• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome en MS Teams vreten geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

schults2005

Vaak hier
Lid geworden
11 nov 2005
Waarderingsscore
8
Voor een overleg heb ik Microsoft Teams op mijn pc staan. Heb al gezorgd dat het niet meteen bij opstarten van de pc mee gestart wordt.
Maar desondanks als ik in taakbeheer kijk pikt het bijna 400 Mb geheigen in.

Startte nu chrome op en zie in taakbeheer google chrome (13) met bijna 700 Mb geheugen gebruik.
Totaal wordt er "maar" 20% gebruikt.
Maar waarom zoveel voor chrome.

Bijlagen

• Chrome vreet.jpg
    Chrome vreet.jpg
    477,3 KB · Weergaven: 5
Browsers vragen gewoon veel, bij mij wel eens gekeken en Firefox doet het zelfde. Maar ik merk er verder niets van, dus heb ik er geen probleem mee

Je zou juist blij moeten zijn dat het zoveel geheugen gebruikt.

Applicaties en windows moeten, imho, juist zoveel mogelijk geheugen gebruiken. Een beetje computer heeft al snel 8 GB of zelfs een veelvoud daarvan. De computer waar ik dit op typ heeft 32 GB ram. Door meer van het geheugen te gebruiken dat toch beschikbaar is kunnen bijvoorbeeld gegevens gecached worden, in plaats van opnieuw uitrekenen of downloaden. Ook kan alvast iets geladen worden wat misschien nodig wordt. Allemaal dingen waardoor het programma sneller aanvoelt.

Windows is tegenwoordig slim genoeg in geheugenmanagement dat wanneer het geheugen krap wordt het geheugen vrij weet te maken.

Vroeger, toen we bijna continue geheugen tekort kwamen was efficient geheugengebruik een vereiste. Maar tegenwoordig hebben computers zo snel en hebben meer dan voldoende geheugen, dat die dat die oude denkwijze niet meer nodig of zelfs onhandig is.

.... Door meer van het geheugen te gebruiken dat toch beschikbaar is kunnen bijvoorbeeld gegevens gecached worden, in plaats van opnieuw uitrekenen of downloaden. Ook kan alvast iets geladen worden wat misschien nodig wordt. Allemaal dingen waardoor het programma sneller aanvoelt.

Windows is tegenwoordig slim genoeg in geheugenmanagement dat wanneer het geheugen krap wordt het geheugen vrij weet te maken.
Zeker.
"Ongebruikt geheugen is verspild geheugen", een kreet van Microsoft zelf, denk daar maar eens over na.
Zodra nieuw gestarte applicaties het nodig hebben wordt het weer van de grote gebruikers afgesnoept, dus het geheugengebruik is helemaal afhankelijk van hoeveel en welke programma's op dat moment draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan