• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

C schijf van Intel compute stick bijna vol

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als er niets op die SD kaart staat dan zou je daar mappen als Program Files kunnen plaatsen.
 
@ Abraham 54, Ik doe thuis alles met deze stick, ik heb nog wel een laptop van het werk, maar die staat op instorten.... en staat ergens in de hoek.... voor de rest gebruiken we de computer minimaal.
het meeste gaat toch via de smart phone...
 
@Rubensky,
bedoel je dat ik ongestraft de gehele map "Program files"kan knippen en plakken naar de SD kaart?
 
@Sann - het verplaatsen van de Program Files is geen optie, dat gaat niet, tenzij je weet welke onderdelen in het Windows register omgezet moeten worden.

Waar het mij om gaat, is dat je de nieuwste Windows versie dan naar de SD kaart download als ISO.
Tevens heb je een uitpakker nodig die de ISO kan uitpakken.
7Zip is gratis en kan dat.

Als de ISO op de SD kaart is uitgepakt, klap je die map open en klik je met rechts op setup.exe en dan start de Upgrade-installatie!
 
Nee, dat gaat niet. Wat abraham54 zegt is daar de oorzaak van. Wel kan je bij het installeren van programma's vaak aangeven waar dit moet gebeuren. Dit kan je dan in een map op de SD kaart laten doen.
 
@Rubensky en Abraham54,
ik zal kijken of ik de installatie op de D kan uitvoeren.... het zal even duren, want ik heb andere zaken te doen, kom er op terug , dank zover
 
@ Rubensky / Abraham54.
ik heb op een voor mij onverklaarbare wijze, een map op de D schijf, sinds vanmiddag 12 uur, genaamd WUdownloadcache groot 2.44 Gb.. enig idee wat dat zou kunnen zijn? als ik deze open zijn er de wereld aan bestanden.... mij zegt het niets, hoe ik er aan kom is mij een nog groter raadsel...
 
In principe kan jij die map verwijderen.

Welke versie is jouw Windows 10?
 
Is jouw Windows helemaal up to date - dan moet de Windows Update aangeven dat er een cumulatieve update naar Windows 10 versie 1909 is.

Dat is echt een kleine update en dat mag geen probleem zijn, lijkt mij.

Staat de melding er nog niet, controleer dan eerst of er nog updates zijn.

En in verband met programma's verplaatsen naar de SD-card, doe het volgende:


Download
51ec4de7e6926-MiniToolbox_Canned.png
MiniToolBox en plaats dit tool op jouw bureaublad.

Farbar MiniToolBox gebruiken:
  • Sluit nu eerst alle nog openstaande programmavensters!
    • Windows 2000 en Windows XP: start "MiniToolBox.exe" via dubbelklikken.
    • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10: start "MiniToolBox.exe" via rechtsklik Als Administrator uitvoeren.
Vink de volgende onderdelen aan:
  • List last 10 Events Viewer Errors
  • List Installed Programs
  • List Devices - Only Problems
  • List Users, Partitions and Memory size
  • List Minidump Files
  • List Restore Points
    • Klik nu op de knop "Go".
    • Aansluitend wordt een log aangemaakt (Result.txt) in de zelfde map waar "MiniToolBox.exe" in zit.
    • Kopieer en plak de inhoud van het log in jouw volgende bericht.
 
Onderzoek je schijf met TreeSize Free. Mss vind je zo de verbruikers.
Zelf let ik altijd op de temp in de Windows folder en "Local app data" Die lopen bij mij nogal eens vol.
Ook de download folder In de Windows -> SoftwareDistribution folder.
Als je Firefox gebruikt, denk dan ook aan je cachefolder. Die is ook al snel 1 GB.
Die folders worden nl. niet geleegd door "schijfopruimen". Heb je bij schijfopruimen ook aan je systeemfiles gedacht!
Als laatste dan je systeemherstel folder. Kijk eens hoe groot die is (C:\System Volume Information )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan