• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chrome installeert zichzelf...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naaldhak

Gevestigd lid
Lid geworden
5 sep 2013
Berichten
483
Waarderingsscore
6
Iedereen zal wel een persoonlijk smaak hebben wat o.a. ook: browsers en zo betreft.
Ik werk nu eenmaal zelf graag met: Firefox. (Is altijd iets persoonlijks, natuurlijk).
Maar dat houdt in dat ik geen andere browsers op mijn pc wil.
Ik heb alleen een Operabestand ergens staan, die ik eventueel op kan starten als ik dat zelf wil.

Voor mij persoonlijk, zijn er browsers, waar ik gewoon, om tal van redenen, een enorme hekel aan heb.
Google Chrome, is daar echt voor de volle 100% eentje van.
Maar... Laat nu juist die browser, zichzelf bij tijd en wijl (misschien bij "Windows 10", updates... ?), bij tijd en
wijle dan, dus zichzelf zomaar installeren.

Nu heb ik gelukkig nog IOBit Uninstaller. Maar ik zit er niet op te wachten, om Chrome, dus bij: tijd en
wijle te moeten verwijderen.
De vraag is dan: hoe is het te voorkomen dat Chrome zich puur, louter en uirtsluitend en alleen nog maar
op mijn PC / Systeem gaat nestelen, als ik dat persé wil- en zichzelf op geen enkele andere manier
ongevraagd zichzelf in/op mijn systeem gaat nestelen / iinstalleren ?
 
Chrome installeert zich nooit uit zichzelf en Windows installeert het ook niet bij een update. Microsoft wil juist dat je Edge gebruikt, dus de grote concurrent installeren doen ze echt niet.

Nee, waarschijnlijk komt het mee met gratis handige programmaatjes, als optie om ook te installeren. Als je iets installeert moet je goed opletten dat er niets mee geïnstalleerd wordt wat je niet wil hebben.
 
Wat je eens zou kunnen proberen is dit programmaatje er op te zetten.
Dit moet voorkomen dat Google Chrome en andere ongewenste programma automatisch meekomen met het downloaden van programma`s.
Unchecky - Keeps your checkboxes clear
 
De tip van Aarie25 is een goede, dit programma staat al jaren op mijn pc. Zou het kunnen dat er adware op je pc terecht gekomen is?
Voor de zekerheid zou ik een scan doen met
en
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan