• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CCleaner

Tot de volgende update.
Ja dat is dus geen oplossing.

@artstudiog ik heb daar alles uit. Alleen die updates had ik nog niet uit, nu wel.
Maar dat is niet echt iets wat ik "eenvoudig uit te schakelen" noem zeker niet voor de doorsnee gebruiker.
Voor mensen als ons misschien. En zoals je ziet had ik zelfs niet verwacht die update optie uit te moeten schakelen. Ik ging er van uit dat dit werkte zoals bij andere programma's, dat ie automatisch een melding daarvan geeft als je het programma op start.

Ik ben eens benieuwd bij de volgende update of hij dan weer terug bij het opstarten staat of nu eindelijk eens een keer uit blijft.
Ben zeer benieuwd.

Het uitvinken begint al bij de installatie van het programma.
Geen idee, dat ding staat al jaren op mijn pc en is alleen geupdate, niet opnieuw geinstalleerd.
Maar ik twijfel er zwaar aan of hij bij de installatie ook gaat vragen of je wenst dat hij met Windows mee op start of niet...
 
Een bestand verwijderen dat een onnodige “taak” genereert vind ik wel degelijk een oplossing. Er zijn wel meer programma’s waar je bij elke update iets moet verwijderen, bijvoorbeeld een vermelding in het contextmenu.

Bij de installatie van de CCleaner wordt van alles en nog wat aangeboden: van Google Chrome en een “intelligente cookie scan” (niet doen!) tot “CCleaner toevoegen aan het contextmenu van de Prullenbak”.

Uitvinken brengt geluk.
 
Een bestand verwijderen dat een onnodige “taak” genereert vind ik wel degelijk een oplossing.
Wat jij vindt en hoe iets feitelijk heet zijn mogelijkerwijze verschillende dingen.

Feitelijk zijn het in deze voorbeelden gewoon fouten of tekortkomingen in het programma en dan zo'n oplossing gebruiken noemen ze een workaround, geen oplossing.

Een oplossing is een fix door het programma (softwaremakers) geleverd of een oplossing die definitief zorgt dat het probleem zich niet meer voor doet.
Het weghalen van de registervermelding is dus wel een oplossing, geen nette oplossing echter. Tenzij deze met een update weer terug komt, dan is ook dat een workaround en geen oplossing want het probleem komt weer terug.

Sorry dat ik misschien graag wat specifiek ben met bepaalde termen, maar als ik een oplossing zie ga ik er ook van uit dat iets opgelost is en ook niet meer terug komt, dat is een oplossing.
Anders zet men de mensen op het verkeerde been.

Uitvinken brengt zeker geluk, de nodige opties uitvinken is dan inderdaad wel een oplossing als daarmee het aangebodene niet meer aangeboden wordt. Dat is een nette oplossing zoals het hoort.
Zo had CCCleaner voorheen ook een nette optie om opstarten met Windows uit te schakelen en daarna om de monitoring functie uit te schakelen.
 
Hallo zeg: we hebben het hier wel over dingen die sommige mensen leuk of goed vinden en anderen niet.

Het zijn geen "fouten" of "tekortkomingen".

Ik vind onnodige dingen altijd storend, anderen zien dat anders. Die denken dan: "Wat maakt het uit?". "Moet ik mij daar ook al druk om maken?".
 
Hallo zeg: we hebben het hier wel over dingen die sommige mensen leuk of goed vinden en anderen niet.
Nee het gaat niet om leuk. Het gaat om verstandig of niet verstandig.

Daarna reageren mensen op mijn reactie v.w.b. enkele storende zaken alsof dat "eenvoudig op te lossen zou zijn" hetgeen vanzelf reactie op roept en argumentatie dat dit niet het geval is.
Terwijl dat dus wel zo hoort te zijn!! En dat maakt dat het wel degelijk fouten of tekortkomingen zijn.

Dat andere denken dat het niet uit maakt, maakt nog niet dat het daarom geen fout of tekortkoming is, dat geeft alleen aan dat sommigen zich er misschien niet of minder aan storen, maar anderen juist wel of meer. Dat zegt dus verder niets.

Mijns inziens hoort bij een goed advies ook of er zaken storend kunnen werken of niet.
 
Aller eerst mijn excuses dat ik nu pas regeer
Wegens gezondheid klachten, kon ik helaas niet eerder regeren

heb de gratis versie van ccleane laten lopen.
En die geeft aan, dat er meer dan 30 fouten op de computer zitten!
Met welk programma kan ik dan het beste gebruiken om de computer
weet helemaal goed te krijgen
 
Op advies van abbs en de computer winkel gebruik ik geen reinigingsprogramma's meer. Alleen Windows schijfipruimimg.
Een programma gaf aan dat ik heel veel fouten op de computer heb hoe kan ik dit oplossen met dit programma
 
Wat voor fouten worden gerapporteerd en door welk programma?
 
ik heb zojuist in windows gecontroleerd op fouten die geeft aan dat er geen fouten zijn hoe kan het dan dat CC het wel zegt
 
Waar worden in Ccleaner fouten gerapporteerd, ik bedoel na het uitvoeren van welke testoptie?

De melding 'fouten gevonden' binnen Ccleaner moet je niet altijd erg serieus nemen, althans even afhankelijk van waar je in Ccleaner hebt gekozen.

Bijv. na een standaard registercheck meldt Ccleaner dit ook, maar dat zijn geen echte fouten maar bijv. achergebleven 'sleutels' / verwijzingen naar een programma dat niet meer op de machine staat.
 
Wat voor fouten worden gerapporteerd en door welk programma?
Ts had mij een privé bericht gestuurd met zelfde vraag in bericht 27.
Ik had haar ook gezegd dat het niet veel voorstelt en dat het vaak resten van een verwijderde programma zijn. Ik heb haar toen een sfc scan laten doen om te laten zien dat er in Windows niks mis was.
 
Ik geef het op. Mijn vragen zijn imho simpel en helder. Als TS dan niet een beetje adequaat antwoordt, dan geef ik het op / pas ik. Bedankt voor je bericht.

Als TS daarnaast ook niet aangeeft dat er PB's worden gestuurd, dan tja.............
 
Laatst bewerkt:
Raden jullie dit aan op een computer van Windows 10
en raden jullie het af

wat ik lees goeie en slechte dingen
Bij goed gebruik is er niks mis mee, je kunt ook bv. Glary utilitys gebruiken, ook prima.
 
In mijn persoonlijke ervaring is de CCleaner de enige onschuldige opkuiser naast de Windows schijfopruimer (die je natuurlijk niet dagelijks gebruikt, alleen na een Windows update).
 
Deze laptop heb ik redelijk aan de praat gekregen. Ik gebruik hem nu om met CCleaner te rommelen en kijken wat er kan gaan gebeuren.
Ik krijg als leek toch het idee dat er wat te halen valt. Wat ook opvalt, denk ik, als je heel veel wil cleanen ze in beeld zette er is iets misgegaan.
Bijvoorbeeld het aantal apps wat ze vinden is groter dan bij Instelling van Windows die zien er 89
De koppeling met het Register geeft mij iets meer inzicht. Ik heb er heel wat regels verwijdert en het werkt nog steeds. Lol.
Fijne avond en voorzichtig he.

Een link naar een oud onderwerp lukt mij nog niet.
 
Ben het eens met Black Tiger.
Vroeger fanatiek gebruiker van het programma. Maar is in "mijn ogen" voorbijgestreefd door de tijd.
Windows en de hardware is tegenwoordig zo snel. Dat je mogelijk schade aan kan richten en geen snelheid verlies te merken.
 
Wil dit ook even kwijt. Let op volgens CCleaner in X86 maar het staat in ProgrammFiles.
Voor het eerst dat ik zoiets tegen ben gekomen.
 

Bijlagen

  • Knipsel Calibre 2 CCleaner.JPG
    Knipsel Calibre 2 CCleaner.JPG
    171,7 KB · Weergaven: 13
Als je CCleaner downloadt, dan bevat die download zowel de 32-bits als de 64-bits versie van het programma. En als je het programma installeert, dan 'ziet' CCleaner of jouw besturingssysteem 32-bits of 64-bits is. Als jouw besturingssysteem 64-bits is, dan zal automatisch de voor jou juiste versie geïnstalleerd worden
Aan jouw afbeelding is linksboven te zien, dat op jouw pc de 64-bits versie van CCleaner is geïnstalleerd. En dan wordt dat programma geïnstalleerd in de map Program Files. Heel normaal dus.
 
Volgens Instelling.
Type Systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan