• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cd-rom Speler

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ruud
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Ruud

Gast
Geachte mensen/experts,
Sinds enige tijd werkt mijn cd-rom speler niet meer, namelijk als ik een cd(orgineel, het maakt niet uit wat voor een cd/dvd) in de cd-rom speler doe, en ik open "deze computer" of "windows verkenner" loppt het systeem vast. Als ik de cd eruit haal dan loopt het systeem weer. Ik heb geprobeerd de speler te verwijderen en te installeren, maar dan kan de PC de speler niet meer vinden, en na het rebooten staat de speler gewoon weer in de lijst bij apparaatbeheer. Mijn OS is windows 98. Kan iemand mij helpen?
BVD.

PS: Mijn cd-rom speler is een BCD 40XH CDROM.

Probeer eens aan andere speler. Aangezien je speler 40x speed heeft is ie aardig oud dus kan die kapot zijn gegaan. PC blijft inderdaad vaak hangen als de cd niet te lezen valt.

Danku voor de reactie gotankssr, maar dan zal ik eerst een nieuwe speler moeten kopen en door een monteur moeten laten installeren(ik ben namenlijk nogal een leek). Kan het misschien iets anders zijn?

Ik denk dat het dat is. Maar een monteur is hiervoor echt niet nodig. (klinkt misschien dom) Maar het is gewoon 2 draadjes vastmaken en je nieuwe cd-speler werkt. Zal ff kijken of ik misschien wat fotos kan vinden waardoor je hem makkelijk zelf kan aansluiten.

je kunt je pc openschroeven en kijken of de connectoren aan de achter kant van de cd-speler er nog goed inzitten.

Dus gewoon even je kast openschroeven.
Kijken op welke hoogte je cd speler zit.
Daar aan de achterkant van je cd speler kijken.
En de kabeltjes die daar achterinsteken even vastdrukken.

Misschien is daarmee het probleem verholpen.

Succes ermee.

Ydieresis

Heb je vlak voordat de fouten optraden misschien iets veranderd in/aan de computer?

Originally posted by willem1940@10-10-2004, 03:10:09
Heb je vlak voordat de fouten optraden misschien iets veranderd in/aan de computer?
Nee, maar ik zit op een gedeelde computer dus misschien heeft een ander iets veranderd. Bedankt voor de hulp, ik zal even een kijkje nemen. :)

Zoals ydieresis al aangaf, hoef je voor je cdromsplere in te bouwen geen echte handelingen te verrichten, je opent de zijkant v/d kast je ziet de cdromspler al zitten, losschroeven (meestal 2 schroefjes, 2 kabeltjes achterizjde losmaken 1 witte platte kabel, + 1 stroomkabel, nieuwe erin schroefjes vast en de twee kabeltjes er weer insteken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan