• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost clipconverter cc

Status
Niet open voor verdere reacties.

SNDR92

Nieuw lid
Lid geworden
14 jun 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Beste mensen,


Al een tijdje heb ik last van advertentie pop-ups van clipconverter cc.
Het lijkt mij een virus maar ik heb hier totaal geen verstand van.

Ik heb de lijst van geïnstalleerde software bestanden al nagelopen en verwijderd waarvan ik dacht dat ik ze niet nodig ben. maar verder dan dit ben ik niet gekomen.

Is er iemand die mij kan helpen?
 
Welkom op het forum, SNDR92!

Verschijnen die pop-ups altijd rechts onderaan op je monitor? Zo ja, dan zijn dit geen pop-ups, maar meldingen (ook wel push-notificaties genoemd) van websites die door je browser worden weergegeven.
Waarschijnlijk heb je dan een keer per ongeluk toestemming gegeven voor die meldingen.
Je kunt die toestemming weer intrekken, maar hoe je dat doet, verschilt per browser.
Dus... welke browser gebruik jij: Chrome, Firefox of een andere browser?

Als je Chrome als browser gebruikt, dan volg je deze handleiding: Meldingen in- of uitschakelen - Computer - Google Chrome Help

Als je Firefox als browser gebruikt, dan volg je deze handleiding: Web-pushnotificaties in Firefox | Hulp voor Firefox

Laat maar weten of dit geholpen heeft. Laat het natuurlijk ook weten als je hier meer hulp bij nodig hebt.
 
@Aarie25 Wanneer het hier om meldingen gaat (wat ik vermoed), dan is er geen sprake van adware. Malwarebytes zal dan niets vinden. In ieder geval niets wat het probleem van SNDR92 op zal lossen.

Deze meldingen verschijnen alleen wanneer je daar zelf toestemming voor gegeven hebt.
Wanneer je zo'n website voor het eerst bezoekt, dan wordt vaak toestemming gevraagd om meldingen te versturen. Zo'n vraag om toestemming kan er in de browser Chrome zo uitzien:

5d04d758e794a-Meldingen_weergeven_toestaan_of_blokkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


Wanneer je dan op Toestaan klikt, krijg je voortaan die meldingen rechts onderaan op je scherm.
Klik dus altijd op Blokkeren wanneer je die vraag krijgt. Of schakel in Chrome het vragen naar toestemming om meldingen te versturen helemaal uit.
 
@Aarie25 Wanneer het hier om meldingen gaat (wat ik vermoed), dan is er geen sprake van adware. Malwarebytes zal dan niets vinden. In ieder geval niets wat het probleem van SNDR92 op zal lossen.

Deze meldingen verschijnen alleen wanneer je daar zelf toestemming voor gegeven hebt.
Wanneer je zo'n website voor het eerst bezoekt, dan wordt vaak toestemming gevraagd om meldingen te versturen. Zo'n vraag om toestemming kan er in de browser Chrome zo uitzien:

5d04d758e794a-Meldingen_weergeven_toestaan_of_blokkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


Wanneer je dan op Toestaan klikt, krijg je voortaan die meldingen rechts onderaan op je scherm.
Klik dus altijd op Blokkeren wanneer je die vraag krijgt. Of schakel in Chrome het vragen naar toestemming om meldingen te versturen helemaal uit.
 
@porrelaar

Het is gelukt, had inderdaad met de toestemming te maken.
Inmiddels heb ik er geen last meer van!


Super bedankt voor het mee denken!
 
@porrelaar,

Bedankt voor deze informatie, dan weet ik dat weer voor een volgende keer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan