• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CMD vind beschadigde bestanden na schone Windows installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vanessa

Vaak hier
Lid geworden
22 jan 2010
Berichten
546
Waarderingsscore
1
Vorige week is mijn harde schijf kapot gegaan. Meteen een nieuwe besteld en Windows 7 opnieuw geïnstalleerd. Ondanks dat ik hier inmiddels wel veel ervaring mee heb verliep het ditmaal nogal knullig. Niet de installatie zelf maar daarna. Daardoor heb ik vandaag voor de derde keer een schone installatie van Windows 7 Home Premium 64 bit uitgevoerd :confused: Het was de bedoeling direct na de installatie een systeemkopie te maken. Zonder installaties van andere programma's, puur alleen de drivers en updates. Ik zag wel dat er enkele updates waren mislukt maar dat gebeurde voorheen ook. Er zijn wel wat belangrijke updates mislukt. Na probleemoplossers komen ze ook niet opnieuw tevoorschijn helaas.

Na alle updates scande ik nog even via CMD sfc /scannow en tot mijn verbazing kreeg ik de melding dat er problemen waren gevonden en opgelost. Hierop startte ik de pc opnieuw op en besloot nogmaals te scannen. Weer waren er problemen gevonden die tot mijn schrik niet allemaal konden worden hersteld.. Ik vond dit heel raar, gezien ik net een verse installatie had uitgevoerd. Ik scande nogmaals. Weer waren er problemen gevonden en ditmaal wel weer hersteld. Nog een keer gescand... Er zijn beschadigde bestanden gevonden, maar deze kunnen niet allemaal worden hersteld :confused: Ik heb het log bekeken maar dit is een enorm, ellenlang log waar ik geen snars van begrijp. Weer helemaal opnieuw beginnen zie ik al helemaal niet zitten, dat zou dan de vierde keer worden en ditmaal heb ik geen gekke dingen gedaan. Eerst Windows geïnstalleerd, daarna direct de drivers van het moederbord en daarna de Windows updates en verder helemaal niets. Is het niet vreemd ook dat CMD het ene moment aangeeft dat hij beschadigde bestanden heeft hersteld en bij de volgende scan aangeeft dat er beschadigde bestanden zijn gevonden die niet kunnen worden hersteld?

Edit: Na wat eigen onderzoek kwam ik uit bij dit verhaal:

https://support.microsoft.com/en-us...s-and-fixes-an-error-in-the-usbhub-sys-mui-fi

Ik zie in het log inderdaad veel meldingen over usb en mui. De update heb ik gedownload. Hij bleek al aanwezig te zijn dus heb ik hem verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. De andere update waar in het stuk over geschreven word bleek niet geïnstalleerd te zijn. Het lijkt dat de problemen alleen maar erger zijn geworden. Heel frustrerend want zo kan je wel bezig blijven zeker gezien het probleem bij Windows zelf ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat zijn soms de nadelen van Windows.
Updates worden te snel uit gegeven en zorgen voor problemen. Wat betreft het mislukken van sommige updates, er stonden zeker veel update klaar om geïnstalleerd te worden?

Kun je nu wel alle updates installeren?
Anders zou je de missende updates via
Windows update catalog kunnen ophalen.
Hopelijk dat er dan fouten worden opgelost, waar Sfc scannow tegen aanloopt.
 
Ideaal moment om windows 10 uit te proberen/te installeren ;-)
 
Er komt inderdaad een punt dat er heel veel updates klaar staan, zo tegen de 200. Na deze update kwamen er enkele foutmeldingen en waren enkele updates mislukt. Een update die altijd mislukt en volgens google niet alleen bij mij is de Advanced Micro Devices, Inc driver update for AMD SMbus. Ondanks dat ik de drivers van het moederbord heb geïnstalleerd komt deze update toch tevoorschijn en mislukt keer op keer. In apparaatbeheer staat er altijd een uitroepteken bij AMD High Definition Audio Device. Ook via die plek lukt het niet de driver te installeren.

Zoals ik al zei vrees ik dat het systeem weer om zeep is. Nadat ik de update waar microsoft over sprak in de link die ik hierboven plaatste verwijderde bleef hij heel lang hangen op windows voorbereiden. Zo lang dat ik de pc uitschakelde. Vervolgens verwijderde hij de update wel en installeerde ik hem opnieuw. Vervolgens probeerde ik de missende update te installeren, dat ging niet. CMD blijft problemen aangeven en als ik nu het log naar het bureaublad kopieer en wil openen lukt ook dat niet meer. Het kost allemaal zoveel tijd en CMD blijft ondertussen hetzelfde doen. Hij hersteld en daarna worden er weer onherstelbare zaken gevonden. En dit gaat achter elkaar door. Direct na het herstel gaat het blijkbaar toch weer mis.

Windows 10 daar ga ik nog niet aan beginnen, vind Windows 7 fijner. Als het goed werkt lol.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 7 kan slecht tegen een grote hoeveelheid updates. Daarom kun je die beter in kleinere hoeveelheden doen.
 
Bedankt voor de tip :) Vrees dat ik beter maar weer helemaal overnieuw kan beginnen dan en ditmaal de grote update in delen installeren.
 
Bedankt voor de tip :) Vrees dat ik beter maar weer helemaal overnieuw kan beginnen dan en ditmaal de grote update in delen installeren.

Geen dank!
Er zijn hier op het forum al meer mensen geweest die ook problemen hadden met zoveel updates in 1 keer te installeren.
 
Omdat ik het bericht over het ISO file pas zag nadat ik al was begonnen aan de zoveelste nieuwe installatie besloot ik het nog 1 keer te proberen. Na de zoveelste poging krijg ik nu weer hetzelfde gezeur in CMD, echt exact zoals het eerder ook al ging. Eerst repareren, dan zijn er daarna toch weer beschadigde bestanden gevonden die niet gerepareerd kunnen worden enz. Heb ditmaal met heel veel geduld alle updates geïnstalleerd en de grote update in heel veel delen gedaan. Heeft weer uren tijd gekost. Ditmaal was geen enkele update mislukt, op 1 na dan maar die kon ik alsnog installeren na een keer opnieuw starten. Uiteindelijk zijn dus echt alle updates geïnstalleerd. In ieder geval weer wat geleerd dat je de grote update in delen moet installeren en niet in 1 klap ;) Aan de pc merk ik weinig maar goed, veel heb ik er nog niet op gedaan gezien ik de afgelopen dagen alleen met de installatie ben bezig geweest. Tevergeefs dus. Weer het log bekeken van CMD, hier staat een enorme rij fails in zoals deze:

2017-10-31 00:45:04, Info CBS Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2017-10-31 00:45:04, Info CBS Session: 30626265_474418299 initialized by client WindowsUpdateAgent.
2017-10-31 00:45:04, Info CBS Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
2017-10-31 00:45:04, Info CBS Session: 30626265_474418300 initialized by client WindowsUpdateAgent.

2017-10-31 00:44:54, Info CBS Failed to internally open package. [HRESULT = 0x800f0805 - CBS_E_INVALID_PACKAGE]
 
Fijn dat het updaten nu wel is gelukt.
De foutmeldingen gaat over het updaten.
Maar ik zal de komende dagen gewoon even kijken of jou Windows gewoon goed werkt.
 
Dat vind ik ook zo gek, alle updates staan aangemerkt als voltooid en toch een hele reeks fails. Zag trouwens dat de meeste codes hetzelfde waren, 0x800f0805 maar er stonden ook nog andere fails in. Precies hetzelfde "mui" verhaal als alle vorige keren:

2017-10-31 09:17:43, Info CSI 00000331 Hashes for file member \??\C:\Windows\system32\drivers\nl-NL\usbhub.sys.mui do not match actual file [l:28{14}]"usbhub.sys.mui" :
Found: {l:32 b:sVN/62oCvoPYsHVARzOEKGE4qYe0hO+4Zunybx5AUbg=} Expected: {l:32 b:MC1/nN+4+1leMoye7ZXM0wNGyg5UDVkSNiot9PdV+YA=}
2017-10-31 09:17:43, Info CSI 00000332 [SR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:74{37}]"\??\C:\Windows\system32\drivers\nl-NL"\[l:28{14}]"usbhub.sys.mui" from store
2017-10-31 09:17:43, Info CSI 00000333 WARNING: File [l:28{14}]"usbhub.sys.mui" in [l:74{37}]"\??\C:\Windows\system32\drivers\nl-NL" switching ownership
Old: usb.inf.Resources, Version = 6.1.7601.23529, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture = [l:10{5}]"nl-NL", VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral
New: usbport.inf.Resources, Version = 6.1.7601.23913, pA = PROCESSOR_ARCHITECTURE_AMD64 (9), Culture = [l:10{5}]"nl-NL", VersionScope = 1 nonSxS, PublicKeyToken = {l:8 b:31bf3856ad364e35}, Type neutral, TypeName neutral, PublicKey neutral


Ik heb 1 update overgeslagen omdat deze niet alleen bij mij altijd mislukt en op geen mogelijke manier te installeren valt, die van de AMD high definition audio device. Omdat er met de audio geen problemen zijn en die van Realtek is geïnstalleerd lijkt me dit geen probleem. Enfin, ik ga het inderdaad aankijken en hopelijk zijn er geen problemen, al heb ik er geen goed gevoel bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel vreemd dat het steeds niet goed gaat.
Je zou de foutcode eens kunnen Googlen om te zien hoe je dat kunt oplossen
Het jij trouwens met cmd een Sfc scannow gedaan?
 
Je zou eens kunne kijken wat een ander schijfcontrole bestand ervan zegt.

Abraham heeft mij ooit eens crystaldisk info aangeraden, wat dat doet staat in de link.
In 10 stappen een complete check-up voor je pc | How To | Computer!Totaal

Daar staat ook een download-link in , ook naar speciale software die beschadigde sectoren zou kunnen repareren, maar dat programma is betaald.
Controle schijnt gratis te zijn en daar gaat t om.
 
Heb inderdaad met CMD sfc /scannow gescand.
Verder al heel veel gegoogled naar specifiek het "mui" verhaal en dit blijkt bij meer mensen voor te komen maar een oplossing heb ik niet kunnen vinden. Heb dit verhaal inmiddels ook bij Microsoft zelf op het forum neergelegd maar nog geen antwoord gekregen. Hetgeen je er wel op het forum over vind blijft onbeantwoord achter. Veel mensen komen er sowieso na een tijd achter waardoor het al gauw op een virus gegooid word. Op andere forums en sites ook geen oplossingen kunnen vinden, de meeste posts lopen uiteindelijk dood. Hier wel een conclusie van iemand, maar of deze klopt geen idee:
Convenience Rollup Breaks SFC - Windows 7 Help Forums

Hier nog een verhaal van iemand:
[SOLVED] sfc /scannow corruption problems

Hier nog een heel verhaal. Ik blijk dus niet de enige te zijn:
Known issues of Convenience rollup KB3125574

Nadat deze persoon een bepaalde update had verwijderd waren de problemen opgelost. Deze specifieke update is echter bij mij niet aanwezig bij de geïnstalleerde updates.

Wat ik me herinner is dat tijdens de installatie van de updates tijdens een eerdere installatie mijn usb stick ineens verdwenen was uit "mijn computer". Tijdens de laatste installatie haalde ik de usb stick eruit na het installeren van het moederbord. Tijdens het installeren van de updates kwam er op een zeker moment een melding. De specifieke melding weet ik niet meer, iets met "usb" en "geïnstalleerd". In het onderstaande staat iets over overwritten. Zelf zou ik dan denken dat er een conflict is tussen de usb drivers met de drivers die door het moederbord/amd zijn geïnstalleerd. Of misschien tussen de drivers die door Windows update zijn geïnstalleerd. Maar in het laatste geval zou je toch denken dat ze daar een fix voor hadden ontwikkeld. De nieuwe harde schijf heb ik voor de zekerheid gecheckt met Cristaldisk info. Status goed staat er.


usbhub.sys.mui error can be caused by plenty of reasons. The following are the most common causes of usbhub.sys.mui error.
  • The latest version of usbhub.sys.mui file is overwritten by a previous version installed by another newly-installed program.
  • There is a malfunctioning or faulty hardware in your computer.
  • usbhub.sys.mui file is infected with malicious adware, Trojans, spyware and malware.
  • The associated entries of usbhub.sys.mui are corrupted in the registry.
  • usbhub.sys.mui file that is still used by other programs is uninstalled by another program.

AnjoZ Cristaldisk info had ik toevallig na de fouten in CMD geïnstalleerd om de schijf te checken. De status ervan is goed en ook de temperatuur prima. De hoogste was 33 graden. Een geheugencontrole heb ik vrij recent nog gedaan. Ook het stof verwijderen op alle mogelijke plekken heb ik vorige week nog gedaan voordat de nieuwe schijf werd afgeleverd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welke hardware wordt er gebruikt? zet de weblink van Speccy hier eens neer als de PC nog draait, zie m'n sig.

Tevens kan het ook de sata controller op het mobo zijn of de sata kabel die de problemen veroorzaken, bij een nieuwe schijf ga je daaraan denken.

En die AMD HD is van de HDMI op de videokaart en niet elke audio-codec chip is van Realtek.
 
Denk je dan ook aan een defect moederbord als er iets met een controller aan de hand is? En valt dit te controleren? De nieuwe schijf is met dezelfde kabels en op dezelfde plek aangesloten als de kapotte schijf. Die schijf was ook echt aan zijn eind, maakte ook vreemde geluiden. Zover ik weet heb ik een ingebouwde videokaart, geen afzonderlijke. De drivers waar ik eerder over sprak zijn niet te installeren en dus niet alleen in mijn geval, er zijn meerdere mensen die precies hetzelfde probleem hebben. Met de pc zijn verder geen problemen, geen opstartproblemen, vertragingen of vastlopers, alles lijkt naar behoren te werken zover ik nu kan zien.

Via de link krijg ik informatie in het Spaans ofzo lol. http://speccy.piriform.com/results/nGmV1yekiTFbWJJ1oggVwcV

Ik heb Speccy ook maar even geïnstalleerd en dit is wat het te vertellen heeft:


Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
AMD A8-6500 59 °C
Richland 32nm Technology
RAM
4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 665MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI FM2-A75MA-P33 (MS-7721) (P0) 31 °C
Graphics
K242HL (1920x1080@60Hz)
768MB ATI AMD Radeon HD 8570D (MSI) 2 °C
Storage
1863GB TOSHIBA DT01ACA200 SATA Disk Device (SATA) 32 °C
Optical Drives
Optiarc DVD RW AD-7240S SATA CdRom Device
Audio
Realtek High Definition Audio
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De drivers heb ik inderdaad van diezelfde website afgehaald. Alles kon ik installeren behalve de allerlaatste :de onboard PIDE/SATA drivers. Hiervoor werd catalyst geopend die telkens weer een foutmelding gaf waardoor de installatie niet kon doorgaan. Later nog in de originele cd gekeken, daar staan alleen de eerste 3 van de website aangegeven dus ik dacht ach die is toch overbodig. Daarnaast werd de AMD high definition audio device zoals al bekend was ook niet geïnstalleerd.

Goed.. Net na nog meer googlen het volgende geprobeerd: alle usb controllers verwijderd. Hierna opnieuw gestart. Een aantal werden door Windows opnieuw geïnstalleerd maar 2 bleven niet geïnstalleerd staan met een uitroep teken erbij. Vervolgens nogmaals de AMD chipset drivers van de website gehaald en geïnstalleerd, pc opnieuw gestart. Unbelievable... De AMD high definition audio device driver was ineens helemaal correct geïnstalleerd. Voor de gein nog eens de onboard PIDE/SATA drivers gedownload. Catalyst opende en ik verwachte weer de bekende foutmelding. Ditmaal begon hij gewoon met de installatie, alleen zijn de balken van algehele voortgang nu al best een tijd beiden helemaal groen. Het lijkt erop dat hij klaar is maar blijft hangen op het eind. Ik snap dat ik dit als allereerste had moeten doen maar aangezien er toch al van alles mis bleek te zijn met de installatie heb ik deze poging toch gedaan. Of dit ook echt de oorzaak is van de fails in CMD vrees ik van niet omdat ik eerder deze fails niet kreeg terwijl de AMD high defination audio drivers toen ook niet geïnstalleerd waren. Na nogmaals scannen met CMD krijg ik nu nog steeds hetzelfde gezeur. Ik vraag me af of dit anyway normaal is dat je eerst alle usb controllers moet verwijderen voordat hij correct installeert. En is die AMD Hseries RAID Driver cruciaal en dus echt nodig? Sta namelijk op het punt om voor de verandering nog maar eens helemaal from scratch opnieuw te beginnen, voor de zekerheid met een ander kabeltje en in een andere poort. Enige probleem is dat ik in ieder geval nu dus die AMD Hseries RAID Driver weer niet geïnstalleerd krijg. Zucht..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Raid drivers heb je alleen nodig als je daadwerkelijk een raid wilt gaan gebruiken.
Support For FM2-A75MA-P33 | MSI Global
Gebruik de Live Update eens.

Je hebt sowieso de 2e driver nodig voor de chipset, waar "for Axx Series" bijstaat, je hebt immers een A8-6500 (een APU).
En je maakt gebruik van de APU (GPU in CPU)? en hebt geen losse grafische insteekkaart?
 
Weet niet eens wat raid inhoud lol dus ik denk niet dat ik ze nodig heb. Maarrr... Ik was al opnieuw begonnen en heb nu niet de axxx versie geïnstalleerd maar die er boven.. Het is wel gelukt en geïnstalleerd maar als ik het goed begrijp kan ik weer opnieuw beginnen. De utility dan maar. Net een cmd gedaan die heeft geen schendingen gevonden. Nog niet. Volgens Microsoft was de nieuwe hd kapot..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan