• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CDrom geeft geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerjoy

Gewaardeerd
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.017
Waarderingsscore
2
Goedemiddag. Mijn cdrom in de desktop pc herkent de cd wel maar er komt niet altijd geluid.
Wat zou ik hieraan kunnen doen. De ene keer speelt de cdrom maar de andere keer weer niet.
 
Hallo,

Heb jij dit bij verschillende cd-roms?
Is de lens goed schoon?
Welke Windows gebruik jij?
 
Ik heb het alleen bij deze cd-rom. hoe moet ik de lens schoon maken. Ik gebruik windows 10.
Ik vind het wel raar dat de cd-rom het soms zonder problemen gewoon goed doet. Ik heb deze gisteren nog gebruikt.
 
Met welke speler speel je af ?
In je Volumemixer, zie je daar het juiste volume voor dat programma ? (Rechtsklik speakertje, kies daar 'Volumemixer')
 
Ik heb het alleen bij deze cd-rom. hoe moet ik de lens schoon maken. Ik gebruik windows 10.
Ik vind het wel raar dat de cd-rom het soms zonder problemen gewoon goed doet. Ik heb deze gisteren nog gebruikt.

Misschien ligt het aan de cd rom zelf.
De lens kun je met een wattenstaafje en alcohol schoonmaken of met een schoonmaak cd.
Maar misschien is er iets veranderd door de Windows update die gisteren is uitgekomen.
 
Ja updates van gisteren, daar dacht ik ook aan. Vandaar dat je toch eerst weer je hele interface af moet gaan waar er iets uit is gezet.
 
Oke, bedankt voor jullie ideen. Ik ga kijken als ik de lezer kan reinigen. als niets lukt kom ik dan weer bij jullie terug.
 
Ik zal eerst eens na bericht 4 kijken of het probleem daar ligt.

Lukt dat niet typ cmd in de zoekfunctie en open als administrator. Typ sfc /scannow en druk op enter. Let goed op de spatie tussen sfc en /
Laat de scan lopen en aan het eind geeft hij een melding of er fouten zijn geworden en gerepareerd.
 
Kan helemaal niet met updates van doen hebben dat de cd soms wel en soms niet afspeelt.

CD's verouderen ( niet alleen de r's en rw's ), dat kan het probleem zijn, heb er ook een paar die in een CD/USB stick speler soms wel en soms niet werken, ook in de PC wordt dat vertoont dus ligt het ook niet aan de speler.
 
Dat ligt er een beetje aan of de CD speler het sinds eergisteren niet meer is blijven doen, of dat het inderdaad op één dag 'soms wel soms niet' gebeurt.

Het schoonmaken van het lensje is wel het eerste te doen als het inderdaad per paar keer inschuiven voor komt.
 
Beste mensen er is mij vandaag iets opgevallen waardoor ik zeker weet dat het probleem niet bij de cd-rom ligt maar aan de software maar ik weet niet hoe ik dit goed moet maken. Ik heb de pc vandaag verschillende keren aan en uit gedaan. De ene keer heb ik twee speaker icoontjes op mijn werkbalk, dan doet mijn cd-rom het gewoon goed maar de andere keer heb ik maar één speaker icoon op mijn werkbalk onderin en doet mijn cd-rom het dan niet.
 
Oei, één luidsprekertje vind ik al een probleem om bij een ander na te lopen, twee verdubbelt dat.
Je zal moeten vergelijken...
Begin met op de beide luidsprekertjes te klikken (dus als het goed werkt), dan komt er een volumeregelaar met daarachter de naam van het uitvoerapparaat. Wat is het verschil in naam, en welke regelt het volume alleen voor je CD drive ? Of doen ze dat allebei ?
 
De ene is Realtek HD Audio Configuratie en de andere is
Luitspreakers (Realtek High Definition Audio). Ik heb zelf geen verstand van wat het verschil moet zijn. Wat ik wel weet, is dat Realtek HD Audio Configuratie niet in beeld is, de cd-rom het niet doet.
 
Oja, wat ik nog wilde zeggen, dat wanneer ik de volume balk van één van deze speakers verschuif, de andere ook meegaat.
 
Verschil vind ik ook moeilijk te zien. De Realtek HD Audio lijkt mij echt het hoofdvolume, terwijl Realtek Audio Configuratie meer het kiezen van de verschillende input en output en effecten is. Wel duidelijk is nu dat ze beiden het hoofdvolume regelen.

Kijk of er verschil is of je de PC opstart met een schijf in de CD lade of niet.

Als het niet werkt, kan je dan wel in de Verkenner de inhoud zien van de CD ?
En wat gebeurt er dan als je de CD alleen even opent en sluit ?
Of een (data) DVD inlegt ?
En als laatste, doet ander geluid dan de CD het wel, zoals in je browser ?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles wat je hebt gezegd gedaan maar hij blijft het nu wel goed doen. Wanneer de storing er is, doet verder alles het goed, ook het geluid van derest van de programmas. Alles op de pc en op internet geeft gewoon geluid wanneer de storing er is. Kan het te maken hebben met MusicBee die ik niet zo lang op mijn pc heb zitten. Ik zit nu te denken dat het altijd begon wanneer ik mijn muziek via MusicBee ging afspelen met de cd in de cd-rom.
 
Als jij dit ervaart als jij alleen Musicbee gebruikt, dan zou dat zeker kunnen.
Heb jij Musicbee echt nodig om jou music af te spelen?
 
Ik denk dat er niets met de cd aan de hand is maar dat het probleem aan de geluidskant zit.

heb je losse speakers aan je systeem hangen of gebruik je oortjes?
 
is 1 van de realthek niet altijd de s/pdif en de ander altijd 3,5mm jack ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan