• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cloon problemen Samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ik zou het niet weten.
Ik heb geen ervaring met die Cloomsoftware.
Ik verplaats dit topic zodat anderen je ou ook kunnen helpen.
 
de hele oorspronkelijke vraag + afzender is verdwenen. Wie is het en wat wil hij/zij weten?
 
Er is iets heel vreemds gebeurt.
Ik heb op mijn forum op dezelfde wijze al meerdere male topics verplaatst.
Alleen hier is dat geheel fout gegaan.
Dus Pimmi graag je problemen met clonen nogmaals kenbaar maken in dit forum.
 
He, wat vervelend, ik wilde nog wat zaken uit de eerdere discussie nakijken. Met name de kloon software die jij adviseerde.
Is de historie niet meer terug te halen?

Hoe dan ook, ik wil mijn hdd klonen naar SSD en gebruik daarbij de meegeleverde Samsung migratie software.
Ik loop voorlopig alleen maar tegen problemen aan, maar als ik google lijkt dat met samsung migration vaker voor te komen.

Het 1e probleem was de access violation at address .... in module SSM.dll.
De tool kon niet gestart worden.
Ik las een mogelijke oplossing op internet: SSM.dll tijdelijk weghalen uit de installatie map en daarna weer terugplaatsen.
Dit gaf succes, het programma startte op en de migratie kon beginnen.

Maar al snel het volgende probleem: samsung data migration cannot create a snapshot

De trouble shooter van het programma bracht geen oplossing,
Er werd daarnaast geadviseerd om een chkcsk te doen bij opnieuw opstarten.
Daar is de pc nu mee bezig.

Ik ben bang dat dit niet zal helpen, chkddsk is al vaker gedaan de afgelopen dagen.

Wat is wijsheid: zoeken naar een oplossing om toch met Samsing migration te werken of een andere kloonsoftware te gebruiken?
Een adves wordt hier gegeven: https://www.partitionwizard.com/par...-migration-tool-failed-to-migrate-system.html
MiniTool Partizion wizard.

Graag jullie advies.

Voor alle duidelijkheid: ik kan alleen maar werken vanuit de veilige modus aangezien ik telkens een blauw scherm krijg kort na opstarten in de normale modus.


.
 
de Samsung software is uitstekend maar je zou dus ook de SSD intern dienen aan te sluiten en dus zeker niet via de usb dit vertraagt enkel maar het klonings proces .
wat word er bedoeld met snapshot ... bedoel je hiermee dus de kloon ..
ik lees ook dat je opgestart bent in de veilige modus om zo dus het besturingsysteem over te zetten naar de SSD maar hier ga je de mist in ...dit kan dus nooit lukken .
best dus dat de Windows vers installeerd op de SSD want je kan nooit het klonings proces via de veilige modus voltrekken .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, ik ben in diepe rauw nu!
Ik begrijp dus, na al dagen lang ploeteren, dat ik alles kwijt ben, mijn hdd niet kan klonen :-(

Of is het alternatief om een nieuwe windows licentie aan te schaffen en te installeren op de SSD en dan het kloonproces opnieuw te draaien voor alleen het data/toepassingen gedeelte?
Geeft dit dan de situatie dat alles wat nu op mijn (defecte) hdd staat weer op dezelfde wijze gaat werken?

Moet ik dan de nieuw aan te schaffen Windows vanaf een andere pc installeren op de SSD, dit omdat ik alleen maar in de veilige moddus kan werken op de probleem pc?
Of kan dat toch wel, installeren vanaf de veilige modus?

En als windows eenmaal op de SSD staat, moet ik dan een kloonprogramma gebuiken, zoals MiniTool Partition, om alle data/toepassingen te klonen?

Overigens vreemd dat Samsung wel meldt om te klonen via usb! Nergens wordt gemeld dat dit beter is om hem direct via sata aan te sluiten en dan pas te klonen.


Ik vind het vervelend om een dubbele bevestiging te vragen, maar doe het toch maar:

Is het 100% zeker dat er niet gekloond kan worden vanuit de veilige modus?

Ik heb dus het volgende stappenplan voor ogen als enige oplossing:

* Nieuwe Windows installeren op de SSD vanaf een andere computer (dit moet dan via usb).
* SSD aansluiten via sata in de computer met de stervende HDD
* Met MiniTool Partition de data/toepassingen klonen (en dus niet meer het besturingssysteem)

Graag jullie reactie!
 
ik weet niet of mijn PB aangekomen is. Ook kan ik me heel goed voorstellen dat je (tijdelijk) in diepe ellende zit. Verwarrend kunnen ook steeds verschillende goed bedoelde adviezen zijn.Toevallig heb ik vandaag 3 (drie) maal met MTPW een kloon gemaakt. Als ik je een zelfgemaakte tut (niet altijd worden alle voetangels en valkuilen genoemd in de officiële tuts) kan toesturen hoor ik het wel.
 
Ja, PB is aangekomen en ik heb inmiddels gereageerd.

Behalve de toe te sturen tutorial zou ik graag nog een reactie wensen op mijn vorige post.
Het gaat bij mij dus met name om de situatie dat ik alleen vanuit veilige modus kan werken.
 
Vermoedelijk zijn voor wat jij wil doen met klonen, te weinig processen binnen Windows zelf aanwezig.
Iets wat ik ook nog niet eerder aan jou gevraagd hebt, waarom zit je in Veilige Modus, kan je soms niet heropstarten naar het gewone bureaublad?
Want als de PC uitstaat, boot deze dan automatisch naar Veilige modus.
 
Als ik de pc normaal opstart dan krijg ik kort na (of tijdens) het opstarten, altijd, globaal op hetzelfde moment, een blauw scherm.
Hij lijkt dus in eerste instantie normaal op te starten, maar op de achtergrond is hij nog wel met wat zaken bezig, en dan ineens het blauwe scherm.
Altijd! Omdat dat altijd op hetzelfde moment is lijkt hij op een bepaald proces te falen. Ik heb dat in mijn vorige topic ook aangegeven waarbij dat was (iets met windows media, maar of dat de oorzaak is...?).
In de normale modus heb ik dus maar heel korte tijd om iets te kunnen doen, pak hem beet, 2 minuutjes met het bureaublad in beeld ofzo.
Het enige is dan kiezen voor opstarten in veilige modus om nog iets te kunnen doen!

Tenzij je nog een idee hebt om dit te tackelen, maar daar heb je me in het vorige topic (dat helaas verwijderd is) mee geholpen en dat was niet gelukt, omdat de schijf stervende is.
 
pimmie1 zei:
Is het 100% zeker dat er niet gekloond kan worden vanuit de veilige modus?
ik heb het hier eens getest op een virtuele windows 10 of dit mogelijk was maar het is zoals al Abraham54 vermelde dat in de veilige modus niet alle processen geladen worden ...ook hier ging dit dus fout .

pimmie1 zei:
Nieuwe Windows installeren op de SSD vanaf een andere computer (dit moet dan via usb).
indien jij dit gaat doen via usb dan verkrijg je dus een Windows to go welke je dan met een licentie dient te activeren ...
jij dient de HDD er uit te halen en vervolgens de SSD er in de plaats te zetten ... start op vanaf de installatie media ( dvd of usb stick) en ga voor een verse installatie .
indien er nu op je HDD een Windows 10 aanwezig is dan dien jezelfs nog geen licentie in te geven tijdens het opnieuw installeren van deze Windows
indien het niet om de Windows 10 gaat dan staat de licentie ergens wel vermeld veronderstel ik ...is dit niet het geval kun je de licentie achter halen met speccy

pimmie1 zei:
En als windows eenmaal op de SSD staat, moet ik dan een kloonprogramma gebuiken, zoals MiniTool Partition, om alle data/toepassingen te klonen?
data kun je naderhand overzetten zoals films, muziek, documenten , foto's ..maar toepassingen dus niet !
aangezien er voor elke toepassing ook een registersleutel werd aangemaakt dien jij dus de gewenste toepassingen opnieuw te installeren .... tenzij je dus over een image( lees backup) beschikt dan zou je deze backup kunnen terug plaatsen op de SSD[/quote]
 
ik heb verschillende kloningstools geprobeerd in de veilige modus allen gaven ze dezelfde foutmelding betreffende het Niet kunnen aanmaken van een snapshot
 
Klopt: we deden een teamviewer-sessie maar dat lukte van geen kant. Geadviseerd van de oude HD een kopie te laten maken in een pc-winkel met een "craddle". Wie weet wat daar nog op te vinden en te redden is.
Om een idee te geven van prijzen:
https://www.hardeschijfstore.nl/category/183886/docking-stations.html
zowel 2,5"als 3,5"schijven.
Probeer toch eens een Windows-7 herstel-cd te laten werken. Die eventueel maken bij een kennis met Windows 7: die zijn er in jouw woonplaats vast nog wel.Hoewel je meldde dat je last van ransomware of zoiets gehad hebt valt er misschien nog iets terug te halen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de hulp, in het bijzonder de telefonische hulp en teamviewer!

Ik heb MiniTool Partition toch nog eens geprobeerd. We liepen tegen het probleem aan dat door de veilige modus we de 'next' knop niet konden bereiken.
Nu heb ik de taakbalk naar links verplaatst en toen ging het wel.
Ik heb de copy gestart, maar als snel komt de melding: Operation cannot being completed because of drive c: is being used.
Dat is vreemd wat ik heb bij mijn weten geen programma's draaien, ik zie niets in taakbeheer. Een herstart helpt niet.

Uiteraard kan ik morgen proberen een computer zaak te zoeken die met een craddle de boel kan klonen, maar misschien is er nog een mogelijkheid als ik de melding kan tackelen?
 
hoe heb jij deze MiniTool Partition werkende gekregen in de veilige modus ...hier wilt deze dus zelfs niet opstarten !
de foutmelding die ik hier krijg ..
592f19eb73894-Ashampoo_Snap_2017.05.31_21h28m49s_006_.png
 
Ik heb niets speciaals gedaan. Heb eigenlijk alle progjes geinstalleerd gekregen in veilige modus.
 
het installeren lukt hier dan ook dat is het probleem niet ...
het opstarten van de MiniTool Partition lukt tot en bij de 4 keuze mogelijkheid en kies ik hier dan voor het partition tool verkreeg ik dus boven staande foutmelding ...
het lukt hier dus niet om deze te starten en daar jij beweert dat het bij u wel lukt ben ik er dus benieuwd naar !
 
Wat vreemd dat het niet lukt.
Wat moet ik er als min of meer leek over roepen?
Het programma start normaal en ik kan de copy draaien, alleen stopt ie bij de melding dat de c schijf actief is en ik eerst de andere processen moet stoppen.

Dus ja, of het bij mij echt werkende is weet ik niet. Het lijkt er wel op.

Misschien 1 belangrijk punt: ik heb de nieuwste update. Misschien gebruik je nog versie 9?
 
nee ik heb versie 10 in gebruik ...maar dus de gratis versie dan wel ...
nu heb ik de trial versie opgehaald en deze start dus wel op ....ook kan ik in de trial versie alles doen om het OS te migreren naar een andere schijf ...maar klik ik dan op apply dan krijg ik hier vervolgens nu een melding dat ik de volledige versie dient aan te kopen ... het is dus niet mogelijk de free versie te gebruiken ..het is mogelijk de trial versie op te starten maar men dient deze aan te kopen wil men het OS over kunnen zetten naar een andere HDD of SSD
 
Deze melding krijg ik niet en heb ook de gratis versie.
Ik heb een mail gestuurd naar minitools en die hebben gereageerd dat een backup in de safe mode gewoon moet kunnen.
Wat jammer en verwarrend dat hier op het forum anders wordt geroepen.

Op het punt over dat de c schijf niet in gebruik mag zijn adviseert minitools in de mail gewoon op herstart te klikken.

Dat werkt dus helaas niet....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan