• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Clonezilla vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.188
Waarderingsscore
50
Mr dan eens heb ik Clonezilla geprobeerd toe te passen volgens de aanwijzingen (Iso downloaden uit Taiwan etc) enkele jaren geleden in C!T en ook nu in het januari-nummer weer. Ik merk dat er in die handleiding toch wat hiaten zijn naar mijn idee, ofwel dat er over bepaalde stappen heen gelopen wordt in de instructie . Ook is voor mij de vak-taal kennelijk te ingewikkeld, en wordt er van uit gegaan dat je al die begrippen kent. Zo heb ik bv. alle USB-disks en n ingebouwde schijf voor alle zekerheid los gekoppeld (alle zijn 500 - 1000GB) om te voorkomen dat een verkeerde schijf geformatteerd werd...Alleen een nieuwe lege schijf blijft dan over. Desondanks zijn voor mij die te nemen stappen niet duidelijk. Nergens kan ik een complete handleiding vinden, ook niet in het Engels. Heeft iemand ervaring met Clonezilla en is er toch ergens een handleiding? Ik weet wel dat er ook andere programma's zijn (Easeus, Paragon, Macrium, AX64TM ) maar ik heb begrepen dat Clonezilla wel een van de betere is.
 
Een groot deel van die webpages had ik inderdaad al meerdere keren gezien. Kopiren elkaar ook voor een groot deel, en de eventuele plaatjes zijn vaak niet uit te vergroten.En: die zijn nu juist belangrijk omdat er steeds zoveel te kiezen valt tussen veel regels met technische termen.Of: er is alleen een catalogus op een webpagina met stamboomstructuur, niet erg overzichtelijk en alleen tekst. Ik heb ze nog eens door gebladerd en zal van de beste (nogmaals) een kopie maken om af te drukken en bij de hand te hebben en vergelijken met wat ik al had. Jammer dat er niet ergens een echt complete duidelijke pdf of zo te downloaden is. Ik zou best willen weten of iemand dit nu echt gebruikt heeft en daar over wat kan mededelen hier.
 
Kopieer je harde schijf met Clonezilla in 9 eenvoudige stappen ....klik
 
en dit is inderdaad een pagina met veel duidelijke plaatjes
http://lcardinaals.wordpress.com/2011/11/27/linux-en-clonezilla-1-2-10/
Bij kopiren en plakken ongeveer 8 blz. in Word om af te drukken.

---------- Bericht toegevoegd op 15:53 ---------- Vorige bericht was op 15:44 ----------

Ja, die eerste stappen zijn duidelijk maar vlak voor het kopiren is het altijd even duidelijk op het scherm af te lezen. Ik blijf m'n best doen.
fjs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan