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden.
Bij opstarten apps ook niks kunnen vinden.
Dus geen flauw idee, war dit vandaan komt. Is ontstaan NA een windows recovery.
 

Bijlagen

  • Burublad.jpg
    Burublad.jpg
    91,6 KB · Weergaven: 20
Heb je het bureaublad verplaatst naar de H-schijf?
Wat gebeurd er als je deze terugplaatst op de schijf waar ook Windows (meestal C) op staat?
Om dit te controleren ga je naar Deze pc, vervolgens klik je met de rechtermuisknop op je bureaublad, dan tabblad locatie. Daar zou C:\Users\jouwgebruikersnaam\Desktop
moeten staan.
 
Heb je het bureaublad verplaatst naar de H-schijf?
Wat gebeurd er als je deze terugplaatst op de schijf waar ook Windows (meestal C) op staat?
Om dit te controleren ga je naar Deze pc, vervolgens klik je met de rechtermuisknop op je bureaublad, dan tabblad locatie. Daar zou C:\Users\jouwgebruikersnaam\Desktop
moeten staan.
Nee, mijn bureaublad stond onder openbaar. Op de H-schijf HAD ik ca jaar geleden kopie geplaatst van mijn users op c-schijf en diverse mappen leeg gemaakt had o.a. die van bureablad.
Dit trad ook pas op, nadat ik paar weken geleden een recovery had gedaan. En mappen documenten en pictures had gekopieerd van die H naar mijn C users mappen.
Kopieerde gisteren bureaublad van openbaar naar mijn gebruikersnaam. Startte opnieuw op, maakte niets uit.
Op de een of andere manier MOET die H-schijf aangesloten en aan staan, anders krijg ik die melding.
Lijkt net alsof er (zoals voorheen) een autoexec.bat file is, waar die link in terecht is gekomen.
 
Heb jij soms bij het opnieuw installeren van Windows de externe schijf aangesloten gehouden?
Wordt altijd aangeraden om alles behalve de muis eerst te verwijderen.
 
Heb jij soms bij het opnieuw installeren van Windows de externe schijf aangesloten gehouden?
Wordt altijd aangeraden om alles behalve de muis eerst te verwijderen.
OH SH dat zou best kunnen, denk je alles afgesloten te hebben, in ieder geval printer/scanner en externe cd-reader. Kan me niet herinneren.
 
Installeer gewoon Windows opnieuw. Uit ervaring kan ik je vertellen dat er in het register nog meer value's worden aangepast dan enkel en alleen het pad van het bureaublad.
Als je Windows opnieuw installeert ben je zeker weten van het probleem af, nu en in de toekomst.
 
@nlreiniernl Het probleem is PAS ontstaan nadat ik op 26 januari 2022 een recovery had gedaan. Kan dus zijn wat Aarie25 aangaf, dat pe rongeluk die H-schijf aangesloten en aan stond.
Heel erg weinig zin, om weer recovery te doen en alle programma's weer te gaan installeren.
Heb alle tijd als gepensioneerde, maar echt geen zin weer meer dan een dag eraan bezig te zijn.
 
@nlreiniernl Het probleem is PAS ontstaan nadat ik op 26 januari 2022 een recovery had gedaan. Kan dus zijn wat Aarie25 aangaf, dat pe rongeluk die H-schijf aangesloten en aan stond.
Heel erg weinig zin, om weer recovery te doen en alle programma's weer te gaan installeren.
Heb alle tijd als gepensioneerde, maar echt geen zin weer meer dan een dag eraan bezig te zijn.
Dat begrijp ik volkomen. Toch blijft mijn reactie staan zoals hij is.
Wanneer, hoe, waar, waarom zijn allemaal onbelangrijke zaken. Feit is dat je bureaublad naar een verkeerd pad verwijst.
Ik hoop ook zeker dat je het kan fixen maar mijn ervaring is dat als je het hebt gefixt er weer andere zaken zijn die issues opleveren.
Het is ook maar net wat je veel tijd vind. Trial en error duurt vaak veel langer dan gelijk een clean install.
 
Denk ook dat een clean install de beste oplossing is, ondanks het extra werk.
 
Net zelf geprobeerd een bureablad map op een andere partitie te zetten van een andere schijf dan schijf waar bestuur systeem op staat, en wilde vervolgens vanaf die map een pictogram naar bureaublad kopiëren, denk bij een herinstallatie mocht het nodig zijn, kan ik sneller weer de pictogrammetjes op het blad tevoorschijn krijgen. Met sommige kon het vreemd genoeg wel, maar met de meeste werkte het niet. Misschien relevant om te weten dat zelfs met zo direct proberen, dat zelfs niet werkt, al kan aan mij liggen dat ik iets heel doms doe. Bestaat een programmaatje "icon restorer" ,dat ook nuttig is voor bureaublad pictogrammen, Misschien niet, maar misschien van iets van nut ook hiervoor.
 
Ik gebruik DesktopOK 9.61 Download.
Werkt perfect.
I.p.v. te kiezen voor een herinstallatie kun je beter regelmatig een image van je OS maken.
 
Je kan toch de locatie van "desktop" wijzigen naar een locatie op de interne en daarna alles uit die "externe" desktop copiëren naar de interne.
 
Zie ook mijn bericht #5. Ik zie ook (nog) niet waarom dat niet zou kunnen.
 
Je kan toch de locatie van "desktop" wijzigen naar een locatie op de interne en daarna alles uit die "externe" desktop copiëren naar de interne.
Er staat eigenlijk niks op die externe, behalve in die map waar naar verwezen wordt een pdf-je omdat het anders niet werkt. Heb net gezien, dat in het register er een heleboel verwijzingen staan naar die H-----Bureaublad @Lange Pier zou ik die gewoon kunnen verwijdren (na backup vanzelf) of aanpassen, Laatste lijkt MIJ veiliger.
 

Bijlagen

  • regedit bureaublad.jpg
    regedit bureaublad.jpg
    539,2 KB · Weergaven: 8
Als ik mijn pc opstart komt melding dat er op externe H schijf bureaublad niet te vinden is.
Dan staat er ergens een verwijzing daar naar toe, kijk eens met Ccleaner bij extra en opstarten of daar er iets over bijstaat.

En na een back-up van het register kun je die verwijzingen verwijderen, of dat helpt zie je pas na een reboot.
 
Als je nogmaals een recovery zou doen, staat er dan een werkend bureaublad op H: (mits de schijf aangesloten natuurlijk) ? Kan je dan misschien vanuit die situatie de map alsnog verplaatsen zoals Veng schrijft in #5 ? (Rechtsklik Bureaublad IN de Verkenner- Eigenschappen - tab Locatie)
Hoe is die locatie nu vermeld ?

Ik begrijp niet helemaal hoe dat pad naar H:0 copy cschu\bureaublad tot stand is gekomen. Dat is toch niet iets wat jij zelf ingesteld hebt als bureaublad, maar na een simpele kopie ?


Eventueel kan je nog een nieuwe account aanmaken en alles daar naartoe kopiëren. Maar dan moet je nog wel programma's die niet voor alle accounts waren opnieuw installeren.
 
Als je nogmaals een recovery zou doen, staat er dan een werkend bureaublad op H: (mits de schijf aangesloten natuurlijk) ? Kan je dan misschien vanuit die situatie de map alsnog verplaatsen zoals Veng schrijft in #5 ? (Rechtsklik Bureaublad IN de Verkenner- Eigenschappen - tab Locatie)
Hoe is die locatie nu vermeld ?

Ik begrijp niet helemaal hoe dat pad naar H:0 copy cschu\bureaublad tot stand is gekomen. Dat is toch niet iets wat jij zelf ingesteld hebt als bureaublad, maar na een simpele kopie ?


Eventueel kan je nog een nieuwe account aanmaken en alles daar naartoe kopiëren. Maar dan moet je nog wel programma's die niet voor alle accounts waren opnieuw installeren.
de oorzaak lijkt te zijn, dat bij een recovery de externe hd met naam H aangesloten was. Dat mag niet als je recovery doet. Dus niks verplaatsen oid. In een van de vorige antwoorden (#3) zette ik ook dat ik eens een backup van gebruikersnaam gemaakt had naar die H-schijf.
Ik heb een recovery gedaan en TOEN bleek dat de pc steeeds een link legt naar die h schijf, staat in register zie antwoord #16. Kan leuk voorstellen WEER een recovery te doen, maar ben ik weer paar dagen bezig om alles te installeren.
 
Zie ook mijn bericht #5. Ik zie ook (nog) niet waarom dat niet zou kunnen.
Kan wel heerlijk desktopOK download gaan gebruik, backup maken in plaats van opnieuw installeren. MAAR die fout gaat dan wel mee in die backup. Dus dat schiet niet op.
Gemakkelijkste lijkt nog steeds herinstallatie, maar dat gaat me ca 2 dagen kosten met alle programma's weer terug zetten, licentienummers invullen etc.
En daar heb ik geen zin in, dius zoek ik andere oplossing, kan ik intussen gewoon op pc werken.
Moet alleen zoregn dat die H-schijf aangesloten is met een fake bestand onder buroblad.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan