• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

CMS advies (voor asp.net website)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi,

Voor een nieuw te bouwen website wil ik gebruik gaan maken van een CMS, bijvoorbeeld Orchard, Composite C1, Kentico, etc..

De huidige site is al gebouwd met asp.net, maar heeft nog geen CMS. Dat is wel een wens en ben benieuwd of er iemand ervaring(en) heeft met een of meerdere CMS'en die voor asp.net geschikt zijn.

Ik hoor graag van jullie!

Erick :smile:
 
Wordpress is php/mysql. Maar dat kan waarschijnlijk ook best op de server draaien. Beide zijn vrijwel altijd standaard aanwezig.
 
Wat kan je eigenlijk met asp, wat je niet kan met PHP, HTML en CSS?
 
Niets. Maar asp draait meestal op een windows server, met IIS en MS SQL server. Waar dan weer niet altijd php en/of mysql naast draait. Overigens schijnt asp wel weer op linux te kunnen draaien, en php ook op IIS, met enige haken en ogen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De keuze voor een asp-cms heeft ermee te maken dat de huidige site ook al gebruik maakt van asp.net-code. Aangezien ik hier enige kennis van heb en van php nauwelijks tot niet, is het praktischer om hiervoor te kiezen omdat bestaande stukken script niet hoeven worden omgezet.
 
Van asp weet ik hoegenaamd niets. Heb je al eens rondgekeken op www.hotscripts.com ? Voor wordpress hoef je niks van coden te weten, dat installeer je en gebruik je. Kwestie van uploaden en de gegevens voor de mysql database ingeven en het werkt. Bij diverse providers is het trouwens een standaard script, wat je via het control panel aan kunt zetten. Nog minder werk.
 
Bij Wordpress moet je wel dingen ingeven in de files. Zoals functions.php en codes voor de menu's.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan