• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Chrome laad sites traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

larsruiter45

Nieuw lid
Lid geworden
20 nov 2016
Berichten
23
Waarderingsscore
0
Beste mede Forum leden,

Sinds enige tijd merk ik dat mijn Google Chrome de websites af en toe traag laad en dat het lijkt alsof de prestaties/winst waardeloos is. Nu ben ik zelf ook Icter en kom ik er meestal wel uit maar, kan de oorzaak op dit moment nog niet achterhalen. We hebben thuis een Glasvezel internetverbinding van 100/100 MB. Nu kan ik Windows 10 opnieuw installeren dan is het probleem zeker wellicht opgelost maar, dat wil ik nog even vermijden:)

Wat ik al gedaan/gevonden heb:

Malwarebytes - Niks gevonden
Roquekiller - Niks gevonden
Adwcleaner- Niks gevonden
Eset online scanner- Niks gevonden.
CCleaner gedraaid
Crystaldiskinfo- geen waarschuwingen/bad sectors.

Daarom, mijn vraag of jullie toevallig nog een optie hebben en of @Abraham54 wellicht even mijn logjes wilt bekijken :)

Alvast bedankt voor jullie hulp. :)
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    54,6 KB · Weergaven: 4
  • FRST.txt
    84,5 KB · Weergaven: 2
Heb jij Chrome zelf al eens gerest?
  1. Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
  2. Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
  3. Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
  4. Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten.
 
Heb jij Chrome zelf al eens gerest?
  1. Klik rechtsbovenin het scherm op de drie puntjes om het menu te openen.
  2. Klik hier op instellingen en scroll helemaal naar onderen.
  3. Klik hier op “Geavanceerde instellingen weergeven…“.
  4. Scroll wederom helemaal naar onderen en klik op de knop instellingen resetten.
Ja, had ik al gedaan, zonder resultaat.
 
Heb jij dit alleen bij Chrome of ook bij een andere browser?
Heb jij de cache/geschiedenis al eens gewist?
Modem al eens een minuut van het stroom gehad?
 
Ik denk dat Abraham er eens dieper in moet duiken, want ik jou log zie ik het volgende.
Wat adware /ongewenste software is.
0.0.0.0 tracking.opencandy.com.s3.amazonaws.com
0.0.0.0 media.opencandy.com
0.0.0.0 cdn.opencandy.com
0.0.0.0 tracking.opencandy.com
0.0.0.0 api.opencandy.com

Ook dit kan de oorzaak zijn -> Naam: HackTool:Win64/AutoKMS
Want dit soort tools vragen om problemen.
 
@larsruiter45 : waarom zou je Windows opnieuw willen / gaan / moeten installeren?
Mogelijk Chrome verwijderen, machine opnieuw opstarten, Chrome downloaden, installeren en wellicht voilá?
 
@Aarie - de hostfile is ooit aangepast door Spybot Search & Destroy.

Het hacktool is al door Windows Defender geneutraliseerd, neem ik aan.

Google Chrome, net zo als Firefox kan er baat bij hebben zo af en toe opnieuw geïnstalleerd te moeten worden.
Dan wel eerst noteren welke extensies er in zitten en de bladwijzers backuppen.
 
@Aarie - de hostfile is ooit aangepast door Spybot Search & Destroy.

Het hacktool is al door Windows Defender geneutraliseerd, neem ik aan.

Google Chrome, net zo als Firefox kan er baat bij hebben zo af en toe opnieuw geïnstalleerd te moeten worden.
Dan wel eerst noteren welke extensies er in zitten en de bladwijzers backuppen.
Spy bot search en destroy heb ik nooit op deze Windows geïnstalleerd gehad. Ik zal dit weekend Chrome eens grondig deïnstalleren en het dan opnieuw bekijken. Dit topic was meer de insteek om te controleren of er niet verder nog wat ongewenst in mijn Windows zit. :)
 
Indien jouw Windows schoon is, zal onderstaande tool niks vinden.

Download de
5751dc31d90d9-ESET_onlinescanner_v2.PNG
ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.
  • Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.
  • Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

    - Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically
  • Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)
  • Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
Na het scannen:
  • Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.
  • Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.
  • Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.
 
Die had ik van te voren al gedraaid. Zoals vermeld in start post :)

Topic mag van mij dus een slotje op. Meld me wel weer terug als de andere opties geen mogelijkheid bied :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan