• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Cogas legt geen glasvezel aan in Wierden

Tallboy

Banned
Lid geworden
16 nov 2011
Waarderingsscore
0
Cogas stuurt een brief aan de bewoners van Wierden. Citaat: 'Cogas heeft de ambitie om heel Twente te verglazen, zowel de kernen als het buitengebied. Wij zien glasvezel als een nutsvoorziening en willen daarom iedereen van een aansluiting voorzien. Helaas kunnen wij deze belofte in Wierden niet waarmaken.' Einde citaat.

Dan komt er nog een lulkoekverhaal met uitleg. Echter de samenvatting en conclusie is Wierdenaren val maar dood. De bestuurders van de Gemeente Wierden hebben de zaak voor de inwoners grondig verpest. De gemeenten zijn aandeelhouders van de Cogas en hebben de Cogas waarschijnlijk gedwongen deze beslissing te nemen.

Ik maak gebruik van Ziggoproducten en dat bevalt mij prima. Het gaat via de kabel van de Cogas. Echter nu heeft Cogas besloten dat de glasvezelkabel in Wierden niet wordt aangelegd. De gemeente zou Reggefiber wel een vergunning hebben gegeven en de Cogas niet. Ook zouden er veel bezwaren van bewoners zijn dat de zaak dan twee keer open gegraven moest worden . Volgens mij allemaal leugens en bedrog. Immers bij de aanleg van gas-, water- en stroomleidingen is dit in Wierden en ik denk andere gemeenten ook nog nooit gelijktijdig gebeurd. Ik heb al diverse keren meegemaakt dat Cogas/Electrabel de zaak open maakt een gasleiding legt en weer dicht gooit en drie weken later komt de Vitens en legt een waterleiding en weer twee maand later komt Essent en legt een stroomleiding. Dus dat is helemaal niets nieuws. Mensen zullen nu hun abonnement bij Ziggo opzeggen of in ieder geval op een zeker moment overwegen dat te doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Reggefiber doet het zo: de stoep wordt open opengebroken, er wordt een geultje gegraven, daarin komt de hoofdkabel en dan schieten ze door de grond de aansluiting het huis in.

Werkt alles, wordt de geul dichtgemaakt en de stoep weer aangelegd.
Heb je pech, dan gebeurt dat laatste een tweede keer.

Ook waar de kabel onder de straat door wordt gelegd, onstaan leuke ophopingen in de straat, nadat de boel weer dicht is.

En ondanks dat ik van tijd tot tijd reclame van de glasboeren krijg, blijf ik lekker bij Ziggo.
Apropos: de kabel die naar de aansluitkast gaat, waarop jou kabelaansluiting zit aangesloten, is ook een glasvezelkabel!

Laatst bewerkt:
Kan mij niet schelen hoe het werkt. Als je Reggefiber een vergunning geeft, moet je dat ook aan de Cogas geven. Je moet niet zeuren over tweemaal graven! Ik heb al aangegeven dan dat heel normaal is. Voor de aanleg van wat voor leiding dan ook is het altijd graven, dichtgooien en drie weken later komt weer iemand anders en begint het opnieuw. Ik heb nog nooit anders meegemaakt. Ten behoeve van de 'grote' stationstunnel zijn leidingen (gas, water, stroom e.d.) omgelegd en vernieuwd en de zaak is minimaal wel vier tot zes keer opengegraven en dichtggooid. Ik moest na twee maand nog bellen met de Vitens, Cogas om te vragen of ze de buizen die ze hadden laten liggen wilden ophalen.

Het gaat mij meer om het hele gang van zaken waar in dit geval niets van klopt. De Wierdenaren zijn voor schut gezet en voor de gek gehouden!

Ik leef met de 125 Wierdenaren mee, hebben ze eindelijk sinds kort kleurenbeeld op de televisie en stromend water, worden ze met een dergelijke actie weer teruggestuurd naar de middeleeuwen. Het is een schande!!

Malieveld, here we come!

Je dacht toch niet dat die glasvezel mij interesseerde. Op die manier waarop Reggefiber met de mensen omgaat is ronduit schandalig te noemen. Maar frankw, ik zou maar rustig afwachten, ze nemen jou ook nog wel eens op een schandalige manier te pakken.

Cogas Kabel gaat niet verder met de aanleg van glasvezel in de gemeente Wierden.

De belangrijkste reden is dat concurrent Reggefiber Cogas Kabel voor is met de aanleg van glasvezel in Wierden. Reggefiber is daar al enige tijd bezig is met graafwerkzaamheden. De gemeente Wierden stelt dat straten niet meerdere malen mogen worden opengebroken voor aanleg van glasvezel. Dat betekent dat kabelbedrijf Cogas min of meer verplicht wordt te werken in het spoor van Reggefiber. Cogas wil dat niet. Hoewel Cogas de ambitie heeft heel Twente van glasvezel te voorzien, blijft het bedrijf abonnees in Wierden noodgedwongen bedienen via het oude bestaande kabelnetwerk.

De burgers van Wierden stellen dat onbekwame bestuurders moeten opstappen. Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg!

Ik maak me alleen druk op zaken waar ik invloed op heb, geeft voor de invulling van mijn leven dus een oase van rust.

Alle personen of bedrijven die mij op een "schandalige" wijze willen pakken doen hun best maar en sluiten maar achteraan de rij aan.

"genieten van de faciliteiten die er wel zijn, is ook een kunst"

Zo, en nu weer even bedenken waar ik volgende week weer op vakantie naar toe wil?

Ja, of dat al niet duidelijk was. Wacht maar rustig af, dat komt je nog wel eens heel duur te staan. En dan zeggen anderen tegen jou, jij bekijkt het maar, ik zorg alleen voor mezelf.

Terug
Bovenaan