chineese usb stick doet het eerst niet, maar na een operatie wel...

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
19
Punten
0
Leeftijd
31
beste allemaal,

lange tijd geleden heb ik in china zo'n externe hdd gekocht van 4tb (was uit eindelijk alleen maar een behuizing met 2x een 2tb usb stick er in:grinning: maar dat had ik al wel verwacht.)
ik heb hem dus open gemaakt en de usb stick er uit gehaald.
na een lange tijd besloot ik gisteren de usb stick weer een te gaan gebruiken:
de eene usb stick deed het prima, maar de ander weigerde dienst: windows zag wel dat er een usb aparaat was aangesloten maar kon geen opslag medium vinden.
ik heb met verschillende programma's getracht om de usb stick te formateren (wat mislukte)
uiteindelijk heb ik de ge 3d printe behuizing (had mijn broer gemaakt) er af gehaald, deze zat er klemvast omheen, dus heb ik
met iewat moeite er af gekregen,
ik heb het metalen gedeelte tegen over de binnen contactjes verwijderd, deze was een klein beetje ingedeukt.
daarna de usb stick nog een keer getest en jawel hij deed het weer!
ik snap zelf neit hoe het kan maar hij is nu druk aan het bestanden opslaan in zijn hersenpanšŸ’¾

Enigma147

Gevestigd lid
Lid geworden
25 nov 2020
Waarderingsscore
100
Punten
0
Als dat ding extreem goedkoop was dan heb ik slecht nieuws voor je. Die usb sticks zijn geen 2 TB, maar veel kleiner en geven via een truuk 2 TB aan. Veel bestanden die je er nu opzet zijn corrupt als je ze weer wil gebruiken.

Ik zou ze heel grondig testen voordat ik ze zou vertrouwen.

Black Tiger

Netwerk hobbyist. :)
Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
199
Punten
0
Ik zou eerst eens testen of het wel 2 TB is. Want dat kan ie wel aangeven, maar feitelijk bestaan er nog geen 2 TB usb sticks voor goedkoop. Precies zoals @Enigma147 zegt.

Ze bestaan wel, maar dan moet je ook denken aan bedragen van 255 euro en hoger.

Als de bestanden al niet corrupt zijn, dan kun je misschien 128 GB weg schrijven en als je wilt kijken is bijv. alles boven de 64 GB raar genoeg verdwenen.

Kijk eens op deze (klik) site.
Ik heb zelf op deze manier al eens zgn. 128 GB sticks met H2testw kunnen betrappen dat het feitelijk maar 16 GB sticks waren.
Die goedkope Chinese rommel is gewoon niet te vertrouwen.

TS
TS
H

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
19
Punten
0
Leeftijd
31
Ben er nu 1tb naar toe aan het schrijven

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Waarderingsscore
124
Punten
0
Op een forum staat er ook een mooi artikel over geschreven.
Fake USB

nlreiniernl

Vaak hier
Lid geworden
10 jun 2007
Waarderingsscore
57
Punten
0
Leeftijd
31
Inderdaad, goedkoop is vaak duurkoop en via Aliexpress (aanname) is het vrijwel altijd wat hier boven al beschreven is.
Hoewel ik ook usb-sticks via Aliexpress koop maar dan wel van Sandisk ofzo van een gerenommeerde verkoper. Scheelt niet de wereld qua prijs met hier maar toch vaak wel 20% ofzo.

Black Tiger

Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
199
Punten
0
Dat klopt. Als het geen imitatie Sandisk is en je koopt echt merk van een gerenommeerd verkoper (ook belangrijk) dan heb je over het algemeen wel goede sticks die nog altijd een stuk goedkoper kunnen zijn dan hier.

Ben eens benieuwd naar het resultaat van de test van Henry.

TS
TS
H

henryschippers

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2019
Waarderingsscore
19
Punten
0
Leeftijd
31
test resultaat: 2 usb sticks van 176gb

Black Tiger

Lid geworden
16 sep 2019
Waarderingsscore
199
Punten
0
Tja naar verwachting dus eigenlijk. En dat is een wel heel afwijkende hoeveelheid, ook nu zelfs. Dat gaat normaliter altijd in hexadecimaal. Dus 4, 8, 32, 64,128,256 en 176 is daar geen onderdeel van.
Dikke kans dat het firmware aangepaste 64 of 128 GB zijn.

Mijn sterke advies: alleen gebruiken voor zaken waarvan je niet bang bent dat je ze kwijt bent als die stik raar gaat doen of stuk gaat want die kans is meer dan behoorlijk groot.

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan