• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Cleaner van Android telefoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertio

Junior lid
Lid geworden
23 jun 2020
Berichten
33
Waarderingsscore
5
Ik krijg op mijn Android mobieltje steeds een melding dat ik een app moet installeren om mijn mobiel te cleaner en te versnellen.
Vraag: moet ik dat doen?

Groet,

Gert
 
Nee niet doen, het lijkt mij beter om jou browser op te schonen, want normaal krijg je hier niet zomaar een meldingen hier over.
Ook zou je Malwarebytes eens kunnen laten lopen, mogelijk dat je adware hebt binnen gehaald.
Te vinden in de Playstore en 30 dagen gratis te gebruiken. Na het scannen gewoon verwijderen.
 
Dank. Ik kan hier wat mee. Fijn.

Groet,
Gert
 
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.
 
Ik heb de scan uitgevoerd. Melding: geen malware gevonden.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik de vraag om te gaan cleaner definitief verwijderen?
 
Mijn vraag is nu: hoe kan ik de vraag om te gaan cleaner definitief verwijderen?
Waar krijg jij die vraag steeds te zien, in de browser of ergens anders?
Is dat zoals in de link te zien?
Zo ja wis eens de geschiedenis van de browser
 
Hieronder een screenshot
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220608-201021.jpg
    Screenshot_20220608-201021.jpg
    244,7 KB · Weergaven: 18
Dit kreeg ik te zien toen ik na een tijdje m'n mobiel opende.
 
Wat jij laat zien is een zogenaamde pushnotificatie. Meestal heb je daar zelf toestemming voor gegeven. Wanneer je voor het eerst een website bezoekt, dan kun je de vraag krijgen of die website jou meldingen mag sturen. Klik dan nooit op Toestaan, maar altijd op Blokkeren.

Maar nu de vraag: hoe kom je daar vanaf?
Klik op de volgende link: https://malwaretips.com/blogs/remove-prelandappslab-com/
Het artikel begint met wat algemene informatie, zoals hoe je aan die rommel bent gekomen.
Nadat je dat gelezen hebt, moet je helemaal naar beneden scrollen. Klik daar op Remove Prelandappslab.com pop-up ads from Android, en volg dan de instructies.
 
Dank, ik ga het uitvoeren.
 
Het is gelukt. Veel dank.
Groet,
Gert
 
Nu krijg ik de bijgaande melding
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220609-111943.jpg
    Screenshot_20220609-111943.jpg
    249 KB · Weergaven: 12
Heb je voorstellen uitgevoerd.
Veel dank.
Gert
 
Hallo,

En het programma gevonden die de schuldige was?
 
Nee, ik heb veel prog verwijderd. Vooral recente.
 
Ja, ik heb de meldingen uitgezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan