• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cloud diensten

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob9888

Nieuw lid
Lid geworden
29 mrt 2008
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

Momenteel zit ik in het bestuur van een vereniging en werk ik met bestuursleden veel in dezelfde documenten. Deze documenten worden nu opgeslagen op de server bij ons op de vereniging. Het probleem is echter, dat mocht onverhoopt het zooitje afbranden we al onze documenten kwijt zijn.

Daarnaast is de server niet door de computer thuis te benaderen, omdat het toch wel fijn is eens met de laptop in de zon, of vanaf de computer thuis te werken zijn wij als bestuur op zoek naar een alternatief voor de huidige server.

Nu zaten wij te denken aan het opslaan van onze bestanden 'in de cloud,' maar wat is nu een goede dienst hiervoor? Wij maken gebruik van googleapps om met onze verenigingsmail adressen via google mail te kunnen mailen en onze agenda's te kunnen synchroniseren in Google calendar. Dus dacht ik dat Google Drive een goede oplossing zou zijn. Maar het nadeel daarvan is dat documenten daarin alleen geopend kunnen worden. Om dan in bestanden te kunnen werken moet je ze downloaden, je werk er mee doen en het vervolgens weer uploaden. Volgens mij moet dat makkelijker kunnen.

Nu is mijn vraag, weten jullie (het liefst) gratis cloud diensten via waar wij bij onze bestanden kunnen zonder verdere rompslomp?
Ik hoorde laatst wat over copy, hebben jullie daar ervaring mee?

Alvast bedankt!:smile:
 
Het zijn voornamelijk office bestanden. Hoe groot dit totaal is weet ik niet, ik vermoed niet meer dan 10 gb
 
@Sjoerddejong86,

Het heeft geen zin om te reageren op een topic uit 2014.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan