• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome cookies selectief behouden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wv02

Nieuw lid
Lid geworden
9 jun 2013
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Is het mogelijk om bijvoorbeeld alle cookies van Google Chrome te verwijderen uitgenomen deze van yeloplay.be ?

Worden alle cookies zonder meer verwijderd dan worden de instellingen van de geregistreerde toestellen bij yeloplay ook verwijderd en dat mag natuurlijk niet, want we kunnen maximaal 5 toestellen registreren.

Dank bij voorbaat.
 
Laat je cookies dan niet verwijderen door Chrome, maar gebruik daarvoor CCleaner. De gratis versie is prima: Optimaliseer uw trage pc | Officiële website CCleaner

In CCleaner kun je zelf aangeven welke cookies behouden moeten worden.
Wel opletten bij de installatie van CCleaner. Als er tijdens de installatie extra software wordt aangeboden, dan moet je het vinkje voor die extra software weghalen.

Hier wordt (in het Engels) uitgelegd hoe je ervoor kunt zorgen dat bepaalde cookies bewaard blijven: CCleaner.com - Choosing which cookies to keep
 
Ccleaner verwijdert geen chrome cookies want die worden opgeslagen in the cloud !
 
Ik verwijder al jaren alle cookies met ccleaner pro, maar de chrome-cookies verantwoordelijk voor het bijhouden van de geregistreerde yeloplay toestellen horen daar zo wie zo niet bij.
Ik kan wel via de chrome-instellingen alle cookies verwijderen, maar ik kan niet selectief te werk gaan, het is werkelijk alles of niets.
 
Ccleaner verwijdert geen chrome cookies want die worden opgeslagen in the cloud !

Hoe kom je erbij dat Chrome cookies in de cloud worden opgeslagen?
Want die worden gewoon in jou browser opgeslagen, dus op jou computer.
 
Ccleaner verwijdert geen chrome cookies want die worden opgeslagen in the cloud !
Interessant. Bij mij worden die chrome cookies opgeslagen op de harde schijf. En ik kan zelf bepalen welke cookies ik wil behouden. Ik doe er een paar afbeeldingen bij:
5f776900e743f-Ashampoo_Snap_2020.10.02_19h45m18s_004_CCleaner_-_Professional_Edition.png


5f7769190731c-Ashampoo_Snap_2020.10.02_19h47m44s_005_CCleaner_-_Professional_Edition.png


5f77692fec204-Ashampoo_Snap_2020.10.02_19h48m41s_006_CCleaner_-_Professional_Edition.png


Ik maak zelf geen gebruik van Yelo Play en heb daarom ook geen enkel idee waar op jouw pc die registratie van toestellen die gebruik maken van Yelo Play is vastgelegd.
 
Ik heb me wel degelijk vergist wat betreft de cloud. Sorry daarvoor.
Ik werk met de laatste ccleaner versie pro en de yeloplay cookies staan steeds in de rechter kolom.
Maar hoe komt het nu dat ik mijn yeloplay-gegevens niet verlies na de opruiming van de chrome cookies in ccleaner maar wel wanneer ik ze verwijder via de chrome instellingen zelf.
Om nu terug te keren naar mijn oorspronkelijke vraag : "Is het mogelijk om bijvoorbeeld alle cookies van Google Chrome te verwijderen uitgenomen deze van yeloplay.be ?"
Alle hulp is welkom.
 
De oplossing: nooit je browsegeschiedenis en cookies wissen via de instellingen van Chrome. Doe dat altijd alleen via CCleaner.
Als je het doet via de instellingen van Chrome, dan worden altijd alle cookies verwijderd. Je kunt dan geen cookies uitsluiten van verwijdering.
Dus zet in de instellingen van Chrome het schuifje achter "Cookies en sitegegevens wissen wanneer je Chrome sluit" op UIT.
5f778c48b7489-Ashampoo_Snap_2020.10.02_22h21m43s_003_.png
 
Wat ook nog een optie zou zijn, is op jou yeloplay in de Windows browser Edge kunnen registeren en daar dan alleen yeloplay gebruiken. Dan hoef je nooit jou cookies te wissen.
 
Dank voor alle respons.
In Edge werkt yeloplay niet altijd even goed. Het duurt soms meer dan een minuut om op te starten !
Dat is een gekend probleem.
In het vervolg zal ik enkel chrome en ccleaner gebruiken.
 
Als je Ccleaner Pro hebt kan je dat zelf automatisch laten gebeuren telkens je Chrome afsluit via de functie "slim opschonen" onder "opties" in je Ccleaner PRO. Zo hoef je nooit via Chrome zelf op te schonen.
 
Dank voor alle respons.
In Edge werkt yeloplay niet altijd even goed. Het duurt soms meer dan een minuut om op te starten !
Dat is een gekend probleem.
In het vervolg zal ik enkel chrome en ccleaner gebruiken.

Je zou anders eens kunnen kijken of Firefox wel zonder problemen werkt, mochten de andere oplossingen niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan