• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bureaublad probleem bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit nog gekeken ?
Ja. Heb de externe HD's weer aangesloten. Die H heet nu E. Ja afhankelijk van verbinden met de PC.
En ja hoor rechtsklik staat er dus nu ::/0 copy cschu.
Stond dus eerst H:/0 copy cschu
Die aanroep gebeurde uit het register, Maa dat in het register gewijzigd in C:/Users/cschu
en nu werkt alles zoals het hoort.
Zal in 1ste bericht zetten opgelost.
 
@Lange Pier wilde eigenlijk in 1ste bericht erbij zetten, dat eea opgelost is
(register aangepast) Maar ik kan mijn 1ste bericht niet bewerken constateer ik.
Groet Chris
 
Hopen dat het nu werkt.

En ja hoor rechtsklik staat er dus nu ::/0 copy cschu.
Stond dus eerst H:/0 copy cschu
Die aanroep gebeurde uit het register...
Ik neem aan dat je de locatie niet in het register had hoeven wijzigen, maar dat het via die rechtsklik ook zou lukken. Dan wijzig je :\0 copy cschu (of H:\0 copy cschu ) in de oorspronkelijke locatie:

C:\Users\[gebruikersnaam]\Documents\Bureaublad


Dat daar geen stationsletter meer stond is dus omdat die schijf blijkbaar E: werd na opnieuw aansluiten. Maar die schijf kan je ook in Schijfbeheer een vaste stationsletter geven, zodat deze nooit wijzigt. Het beste is dan een hoge letter in het alfabet te nemen, b.v. S: of hoger, zodat als de schijf niet aangesloten staat (de letter dus nog vrij is) hij niet aan b.v. een toevallig ingestoken USB stick wordt gegeven, want Windows geeft de letters die vrij zijn uit met de laagste in het alfabet als eerste, zoals vaak de D: of de E:.
 
Laatst bewerkt:
@erikdenhouter maar dan zou nog steeds in het register de verwijzing naar H staan.
Trouwens intussen gewone schone herinstallatie gedaan.
Maar dat levert weer andere problemen op, die ik even apart gaan aankaarten.
Ook proberen bij microsoft zelf.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan