• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf Chromebook en 1ste middelbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertvbo

Bekend gezicht
Lid geworden
2 dec 2020
Waarderingsscore
2
Een buurmeisje moet naar het eerste middelbaar, haar chromebook is gevallen.
Wat me verbaabsde is dat deze door meerdere mensen aangeraden werd.
In Google zie ik wel dat je er indien ze opnieuw een chromebook wenst een office app kan op starten om vervolgens op de site van Microsoft office online te gebruiken of zo iets.
Voor de aanschaf van iets nieuws zijn de ouders, de mama dus aan het 'zwemmen' zo als ze het utdrukt.
een idee wat ze nu ht beste aanschaft.
Hardwarematig kan ik wel iets betekenen maar schoolgedoe? Ik kijk eerder uit richting pensioen.
Tips, aanraders?

Tips, aanraders?
De beste tip is duidelijk zijn in wat er precies nodig is.
In Google zie ik wel dat je er indien ze opnieuw een chromebook wenst een office app kan op starten om vervolgens op de site van Microsoft office online te gebruiken of zo iets.
Een Chromebook gebruikt het besturingssysteem van Google. Wat de site van Microsoft te maken heeft met de val van de Chromebook kan ik even niet volgen (misschien iemand anders wel?).

Misschien kan je eens iets meer informatie geven?
  • welke opleiding volgt jouw buurmeisje?
  • zijn er bepaalde voorwaarden (vanuit de school) waar de laptop aan moet voldoen?
  • is de Chromebook nog te repareren?
  • dekt de verzekering iets?
  • wat is het eventuele budget?

Het minder begaafde buurmeisje gaat naar het eerste middelbaar. Een laptop die voldoet aan de eisen voor een middelbare school studentje, wat is dat?

Volstaat een chromebook model?
Kan je daar op met Office werken?

Duidelijker kan ik het echt niet maken hoor.

Als je een chromebook koopt kan je een Microsoft office app installeren. Die verwijst u door naar de site van Microsoft. Maar de online versie van office is zeer beperkt, je kan daar niet mee doen wat je met een volwaardig office pakket kan doen. Dus volgens mij is dat onvoldoende en is een chromebook niet geschikt voor schooldoeleinden.
Dat is vraag twee, is een chromebook dus geschikt ja of neen.
m.a.w., moet ik die familie teleurstellen en hun aanraden een mac of windows laptop te kopen voor de dochter? Dat wou ik effe weten.

Als het niet duidelijk genoeg is wil er dan even iemand van het team zo vriendelijk zijn dit bij de werken? Ik dacht dat de titel van de topic veelzeggend was, nl een "chromebook en het 1ste middelbaar" , is dat een match, of is dit een slecht aankoopadvies (zie het gekozen voorvoegsel want dat dient nu net om de vraagstelling toch wel te verduidelijken) .
Ik zal me effe elders informeren, bedankt.

Wat ik dacht voor studenten, een middelmatige cpu, 16 gb ram, voldoende grote harde schijf, is een afzonderlijke videokaart beter voor bepaalde studie?

Op uw vragen kan ik niet antwoorden, ze zit nog in de lagere school, er is nog geen studierichting. Net daarom zit ik met dezelfde vragen. Een laptop die voldoende presteert, het budget? Er zijn voldoende tweedehands laptop die ik kan in orde zetten, dus dat heeft geen belang.
De vereisten van een studentenlaptop is wat ik wil weten. De rest kan ik wel oplossen. Ik heb zelf een goede van 4 jaar jong, die kan vervangen worden dan vraag ik een goede overnameprijs.

Dus kort samengevat wil ik gewoon weten waar een studentenlaptop aan moet voldoen. Mijn excuses maar die mensen verwachten advies en er zijn al een aantal dagen overheen gegaan.

Laatst bewerkt:
Als het goed is geeft de school zelf aan waar de laptop minimaal aan moet voldoen. Zonder die info zal het lastig zijn om advies te geven.

Dat begrijp ik, maar het kind wil wel een laptop hebben nog voor de zomer. Dat is dus inderdaad het lastige. Een bod dat ik deed op een tweedehands werd deze ochtend om 07.40 u aanvaard door iemand in Torhout, West Vlaanderen. We gaan vandaag naar Lichtervelde, op bezoek bij mijn schoonmoeder. We rijden steeds vanaf E40 via Brugge naar Lichtervelde en paseren Torhout. We gaan na akkoord van de buur die laptop vandag ophalen.
Het is een HP, gekocht op 31 maart 2023, cpu AMD ryzen 5500, een goede middelmaat en er is 16 GB ram aan boord.
Een bod van 280 euro voor een laptop vorig jaar met factuur van 750 euro, veel beter ga ik ze niet vinden.
Ik geloof dat dit voor 6de studiejaar (eerste middelbaar) voldoende is. Als ze na studiekeuze binnen een paar jaar meer nodig heeft zien we wel verder. In Nederland zitten die schooljaren anders in elkaar geloof ik. Geen idee feitelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan