• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Chromebook herkent geen (Kobo) e-reader

Status
Niet open voor verdere reacties.

FreekVerhulst

Gewaardeerd
Lid geworden
1 jun 2010
Berichten
1.297
Waarderingsscore
4
ik kan geen boeken vanaf de cloud in my books naar mijn e reader kopiëren. Herkent iemand dit? Ik heb een chromebook
 
Ik neem aan dat jij dit niet bent?
Zo niet dan hebben meer mensen dit probleem.

Ook zijn er meer mensen die dit vorig jaar hadden, dus misschien kun je beter jou vraag hier stellen.

  1. Open Currents op een computer.
  2. U kunt op twee manieren zoeken naar een community om lid van te worden:
    • Zoek naar een onderwerp dat u interessant vindt.
    • Klik in het navigatiemenu op Communities en vervolgens op Meer ontdekken. Scrol door de aanbevolen communities.
  3. Als je een community wilt bekijken voordat je lid wordt, klik je op de community.
  4. Klik op Lid worden zodra je een community hebt gevonden waarvan je lid wilt worden. Als u toestemming nodig heeft om lid te worden van een community, wordt in plaats daarvan Verzoek indienen om lid te worden weergegeven.
 
lijkt een acer ding te zijn.
en komt vaker voor (geen oplossingen gevonden)

heb jij ook een acer ?
kan je een ander computer gebruiken?
 
Nou sorry maar ik kan niet zoveel met deze antwoorden. Probleem: ik heb een HP Chromebook, ik sluit de Kobo e reader aan maar deze wordt niet herkend dus ik kan geen boeken overzetten. Mijn smartphone, externe harde schijf, SD card zijn wel zichtbaar. Rara hoe kan dat. Er zit maar 1 USB ingang op de Chromebook dus ik gebruik een USB splitter
 
Waarschijnlijk komt dat doordat je de software voor de E-reader niet op het Chromebook kan installeren. De E-reader wordt dan ook niet herkend door de computer.
 
Ik heb ook geen software op mijn andere pc desktop Acer. Daar werkt het wel
 
Daar kan wel een driver worden gekoppeld.
 
Ik heb ook geen software op mijn andere pc desktop Acer. Daar werkt het wel

Dit is een Windows computer toch?
Dan is het logisch dat het daar wel werkt, want een Kobo e reader werkt wel op een Windows of Mac.
 
Nee ik denk dat het niet wordt ondersteunt.
Maar gelukkig werkt het wel op jou andere computer.
 
Op 1 of andere manier herkend de kobo de cromebook niet als computer en gaat hij automatisch laden
dat heeft niets te maken met al dan niet geinstalleerde software op de computer.
je kan het vanuit de computer niet forceren dat je toegang krijgt die moet je op de kobo verlenen.
er is geen manier om handmatig op de kobo aan te geven waar je de kobo op hebt aangesloten.


heb je overigens de meest recente update op je kobo staan?
nog niet zo heel lang geleden is de software behoorlijk aangepast.
 
Advies van Kobo is om Adobe Digital Editions te installeren. Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan