• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CCleaner

Status
Niet open voor verdere reacties.

ynna

Gewaardeerd
Lid geworden
27 mrt 2006
Berichten
1.377
Waarderingsscore
2
Ik lees zojuist dat een hacker een achterddeur heeft geplaatst in CCleaner en dat iedereen die het heeft gedownload tussen 15 augustus en 12 september een probleem heeft. Kan hier niet terug vinden wanneer ik het precies heb gedaan. Hoe kan ik mijn vorige vragen terug vinden?
 
Als je de 32-bits versie gebruikt is het belangrijk welk versie nummer dan in jouw Windows zit.
Is het de 64-bit versie - dan is er schijnbaar niks aan de hand.

Lees dus het artikel op Security.nl goed door.
 
Hoe kom ik daarachter?
 
Als je download nog hebt - met rechts erop klikken en dan Eigenschappen opvragen
Klik dan op de tab Details.
Daarin zal de gewenste info staan.
 
Oke, dank je wel. Is namelijk niet mijn laptop maar de pc van mijn zoon waar ik een hoop troep afgehaald heb en CCleaner erop had gezet. Heb hier advies gevraagd en ben die datum of naam van het topic kwijt
 
Als CCleaner van Piriform in Program Files (x86) staat, betreft het de 32-bits versie.
Je kan dan de map openen en ccleaner.exe of hoe het uitvoerbare bestand mag heten kan je dan rechtsklikken en datgene doen wat in mijn vorige bericht staat.

Ik heb nog nooit CCleaner gebruikt - mede omdat de opruimkwaliteit van het tool nu niet bepaald het je van het is.
 
Oke, ik ga dat uitproberen. Feit is dat ik het heb gebruikt via een link die me hier is aanbevolen. Voor nu dank je wel!
 
Ik lees zojuist dat een hacker een achterddeur heeft geplaatst in CCleaner en dat iedereen die het heeft gedownload tussen 15 augustus en 12 september een probleem heeft. Kan hier niet terug vinden wanneer ik het precies heb gedaan. Hoe kan ik mijn vorige vragen terug vinden?

Als je kijkt in programma`s en onderdelen dan staat er ook een datum van installatie bij.
Maar er wordt gezegd dat updaten naar de nieuwste versie voldoende moet zijn.

Between the 12th and the 15th, we took immediate action to make sure that our Piriform CCleaner v5.33.6162 and CCleaner Cloud v1.07.3191 users were safe—we worked with download sites to remove CCleaner v5.33.6162, we pushed out a notification to update CCleaner users from v5.33.6162 to v5.34,
 
Dank je wel allemaal, het is 64 dus als het goed is niks aan de hand.
 
Anders kun je Ccleaner even openen en kijken of hij aangeeft dat er een nieuwere versie beschikbaar is.
 
Op de site van Abraham stond het volgende, dus toch even kijken of er een nieuwere versie is. ->
Maar ik heb nu ook de 64-bits van Ccleaner kunnen testen en versie 5.33.6162 is ook besmet.
 
Ik had het gelezen op jou site.
Dus toch even kijken of er een nieuwere update is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan