• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

ChromeOS Flex Installeren op laptop Samsung R510

Status
Niet open voor verdere reacties.

ckverwil

Nieuw lid
Lid geworden
4 mei 2022
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Wie heeft extra informatie, indien aanwezig om ChromeOS Flex op een oude Samsung laptop 2008 /12 te installeren.
Heb verschillende manieren geprobeerd maar kom niet verder dan dat de laptop steeds weer opnieuw opstart en soms zie ik het ChromeOS Flex logo te voorschijnkomen en ook daarna een wit opstartscherm maar verder kom ik niet.
 
Zelf geen ervaring met het installeren van ChromeOS, maar er is wel
van allerlei informatie te vinden. Misschien dat je er iets aan hebt.
 
Aarie bedankt voor je snelle reactie. Ga kijken op deze site en hoop hier een antwoord te vinden. Heb al veel sites bezocht, heb denk ik iets nodig wat out of de box is.
Heb de site bezocht geen nieuwe inzichten. Samsung komt ook niet voor op de lijst van Chrome van merken die geschikt zijn voor installatie van ChromeOS Flex, niet te verwarren met ChromeOS en Chrominium van Google. Ik zoek dus in principe een oplossing die mijn laptop Samsung R 510 wel slikt als ik ChromeOS Flex wil installeren.
 
Laatst bewerkt:
Jou laptop is volgens mij van 2008, als ik op de site van Google kijk staat het volgende.
Dus ook al krijg je het werkend, dan kan het zijn dat het nog niet goed of prettig werkt.
Processor and graphics: Components made before 2010 might result in a poor experience.

Hoezo wil jij ChromeOS gebruiken?
Misschien dat Linux beter werkt op jou laptop.
 
Had jij dit ook al geprobeerd? (Dus de test optie)
Te vinden in mijn eerdere link onder het kopje Chroem OS Flex installeren.
Als de test optie niet werkt, dan houd het waarschijnlijk op voor jou laptop.

Chrome OS Flex opstarten​


Na het installeren moet je ervoor zorgen dat de pc Chrome OS Flex als besturingssysteem gebruikt na het opstarten. Hoe dat moet, verschilt per computer. Maar in de meeste gevallen druk je tijdens het opstarten op de F2- of Deleteknop op het toetsenbord om dit voor elkaar te krijgen.


Het kan ook zijn dat je juist F1 of Esc moet gebruiken; zorg er dus voor dat je weet op welke knop je moet drukken. Gebruik je de juiste knop, dan verschijnt er een klein menu in beeld met enkele opties. Het kan zijn dat voor jou andere dingen gelden; zoek dit dus eerst even goed uit.


Als het je lukt om Chrome OS Flex als besturingssysteem op te starten, dan krijg je wederom twee opties voorgeschoteld. Zorg ervoor dat je de optie kiest voor het uitproberen van het systeem. Je kunt er daarna voor kiezen om in te loggen met je Google-account, maar dat hoeft niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan