• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

C compilers voor Windows?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166773
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 166773

Gast
Hallo allemaal,

Ik ben begonnen met het maken van een besturingssysteem een poosje terug. Dit met Assembly en C. Maar ik gebruik Windows (dat vind ik stiekem een fijn besturingssysteem) ook voor het Compilen. Ik gebruik hier Cygwin voor maar dat is een vervelende omdat alles per se in zn eigen folder moet op de hardeschijf om een beetje normaal te werken met MAKE (anders wordt het zoveel typen). Maar dit is onoverzichtelijk, ik heb geprobeerd om als volgt te doen in de makefile:
Code:
GCCPARAMS = -m32 
kc.o: kernel.c
	map\map\i586-elf-gcc.exe $(GCCPARAMS) -o kc.o -c $<
( '$<' = input file in dit geval kernel.c)

Maar dit werkte helaas niet, aangezien het dan weer het input bestand niet kon vinden (best logisch opzich). Wat ik daarna heb geprobeerd is i586-elf-gcc.exe in de werkomgeving te plaatsen, en dan gaat het zeuren dat ie z'n .dll's niet kan vinden.

Ubuntu vind ik niet fijn om in te werken en ik ben iets te veel Windows fan om Ubuntu te installeren op mijn programmeer laptop. Wat ik dan weer heb geprobeerd is op een oudere laptop Ubuntu server te installeren met het idee om het daarop te compilen met GCC. Wat opzich zou werken, als die oude laptop niet zou vast lopen met alles (letterlijk alles).

Lang verhaal kort:
Weet iemand een 'portable' C compiler die je in je werkomgeving kan plaatsen zonder dat het zeurt dat het zn dll's niet heeft? Of een ander idee? Het moet elf-binary compatible zijn voor het besturingssysteem gebeuren.. :)

Maarten
 
Even een vraagje tussendoor kunnen we dat OS van jou ergens bekijken en testen? Ik ben nieuwsgierig geworden.
 
Ik zal je vertellen, zover ben ik helaas nog niet. Maar iedereen is nieuwsgierig over het project (op school en een aantal oude vrienden en zelfs mn opa en oma :) )
Ik doe mijn best om dit zover mogelijk te krijgen, maar ik vind het ingewikkeld worden met Cygwin. Om het makkelijk te maken en sneller klaar te zijn heb ik iets anders nodig.

En zelf hoop ik ook dat dt project ergens komt want ik heb er lang aan gespendeerd (soms ben ik opnieuw begonnen, eerst werkte ik in Assembly). Ik ben al enthousiast aan het worden aangezien C in principe sneller programmeert (helaas niet zo snel uitvoert als Assembly).

--- Update ---

ik heb wel wat websites waar ik regelmatig een updatje op geef... Dus als links mogen:
Website
Blog

De website word het meeste geupdate
 
Ik ga er eens naar kijken vind het wel leuk om je project te volgen.
 
Dat is mooi! :)

Ik heb trouwens een werkende manier gevonden. (oftwel opgelost)
 
Mooi zou je die manier ook kunnen melden hier? Dan hebben anderen die dit topic lezen daar ook nog wat aan.
 
Ja hoor alleen is het een beetje dom van mij, want het is best simpel.... :/
Ik had hier nog niet aan gedacht:

Ik heb de cygwin directory ergens anders gezet, dan start ik die cygwin op, en ik hoef dan alleen de locatie van de werkomgeving in te typen en dan gebruik ik make voor de rest.
En ja, daar had ik niet aan gedacht, best dom... Sorry
Maar dit gaat makkelijk.


Heb je al gekeken naar de website? Ik zou graag willen weten wat je vind van het project zonder heel veel info te hebben... (website is http://birdos2015.wixsite.com/feathercode)

--- Update ---

ik heb namelijk nooit aan de buitenwereld gevraagd wat ze er van vonden, alleen wat klasgenoten van school. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan