• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost chromebook / Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

lucien159

Gevestigd lid
Lid geworden
13 mei 2013
Berichten
234
Waarderingsscore
3
ik heb misschien een heel aardige vraag
ik heb van mijn laptop met besturingssysteem windows 7 een chromebook gemaakt
en zonder goed na te denken heb ik het niet naast windows 7 geplaatst
nu ben ik toch zo niet tevreden hierover
en wens ik terug te gaan naar windows 7
maar dat wil maar niet lukken
is er iemand die mij een beetje kan helpen
 
Je zal Windows 7 opnieuw moeten gaan installeren op die laptop.

Heb je een installatie CD of USB stick met Windows 7 daarop bij de hand?
 
@lucien,

Weet jij dat de ondersteuning stopt in januari voor Windows 7?
Als jij een product code hebt kun je nog gratis upgraden naar Windows 10.
 
ik heb een installatie cd voor windows 7 maar hij vraagt altijd hoeveel GB ik wil reserveren en hier heb ik al van alles aangeduid en dat wordt altijd geweigerd
waarom dat is de vraag
 
Dat is heel vreemd, kun je niet gewoon 0 ingeven?
Jou laptop zal zeker geen recovery meer hebben of wel?
Want die zal waarschijnlijk zijn overschreven door er een Chromebook van te maken.
 
ja dat denk ik ook dat het overschreven is door er een chromebook van te maken
en dat het daar door niet lukt om terug naar windows te gaan
 
nee een 0 ingeven lukt ook al niet
 
Misschien eerst harde schijf partities verwijderen? Mogelijk worden die opnieuw aangemaakt bij het installeren?
 
ja dat is juist het probleem ik zou een C schijf opnieuw moeten aanmaken en dat wil maar niet lukken
 
4c6ce5eea0c71-schoneinstallatiestap7.jpg



Zodra je dus bij de nieuw-installatie bovenstaand scherm krijgt, klik dan op Stationsopties (geavanceerd).

Daarmee krijg je de beschikking over diverse gereedschappen om de HD te kunnen bewerken.
 
en nu krijg ik de volgende melding
kan windows niet installeren op deze schijf, deze schijf heeft GPT partitiestijl
nu kan ik niet meer volgen
 
Windows 7 kan niet overweg met GPT schijven. Je dient de schijf leeg te maken met een partitiebeheerder, dat is makkelijker. Gratis versie van EaseUS Partition Master bijvoorbeeld. Alles verwijderen en nieuwe partitie aanmaken, formateren als mbr - ntfs
 
yep ga dat proberen laat morgen iets horen
 
Kan tijdens installeren in de geavanceerde schijfopties wat al eerder was aangegeven, partities verwijderen en nieuwe aanmaken, dan is het een MBR schijf.

Wel vreemd dat het nu een GPT schijf is want W7 kan er niet mee overweg en Chrome is er ook opgezet.
De UEFI heeft een GPT als bootschijf nodig maar die UEFI stond vermoedelijk op csm of legacy met secure boot uit, dus iets klopt er niet van het vehaal.
 
ja ik geraak er ook niet meer aan uit
ik denk dat de beste oplossing zal zijn
alles te laten zoals het is
in elk geval iedereen bedankt voor de moeite
 
Geen kennis of bekende die verstand heeft van computers? Dan zou die er nog eens na kunnen kijken.
 
Misschien dat we je toch kunnen helpen door je foto's te laten plaatsen van wat je ziet als je de Windows 7 CD opstart?

Krijg je dan een scherm te zien gelijk aan de foto die abraham54 in bericht #10 plaatst?
En kan je dan rechts klikken op Stationsopties (geavanceerd)?
 
inderdaad dat krijg ik
rechts klikken op stationsopties lukt niet, gewoon links wel en dan krijg ik het volgende beeld
zie de bijlagen, sorry voor de kwaliteitIMG_20190806_180714.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_20190806_180657.jpg
    IMG_20190806_180657.jpg
    2,8 MB · Weergaven: 4
  • IMG_20190806_180640.jpg
    IMG_20190806_180640.jpg
    3 MB · Weergaven: 10
sorry deze fotos zijn beter
 

Bijlagen

  • IMG_20190806_175636.jpg
    IMG_20190806_175636.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20190806_175554.jpg
    IMG_20190806_175554.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 10
  • IMG_20190806_175536.jpg
    IMG_20190806_175536.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 11
Het kan ook al eens helpen als je een partitiemanager vanaf een opstartbare usb-stick gebruik om de schijf leeg te maken en een nieuwe (MBR-schijf) aanmaakt. Ik heb zo onlangs nog 2 mensen kunnen helpen met een gelijkaardig partitieprobleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan