• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies CdRom niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harlicht

Nieuw lid
Lid geworden
4 aug 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Als nieuw lid ben ik erg benieuwd of iemand mij kan helpen. Een laptop 'Compaq 6830s' die ik probeer gebruiksklaar te maken voor een vriend lukte uiteindelijk heel aardig op de cd-romspeler na. Die wordt niet herkend maar in apparaatbeheer van (win7 Home 64) staat dat het apparaat correct werkt. Het Bios heb ik weer op de fabrieksinstelling gezet. In Verkenner wordt het apparaat wel getoond maar als je daarop klikt wordt de cdrom-speler geopend en wordt gevraagd een schijf te plaatsen, terwijl er één inzat. Opmerkelijk voor mij is dat in apparaatbeheer de plaats van de driver aangegeven is als:
C:\Windows\system32\DRIVERS\cdrom.sys
De map DRIVERS bestaat echter niet zover als ik kan beoordelen, helaas mis ik de benodigde kennis maar vreemd vond ik het wel. Mijn hoop is gevestigd op iemand die er verstand van heeft en mij wat kan leren
Bij voorbaat dank
 
Welke Windows versie heb jij in die klapkopper op leeftijd geïnstalleerd.
En zit er nog de oorsprnkelijk 3 GB werkgeheugen in of is het meer geworden?

En in verkenner bij rechtsklik op de drive - krijg je dan ook de optie deze te laten uitwerpen.
 
Als hij wordt herkent maar de cd/dvd niet lijkt het mij meer de laser die of vuil is of niet goed meer leest.
Tis bij meerdere cd's/dvd's zo?.

En systeembestanden/mappen staan standaard op "hidden", die in mapopties uitvinken maar denk dat die cdrom.sys er gewoon in staat.
 
De map drivers vind je in de map C:\Windows\System32
 
Welke Windows versie heb jij in die klapkopper op leeftijd geïnstalleerd.
En zit er nog de oorsprnkelijk 3 GB werkgeheugen in of is het meer geworden?

En in verkenner bij rechtsklik op de drive - krijg je dan ook de optie deze te laten uitwerpen.
Er zit zelfs de oorspronkelijke 2 GB ram nog in en is niet uitgebreid. In verkenner met rechtsklik inderdaad een keuze van uitwerpen en dat werkt ook. Bedankt voor het meedenken
 
Als hij wordt herkent maar de cd/dvd niet lijkt het mij meer de laser die of vuil is of niet goed meer leest.
Tis bij meerdere cd's/dvd's zo?.

En systeembestanden/mappen staan standaard op "hidden", die in mapopties uitvinken maar denk dat die cdrom.sys er gewoon in staat.
Jou eerste opmerking van vuile laser of slecht lezen, heb ik ook aan gedacht, Maar toen ik de hdd geheel geformatteerd had en dus met een schone lei begon las de cd-speler wel de windows CD
Er zit zelfs de oorspronkelijke 2 GB ram nog in en is niet uitgebreid. In verkenner met rechtsklik inderdaad een keuze van uitwerpen en dat werkt ook. Bedankt voor het meedenken
PS het syeteem is win 7 home 64
 
Als hij wordt herkent maar de cd/dvd niet lijkt het mij meer de laser die of vuil is of niet goed meer leest.
Tis bij meerdere cd's/dvd's zo?.

En systeembestanden/mappen staan standaard op "hidden", die in mapopties uitvinken maar denk dat die cdrom.sys er gewoon in staat.
Inderdaad is er wel een map drivers (met kleine letters) terwijl in apparaatbeheer hoofdletters worden gebruikt, maar ook in die map kan ik het bestand cdrom.sys niet vinden. Wel bv in de map driverStore. Hiddenbestanden kan ik gewoon zien. Heel vreemd, net nog even een cd-rom geprobeerd met fotos erop, die wordt gezien als een lege cd en of er wat gebrand moet worden.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan