• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

cnc frezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin-ebike

Nieuw lid
Lid geworden
16 feb 2021
Berichten
7
Waarderingsscore
0
Goedenavond ik heb mij ingelogd op dit forum omdat ik een oplossing zoek voor een probleem. Ik ben in het bezit van een e-bike en in de panasonic motor is een klein metalen tandwieltje stuk wat niet geleverd wordt door de fabrikant. Nu ben ik op zoek naar iemand die een cad tekening kan maken van het tandwieltje en of dit kan maken op een freesbank. Ik zag dat er mensen op het forum zijn die zich daar hobbymatig mee bezighouden en zou graag met ze in contact komen om mijn probleem op te lossen. He gaat om een tandwieltje met een doorsnee van 22 mm.
011.JPG
 

Bijlagen

  • 004.JPG
    004.JPG
    271,1 KB · Weergaven: 14
Zo eenvoudig zal dit wel niet zijn, bestaat uit 2 delen zie ik, het tandwielgedeelte is dit in metaal? als dit metaal is dan zal het tandwiel die daarmee ingrijpt zeker ook aan vervanging zijn denk.
Denk dat niemand dit zonder de juiste gegevens kan maken, welke vertanding enz.
kijk hier even.https://www.performancelinebearings.com/product/parts-new-and-used/
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen bedankt voor uw reacties. Het grote tandwiel is nog redelijk ongeschonden en volgens mij nog bruikbaar. Als ik het goed begrijp ziet er niet goed uit voor mij. Ik ga de site eens bezoeken .Heb inmiddels het tandwieltje van het asje geperst. Hier nog een paar foto's zoals het er nu uitziet.
 

Bijlagen

  • 001.JPG
    001.JPG
    629,9 KB · Weergaven: 7
  • 003.JPG
    003.JPG
    704,1 KB · Weergaven: 7
  • 007.JPG
    007.JPG
    681,5 KB · Weergaven: 7
Er staat op de zijkant zeker geen nummers op dit tandwieltje?
 
Welk type Panasonic motor gebruik jij op deze fiets.
Merk en type fiets mag ook.
 
14 tands tel ik bij die versleten tandwiel maar mis de asmaat.
 
Het gaat om een Flyer next generation van 2014. Dit is het eerste type met de vernieuwde motor zonder apart aandrijf(ketting) tandwiel. Deze vernieuwing heeft plaatsgevonden omdat er veel krachten op dit tandwiel kwamen waar door de ketting en de tandwielen snel moesten worden vervangen. In de vernieuwde motor is dit door in de motor gebouwde tandwielen "opgelost" met als gevolg dit probleem. Mijn motortype is de NUA 125 RA.
 
De afmetingen zijn 22mm doorsnee, 15 mm breed, 14 tanden en de asmaat is 10 mm incl de spiebanen en 8mm excl de spiebanen
 
Ik heb al een tijdje zitten zoeken naar een tandwiel met schuine vertanding en 14 tanden.
Maar ik vind alleen tandwielen met meer tanden of tandwielen die recht lopen.
 
De afmetingen zijn 22mm doorsnee, 15 mm breed, 14 tanden en de asmaat is 10 mm incl de spiebanen en 8mm excl de spiebanen
Ik neem aan dat jij de fietsenmaker ook al hebt gevraagd of hij hier aan kan komen?
 
Ik heb alles al gehad dealers hier en in Duitsland, de importeur, Panasonic in Duitsland etc. etc. Ze leveren geen motoronderdelen is het enige wat ik te horen krijg alleen complete nieuwe motoren.
 
Dat is dan jammer, want dit type tandwiel vind je niet zo snel. Ik heb gisteren al aardig lang lopen zoeken zonder resultaat.
 
Hoi Aarie Bedankt voor al je moeite. Mocht je soms iemand weten die het een uitdaging vindt om het na te maken of een ander idee heeft dan hoor ik dat graag. Heb ook een mail naar performanceline bearings.com gestuurd. Ik ben benieuwd.
 
Geen dank!
Jammer dat ik niet heb kunnen vinden wat jij zoekt. Hopelijk kom je bij Bearings.com verder.
Mocht ik iets weten dan hoor je het wel.
 
Zijn deze tandwielen in kunststof?
Wat ik zou doen is beide vervangen door een alternatief, kleinste is al van de naaf, kan de grootste er ook af?
Bij een bedrijf gaan die tandwielen maakt, of proberen standaard tandwielen te verkrijgen die je zou kunnen aanpassen.
Zal ook niet goedkoop zijn of eens aankloppen bij een technische school in de buurt die cnc opleidingen geeft. Heb toen ik naar school ging, in de jaren 70, is lang geleden, toen was alles nog manueel, wel toen moesten we zelfs conische tandwielen frezen. Heb daar veel zaken gedraaid en gefreesd voor bromfietsen enz.
Als je daarmee in contact kunt komen, of een leerling die die richting volgt, zou voor hen een uitdaging zijn om dit te maken.
Zie dat je in mijn leeftijdscategorie zit, eens aankoppen bij een technische school dat is mijn gedacht, toch in België zou dit zeker lukken.
Veel success.
Er wordt inderdaad veel verkocht waarvoor men geen onderdelen meer van kan verkrijgen, triestig vind ik, maar we leven in een wegwerpcultuur tegenwoordig.
 
Hoi Martin,

Ik zie dat jij ruim een jaar geleden precies hetzelfde probleem had als ik nu met mijn nua125ra motor van mijn flyer. Echt frustrerend. Heeft u een oplossing gevonden? Bedankt,

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan