• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling C: partitie vergroten (SSD)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Roosje - waarom jouw Windows zo groot is, weten we nog steeds niet.
En omdat we het niet weten en jij dus ook niet heeft het geen zin om er dan maar van uit te gaan om de partitie te vergroten.
Want dan kan je ongetwijfeld weer in de situatie komen dat de partitie te klein is.

Er is een tooltje, genaamd Folder Size, dat een compleet overzicht kan geven van de C-partitie en de grootte van alle folders.

Ik vraag mij af of er soms meerde Windows.Old mappen aanwezig zijn.

Download: https://www.bleepingcomputer.com/download/folder-size/
 
In Folder Size heb ik C: gescand, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Knipsel10.JPG
    Knipsel10.JPG
    230,8 KB · Weergaven: 10
Klap in dat venster de Windows-map open en maak en post daarvan een screenprint.
Waarom jouw Windows een 68 Gigabyte groot is, wil ik graag weten, want dat is echt ongelooflijk.

En laat jij eSupport jouw Windows onderhouden?
 
Heb jij grote/zware programma's geïnstalleerd op de pc? Dat stuk windows is wel groot dus daar zitten nog achtergebleven bestanden. Ik zou een nieuwe installatie van windows 10 doen met behoud van de D-partitie. Of misschien nog beter: je persoonlijke bestanden naar een externe schijf zetten en de SSD volledig wissen en bij installatie van Windows 10 terug verdelen in 120Gb C en 120Gb D
 
Bijgevoegd is de printscreen van de Windows-map. eSupport Windows 10 zegt me niets, er komen alleen regelmatig updates die geinstalleerd worden.

Tevens bijgevoegd een printscreen van de 6 grootste programma's.

Ik ben helemaal niet thuis in het opnieuw installeren van Windows 10 en daarom gaat mijn voorkeur uit naar 'opruimen'.
 

Bijlagen

  • Knipsel11.JPG
    Knipsel11.JPG
    85,9 KB · Weergaven: 8
  • Knipsel12.JPG
    Knipsel12.JPG
    34,1 KB · Weergaven: 7
Ik heb jouw complete discussie nu verplaatst naar HijackThis.
Een installermap map in Windows groot 24 GB -wat heb jij zoal allemaal in jouw Windows geïnstalleerd?


Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
.

Kijk hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Zie de bijlages:)
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    69,1 KB · Weergaven: 2
  • FRST.txt
    58,5 KB · Weergaven: 3
Jouw Windows 10 is een upgrade vanuit Windows 7 - ik vermoed dat de upgrade zich in het verleden al verslikt heeft in de Installermap van windows 7 en alle bestanden daarin gezet heeft in de Installermap van Windows 10 en daat daarom deze map een kanjermap is geworden.

Bovendien zijn er noch steeds registerinstellingen uit Windows 7 actief in jouw Windows 10.

@Emi graag Roosje helpen zodat zij een schone installatie kan doen op haar SSD.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan