• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

In Behandeling C: partitie vergroten (SSD)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Idd jammer al die niet ter zaken doende en foutieve reply's, vraag mij wel nog steeds af hoe die 128MB partitie erop is gekomen zonder dat je iets hebt gedaan.

Goede vraag . Het systeem heeft dat gedaan !
 
Niet, dat doet een systeem niet zelf, zie eerste bijlage als je dat nog kunt.
 
Je moet Gparted eens gebruiken , dan ga je zien dat daar een slotje staat als waarschuwing ! Afblijven die is gereserveerd voor het systeem .
 
Wat een onzin weer.
En de vraag was helemaal niet voor jou, doe je vaker en is erg irri.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Idd jammer al die niet ter zaken doende en foutieve reply's, vraag mij wel nog steeds af hoe die 128MB partitie erop is gekomen zonder dat je iets hebt gedaan.

Overigens zijn er meer computer forums.

Al mijn GPT-ingestelde HD's en SSD hebben die 128 MB partitie die in Schijfbeheer van Windows niet getoond wordt om dat het om een heel belangrijk systeembestand gaat.
 
Dan zal de eerste bijlage gemanipuleerd zijn, die partitie stiekum weggehaaldzijn, pffff.
Dream on.
De TS is toch al gillend weggelopen en dat kan ik mij goed voorstellen.
Sterkte beide met je onzin verkondigen, maak je vrienden mee en fijn voor dit forum.
 
Interessante lectuur, maar ik zou gaan voor een volledige verse installatie van win 10, stick maken met Media Creation Tool, alles partities verwijderen en win 10 opnieuw installeren, alle problemen zijn opgelost, nadeel je moet alles opnieuw installeren.
 
Schermafbeeldingen met betrekking tot de 128MB partitie:

AOMEI:

5b5838bf43090-128MB_1.png


GParted (GnomePartionTool) in Linux Mint:

5b58392a0ba7c-Schermafdruk_van_2018-07-25_10-22-32.png


Schijf 1 is een Samsung 850 Pro 1TB SSD
Schijf 2 is een Samsung HD van 2 TB.

De ongebonden partitie op de SSD betreft Linux en Over Provisioning.
 
En ik zie daar een waarschuwingsteken
Partitie gereserveerd door Microsoft , met de handjes afblijven !
 
De TS (Treurige Sukkel? Twijfel Sok? Talmende Slijmzwam?) blijft het topic volgen, stiekem hopend op een doorbraak....
 
Hallo Roosje, vertel eens - staan jouw documenten mappen in Windows zelf?
 
De TS is maar een mens die met vragen zit . Men stelt vragen als men zelf geen antwoord heeft op een vraag .
Vragen stellen is niet dom , maar soms kan je ook domme antwoorden krijgen .
Windows 10 is niet meer hetzelfde zoals zijn voorgangers ! Windows 10 moet je niet meer vergelijken met een besturingssysteem maar met een soort dienstverlening van Microsoft waar je moet voor betalen .
Er moet ook rekening gehouden worden dat hier een Upgrade werd uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10.
Ik las hier ook ergens een opmerking naar mij , waar zie jij 6 partities ? Nergens natuurlijk .
Ik zie wel een partitie die als naam partitie6 gekregen heeft !
Zo nu heb ik ook eens mijn mening gezegd .
 
@Abraham54 Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "documenten mappen in Windows zelf'. Ze staan op de E: (zie bijlage), net zoals alles in "Afbeeldingen'.
 

Bijlagen

  • Knipsel5.JPG
    Knipsel5.JPG
    39,3 KB · Weergaven: 5
Inderdaad bedoelde ik Documenten, Afbeeldingen, Muziek, Video's, Downloads.
Heb jij al die mappen al op E staan?
 
Alleen Bureaublad (grootte 100kB), 3D-objecten (grootte 0kB) en OneDrive (grootte 416kB) staan op C:
(De Outlookbestanden .PST staan op D:, verder kan ik niks bedenken....)
Zou mn laptop de C: kunnen gebruiken om 'n onbekende backup te maken, dat daarom het systeem ruim 73 GB groot is?
 

Bijlagen

  • Knipsel6.JPG
    Knipsel6.JPG
    60,9 KB · Weergaven: 3
Wise Disk Cleaner is een perfect tool om Windows te reinigen.
Download: Wise Disk Cleaner

56b08b9359692-Wise_Disk_Cleaner_1.png



Indien u de Wise Disk Cleaner voor het eerst opgestart hebt, klikt u eerst op Instelling en haal de vinkjes weg totdat het er zo uitziet:

56b08c718c276-Wise_Disk_Cleaner_4.png


Sluit vervolgens het Instellingengvenster en klik op de knop Start Scan; is de scan gedaan klik dan op de knop Start opruimen.
 
Uitgevoerd maar ik had op iets meer resultaat gehoopt, zie bijlage.
 

Bijlagen

  • Knipsel9.JPG
    Knipsel9.JPG
    196 KB · Weergaven: 9
Wat zijn je verdere plannen met die niet toegewezen schijfruimte van 12 GB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan